Herkent een paard je na een lange tijd nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wenstah

Herkent een paard je na een lange tijd nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 20:17

Oke het is waarschijnlijk een hele domme vraag.
Daar komt die:

Ik heb altijd op een paard gereden, en het klikte erg goed, we waren de beste vrienden.
Maar toen, stopte m'n lessen, de eigenaar die had het erg druk, en de ander had geen tijd.
Ik ben dus al heel lang (maandenlang) niet naar hem geweest.
Nou mag ik hem gaan verzorgen (yippie)
Nou de vraag
Kent hij me nog?
Hij heeft tussendoor iedereen gehad: een verzorgster, de eigenaar van de stal, nou een meisje die een keer op hem wou rijden.
Dus ik denk dat hij me vergeten is, of toch niet? Wat denken jullie?

Als het gewoon een te zinloze vraag is mag je hem verwijderen
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 27-03-06 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:19

ik denk niet dat hij je vergeten is hoor, ik was al iets van een half jaar niet meer bij mn lieveling van mn oude manege geweest, laatst kwam ik, ik riep dr en ze begon heel lief te hinneken ( terwijl ze dat bij andere nooit doet )

miss_piggy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:20

Nou, mijn buurvrouw zegt altijd dat paarden hun oude eigenaar (dat is dan in dit geval met jou n btj anders) niet meer herkennen.
Maar ik had vroeger een verzorgpony, een shetje. Ik hield erg van haar en toen ik te groot werd om op haar te rijden, werd ik erg verdrietig als ik bij haar in de buurt kwam. Maar als ik dan met een andere pony voorbij liep leek het wel of ze me kende. En nu begin ik weer wat met haar te doen en alles is hetzelfde als vroeger (ze weet nog precies in welke zak de snoepjes zitten )

Maar aan de andere kant.. Ik had voreger ook een verzorgpony (bij die buurvrouw) maar toen heeft ze hem verkocht en na een half jaar herkende hij echt niet meer...

Misschien ligt het er gewoon aan wat voor band je met m had, en hoe lang het geleden is

kus
anke

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:21

VMr -> JVMR
( + titel aangepast.. de titel was wel erg onduidelijK!!)

Leoni_

Re: Herkent een paard je na een lange tijd nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:26

Ik ben niet langer dan 1 á 2 weken weg geweest van Sheronit, maar wat ik merkte van Sheronit, de eerste dag toen ik terug kwam moest
ze niks weten van mij liet ze me gewoon koud.
Maar op de 2de dag viel het me gewoon op dat ze me had gemist.
dat ze toen meer naar mij toe trok..

Die momenten zijn altijd leuk om mee te maken..

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:52

Meestal herkennen ze jou nog wel.
Soms duurt het even, maar als ze eenmaal weer het door hebben dat jij het ben komt het weer helemaal goed.

stabik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:05

wij hadden onze pony verkocht en na zeker 7 jaar kregen we een telefoontje van een meisje waar Zorka nu van is, nou hij hoorde mijn vader en herkende hem echt wel!!! nu heeft mijn vader ook wel een harde stem maar toch keek zorka direct op... heel raar...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:23

dat hangt ervan af hoe de band was. als iemand een goede band met zijn paard heeft, kan hij het na 20 jaar nog weten (zijn gevallen bekend). hetzelfde geldt voor iemand die het paard mishandelt, dat vergeten ze nooit! als je een middenmoot bent, dus iemand die er af en toe op rijdt, dan onthouden ze je minder gauw...

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:26

Ik heb t ook gehad hoor een pony die me na 3 jaar nog herkende.
Ik had een pony gekocht die mishandeld was en zwaar veraarloost.
Na 2 jaar wed ik te groot voor mijn beestje.
Ik had hem verkocht en die mensen hadden m na 2 jaar ook weer doorverkocht.
Ik hoorde een jaar later waar ze stond.
Ik ging erheen, en daar aangekomen herkende ik haar natuurlijk meteen,, dus ik Kimberley... schreeuwen en ja hoor ze draaide meteen heeeeel vlug om en begon heel erg te knorren en te hinneken.
Terwijl ze dus ook al een jaar Ginger heette.
Ze herkende mijn stem dus en haar oude naam.

mijn paard die ik nu heb herkende zijn eigenaar al na 3 maand niet meer.
Terwijl die man alle liefde en tijd in haar had gestoken.
Was echt een hele lieve man, (te lief)
Maar ze herkende m niet.
Terwijl die man haar toch 5 jaar dag in en dag uit had verzorgt.

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:54

Die van mij zou me denk ik nog wel herkennen. Zeker weten doe ik het niet hoor, maar ik denk dat het bij haar toch ook wel een beetje in haar karakter zit, ze gaat zich aan één persoon heel erg hechten en ik denk dat ze die persoon dan ook niet snel zal vergeten.
Ik denk dat het idd ook afhangt van de band die jij met het paard hebt. En ook van het karakter wel een beetje.
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 28-03-06 10:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:02

Mijn veulen staat in de opfok, en ik ga regelmatig, maar niet erg vaak kijken!
Ze is erg op mij gesteld, en begroet me altijd met een luid gehinnek!!

De pony van mijn zusje en mijn paard zijn opgegroeid als broer en zus. Ze gaan weleens voor langere tijd uit elkaar, als 1 van ons andere stalling heeft ofzo, na ruim een jaar herkennen ze elkaar nog als van ouds!! Hinneken, spelen en kriebelen, erg grappig om te zien!

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:19

Ik heb vroeger een haflingerveulen verzorgd voor vrienden die heel erg ziek was.
ze had veel zorg nodig, (ze had rode wormen en was echt heel ziek)
Dus in die tijd had ik echt een band met haar gekregen.
Ze werd helaas verkocht, maar toen ik een jaar later haar terug zag op een keuring en "Lia" riep hinnekte ze naar me en ze herkende me nog

Maar dat is zolang geleden, ik denk niet dat we elkaar nu nog zouden herkennen, ik heb helemaal geen foto's van haar, en het is denk ik wel 6 jaar geleden.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:25

Ligt eraan als je belangrijk voor 'm geweest bent dan wel

spoekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:28

Ligt eraan idd hoe belangrijk..

Mijn zus had toen ze 12 was een shetlander, die ontzettend bang was voor mensen, daarover 'geholpen' en die pony toen ingereden. Toen ze daar al ruim 6 jaar niet meer was geweest, kwam ze wel mooi toen mijn zus haar riep (en op mij reageerde ze niet, ookal kwam ik daar toen ook redelijk vaak (ik was pas 4, dus niet al te vaak)) duss.. het kan wel.. maar het ligt aan de band die jullie hebben gehad denk ik

xxxLotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 07:35

Ik denk van wel!, Lees mijn Topic ;; Zo Lief!! maar in Jeugd Paardenpraatp;)

Mareska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:50

Ik hoop van wel

_Lisanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:54

Ik denk dat het aan je paard ligt en op de manier hoe je met je paard om bent gegaan.

Wij hebben een shetlander in de wei staan, en die is van mensen en die komen eigenlijk bijna nooit. En vandaag kwam die eigenaar en ze riep hem en hij keek gelijk om en kwam naar der toe enzo. Terwijl ik ze al 3 maanden ofzo niet gezien heb!

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 07:28

Ik denk het wel. Heb vaker verhalen gehoord dat mensen paarden weer zagen na jaren en paarde waren blij die mensen weer te zien.

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:45

Als jullie een echte goede band hebben denk ik zeker wel dat hij je nog herkent, de tijd zal het je leren.

Lientjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 10:46

Uh.. ik zou het niet weten, ik ben wel benieuwd of dat zo zou zijn, want ik ga binnenkort ook weer naar een shetje dat vorig jaar verkocht is van mij..

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:44

Het ligt heel erg aan wat voor soort band je met een paard hebt gehad, en het karakter van een paard. Sommige paarden hechten zich heel snel aan één persoon...
Een ex-verzorgshet van mij herkende me nog wel. Komt ze hinnekend aan gegaloppeerd......

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:55

Ik denk idd ook dat het aan het karakter ligt van het paard en de band die je al hád.

Ik had mijn ex-verzorgshet ook al heel lang niet gezien en toe ik er een tijdje terug weer heen ging, kwam hij hinnikend naar me toe gedraaft .

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:00

Licht aan de band, het paard en de tijd

Je kan nog z'n goeie band hebben met een paard maar als een paard een slecht geheugen heeft kan hij je vergeten zijn.
Ook kan het zijn dat hij al zoveel heeft meegemaakt tussentijds dat hi jje vergeten is.

Maar een gemiddeld paard kan iets tot wel 2 jaar lang onthouden.

Maarja chris herkende de vorige eigenaar na 2 maanden al niet meer, al moet ik zeggen dat chris en zei geen geweldige band hadden, ze kwam 1x in de maand eens opdagen

Lara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 04:16

Zoals Laartjuh al zei het ligt aan de band.
1.5 jaar geleden ben ik weggegaan waar mijn verzorgpaard stond ik ben een week geleden met mijn vriendin meegeweest ik riep zijn naam en vanachter hoorde ik hem hinniken.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 16:32

Ik denk idd ook dat het ligt aan de band die je met het beestje had, kijk een manegepaardje waar je 1 x op hebt gereden zal je niet meer herkennen. Maar een paard wat je dag in dag uit hebt verzorgd en echt een band mee had, denk ik wel dat die je nog een hele tijd zla herkennen.