Ik verzorg nu ongeveer 3 maanden een Fries hengste-veule, hij is superbraaf geworden in die tijd, en loopt al braaf mee en vind het ook steeds minder eng om op het poetsplaatste geborsteld te worden. In de stal geen problemen, en zelfs zijn voetjes geeft hij al braaf (hou rekening, het blijft een hengste-veulentje, en die hebbenook welleens streken

Maar de stalbaas dreigt met wegsturen van de mensen, als ze hun paardje niet meer beweging gaan geven. Aangezien Jistar nog niet echt geweldig verkeersmak is (is dat erg bij 7/8 maanden??) en ik dus niet de dijk op mag van de stalbaas, ben ik verbannen naar de bak. Nou ja, bak?? Het is eerder een soort van longeerbak. Daar moet ik maar rondjes met hem gaan lopen.... (

Ik weet dat veulens op de wei horen en met leeftijdsgenoten horen te spelen, en het liefste zet ik hem ook met een paar andere veulens gewoon op de wei.. maar helaas is dat niet aan mij. Daardoor heb ik het idee dat Jistar ontzettend achter loopt met zijn spierontwikkeling, en in een stal ( die over een niet al te lange tijd een beetje aan de kleine kant gaat worden ) ook niet volledig kan ontwikkelen.
Er word dus gedreigd met wegsturen, als t'veulen zijn dikke buik (je kunt wel zijn ribben goed voelen tegenwoordig

Sorry voor het lange verhaal.. maar ik wil gewoon écht goede raad.. ik wil mn vz-veule niet kwijt!!! Iemand tips, wat dan ook?!