Hoe te vragen of ik wedstrijd mag rijden met bijrijdpaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HedwigO

Hoe te vragen of ik wedstrijd mag rijden met bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 17:37

Het probleem is al volgt: Ik reed onderlinge wedstrijden op de manege op een hele leuke pony. Ik rijd al sinds 1999 wedstrijden op dr en het gaat altijd heel goed Maar nou ben ik te groot voor haar en ze is te oud. Verder heb ik eigenlijk geen klik met andere pony`s op de manege. Nou zou ik met mn bijrijdpaard kunnen, maar ik ben bang dat de bazin het niet goed vindt (zeiden ze op stal). Ik durf het dus niet te vragen. Moet ik het toch maar vragen en als ze nee zegt moet ik dan gaan uitleggen dat het echt niet zo zwaar voor een paard is etc.? Want ik wil heel graag wedstrijden blijven rijden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-03-06 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

PartoutZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:42

Wie niet waagt, wie niet wint.
Nee heb je, ja kun je krijgen.

Met andere woorden, als je het niet vraagt mag/kan het zowiezo niet. Ik zou het gewoon gaan vragen.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:45

Ik ben het eens met Liesjuh.

Bedenk wel dat de bazin misschien andere redenen heeft dan dat het te zwaar zou zijn. B.v. Wie rijdt de trailer? Doet zij dat: kost haar tijd. Doe je dat zelf/ouders: wil de ze dat wel? Enz.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 20:13

VMR --> VP.

Joyce_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 21:31

Ja, gewoon vragen . Als het niet mag, kun je altijd nog vragen waarom niet, en haar dan overtuigen dat het toch wel leuk is (van te voren goede argumenten bedenken )

Gisteren kwam de bazin van mijn bijrijdpaard er zelf mee aan of ik wedstrijden wilde rijden

Ik weet niet hoe lang je met dit paardje rijdt, en of de bazin je wel eens heeft zien rijden? Maar als je erg netjes rijd, lief en verantwoordelijk bent, heb je toch wel een grote kans dat het uiteindelijk wel mag.
Tenzij die vrouw er inderdaad een andere reden voor heeft..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:44

gewoon vragen joh! Ik doe er juist alles aan om er onderuit te komen... de eigenaar van mijn verzorgpaardje wil juist dat ik wat proefjes ga doen.. maar ik wil niet, laat mij maar lekker buitenritjes maken, en eens per week een lesje, prima zo

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 11:31

nee heb je en ja kan je krijgen..

Gewoon vragen.. Dan merk je het wel wat er gezegd wordt.. Veel succes

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 11:32

ja ga het ook wel vragen denk ik. En het zijn f-proefjes dus dat is goed te doen. bedankt voor de adviezen

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 17:39

Ja idd, gewoon vragen.
Zoals al gezegd; een nee heb je, een ja kun je krijgen en wie weet vindt ze het wel héél leuk.

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:45

ik sluit me helemaal aan bij de andere reacties! nee heb je, ja kun je krijgen!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 09:13

Inderdaad. Bovendien gaat het alleen om onderlinge wedstrijden toch? Dat is niet zo heel vaak, dus misschien mag het best!

Tallie1979

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 19:13

Gewoon vragen, als mijn verzorgster zou komen vragen of ze een proefje mocht rijden zou ik gerust ja zeggen hoor. En ik rij niet eens zelf wedstrijden

Zou wel zelf me gaan naar de wedstrijden, dat wel

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 20:06

dank jullie wel voor de leuke reacties! Nou zegt mn instructeur alleen dat ik nog geen succesvolle proefjes met haar zou kunnen rijden, omdat er nog veel te veel basisdingen niet kloppen bij dr.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:06

Hedwig18 schreef:
dank jullie wel voor de leuke reacties! Nou zegt mn instructeur alleen dat ik nog geen succesvolle proefjes met haar zou kunnen rijden, omdat er nog veel te veel basisdingen niet kloppen bij dr.

Wat kosten nou FNRS proefjes.. Je kan toch mee doen om te kijken wat er op je protocol staat..

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 20:14

Ja daarom( tis 9 euro ) Maar mijn instructeur is zo`n type die niet start als hij weet dat hij geen winstpunt kan rijden. Maarja tis net wat je wilt... Ik zou dan een f4 proef moeten rijden.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:18

Je krijgt er toch ervaring door.. Ik zou het wel doen, het hoeft niet elke maand..

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 20:20

Daarom. Het is een hele belangrijke ervaring en bovendien vind ik het superleuk om de dag ervoor helemaal netjes te vlechten en zelf die wedstrijdkleding aan te hebben ( staat allemaal zo chique :p) ( en nee ben geen penny meisje, ben 19 )

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:23

dus gewoon gaan vragen

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:48

gewoon vragen! Echt waar.. heb ik ook gedaan om te vragne of ik ergens mocht gaan lessen. En nou komt der eigenaar er zelf mee om wedstrijden te gaan rijden om te wenne dus gewoon vragen

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 08:12

de basis bij mij en mijn verzorgpaard i sook nog lang niet goed (rijd hem nu 1x in de week, sinds carnavalsvakantie, dus wat verwacht je )
Toch start ik over een kleine maand de onlinge wedstrijd en vanaf de maand erna voortaan iedere maand een wedstrijdje (dat is voor mij weinig, ben iedere wek geend met de pony) dus het kan rustig. Alleen maar ervaring!

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:16

En heb je het al gevraagd?
(hoezo nieuwsgierig )
Ik heb zo te lezen wel weer erg veel geluk, 2 paarden waarmee ik mag starten en 1 paard waarmee ik moet starten (en sjonge wat vind ik dat erg)
Wat betreft je instructeur: Zo ben ik ook ik wil eerst de basis goed hebben voor ik ga starten
Maar het is idd wel goed voor de oefening

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 18:01

nee heb het nog niet gevraagd Ik durf niet haha. Ik mag nog niet eens met dr buiten rijden. Wou dat iemand van stal even kon peilen hoe ze er over dacht.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:55

Ik zou het gewoon vragen. Dat heb ik zelf ook gedaan, destijds. Ik startte op een gegeven moment al jaren onderling en wilde graag KNHS gaan starten, maar dat durfde ik ook niet te vragen.
Toen heb ik het uiteindelijk toch gedaan en toen mocht het.
En tja, in het ergste geval zegt de eigenaar nee. Dat is haar goed recht, want het is haar paard, maar dan weet jij wel waar je aan toe bent.

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:02

Hedwig18 schreef:
nee heb het nog niet gevraagd Ik durf niet haha. Ik mag nog niet eens met dr buiten rijden. Wou dat iemand van stal even kon peilen hoe ze er over dacht.

Idd.. niet geschoten is altijd mis Ik zou het gewoon vragen! Heb ik ook gedaan bij mijn verzorgpony's en daar zijn ze ook zelf mee gekomen (beetje raar in elkaar..) maar mijn ouders willen jammer genoeg niet
Maargoed, zoals Marije_jiplover al zegt: In het ergste geval zegt de eigenaar nee, het is haar/zijn goed recht en jij weet dan waar je aan toe bent.

Over dat je nog niet mag buitenrijden..
ik kom ergens al 5,5 jaar, en nu pas begint het dat ik alleen naar bijv. het bos mag gaan (is wel in het volgende dorp) ik mocht dan wel al een heel stuk eerder daar op de akker/velden rijden.
Maar van die mensen daar mag dat niet omdat: stel ik val van de pony en er gebeurt iets met mij, de pony of beide. Hun zijn dan verantwoordelijk terwijl ze er nog niet eens bij zijn. (vooral voor de pony dan natuurlijk) daarom hebben ze dat liever niet. (this dan wel zo dat deze pony's niet de braafste zijn) Maar gewoon om veiligheid enz. mag/mocht ik dat dus nog niet. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, weet het nu niet goed uit te leggen

Nicky_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:56

Haha, ik heb 23 april ook wedstrijd en het paardje waarmee ik altijd de wedstrijden rijd is ook kreupel, Nu wou ik ook vragen of ik met 1 van de 2 verzorgpony's mee mag doen, maar k durf het niet Ik verzorg ze pas 2 maandjes namelijk.