De eerste week 5 minuten stappen over het harde, de week daarna 10 minuten, en zo opbouwend 5 minuten per week. Op 30 minuten moest ik nog 2 weken langer blijven stappen 30 minuten. Toen weer een echo, die was voldoende. 1.18, nog niet wat het eigenlijk helemaal moet zijn in verhouding tot het goede been, maar ik mocht langzaam aan gaan draven, en wel 1 minuut. De week daarna 2 minuten, toen 3 toen 4 en 5 minuten.
In de 5de week, toen ik eigenlijk pas echt aan het draven was, voelde ik dat ie niet lekker liep, niet kreupel niet onregelmatig, maar niet lekker. Ik belde de DA voor advies en ik kon de volgende dag meteen een echo laten maken. 17 december, en het was weer mis de pees was 1.21. Dus een stap terug nemen. Weer stappen nu 4 weken.
Toen een echo op 17 januari, die zag er heel goed uit. De pees was 1.14. Omdat ik in een verhuizing zat heb ik langer doorgestapt met em zodat ik eerst alles goed kon afronden in mijn huis en dan weer met volle aandacht op Tychon kon gaan zitten.
3 weken geleden zat ik er weer voor het eerst op !! Bommetje en errug fris, maar hij gedoeg zich uitstekend !! Het draven ging goed, en we zitten nu op 3 minuten. Ik had deze weer een afspraak gemaakt om 27 maart weer een echo te maken, als die nog goed was zouden we wat langer mogen gaan draven en na 4 weken galloperen en als dat goed ging mocht ie gewoon weer lekker de wei in en konden we wat meer gaan 'rijden'...
Ik kon net op stal.... Hoor ik dat meneer uit zijn padok gesprongen is een een feestje gehouden heeft. (om hem niet helemaal op boxrust te zetten heeft hij een kleine padok van 4x4 en 1.40 m. hoog.)
Ik haalde em uit de stal en ja zijn been warm...... Ik liet em op de harde volte draven en liep duidelijk onregelmatig. Ik ben maar gaan koelen en gaan stappen. Dat zal ik de rest van de week maar rustig doen, en dan de 27ste afwachten..... Het leek zo goed te gaan.

Mocht het zijn dat het nu weer mis is gaan we niet meer op deze manier revalideren, maar gaat ie de wei op. Op die manier kan je ook revalideren, maar dan zou hij het beste dag en nacht op de wei zijn, en dan zou het tussen de 12 en 18 maanden kunnen duren voor het helemaal genezen is. (als je mazzel hebt)
Ik hoop maar dat ie zich nu gewoon verstapt heeft en dat het geen drama wordt.. Aan de andere kant zegt mijn gevoel dat die hoop niet juist is.....
Het gaat me niet eens om het rijden oid ik wil em lekker in de wei uit zijn pan zien gaan en dat ie zich weer eens lekker paard kan voelen. Als het de 27ste dus niet goed is zal igg die wens wel uitkomen.
Nou moest even mijn verhaal kwijt. THX voor t lezen...