Die middag ben ik een lekker lange rit gaan maken langs de Regge bij mijn ouders in de buurt. Een heerlijk lang pad van ongeveer 2.5 kilometer waar geen mens liep. Voelde me de koning te rijk

een onoverbrugbaar obstakel, superlicht-grijs van kleur, twee donkere balken weerszijden en een roosterstructuur in het midden (lees: vreemd geconstrueerde betonplaten met allerlei vreemde spleten)... daarna nog eens een smallere versie hiervan. Ik heb haar gewoon rustig laten kijken naar dit obstakel en haar gewoon laten snuffelen (overigens had ik publiek van een man of 15 die de sluis aan het bewonderen waren). Ik bleef gewoon te paard en bleef rustig. Liet het gewoon aan haar over zonder dwang en bleef constant tegen haar praten. Stapje voor stapje ging ze verder totdat ze volledig op die super-vreemde constructie stond en weer ging ze verder (stapje voor stapje) totdat ze dat vreemde obstakel gepasseerd was.. hierna kwam nog eens de sluis met wild water-geraas aan de linkerkant.... geen probleem voor mijn koele kikker. Ze liep er perfect langs. Eenmaal aan de overkant kreeg ik een ovatie van jewelste door de toeschouwers

Tja... deze week ga ik maar eens kijken bij de hengstenhouder om te zien hoe de hengst is die we in gedachten hebben. Het is Toddy (voor de Fjordenmensen), 1.52, heel veel goede nakomelingen en zeer goed beenwerk... ben benieuwd.
Oh ja... het leukste van dit alles... zeer grote kans dat het veulen van Jelka van mij wordt!!!