alweer foute boel... einde?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_hannah_

alweer foute boel... einde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 20:42

Heej,
Voor ik aan me verslag begin eerst dit even:

Toen we Star gekocht hadden, had hij totaal geen conditie, niemand wist dus ook wat hij kon en niet kon. maar omdat hij zo'n gaaf karakter had, gewoon gekocht. hij bleek Z2-dressuur en M2- springen gelopen te hebben. na ongeveer 3 maanden gereden te hebben liep hij in eens niet zo goed meer en werd zijn rechterachterbeen dik en warm. eerst alleen na het rijden maar later ook gewoon op stal. Het paard waar ik het over heb heeft een tijd geleden (weten niet hoelang, hebben hem pas anderhalf jaar) waarchijnlijk een peesklap gehad door het springen. dat wisten we nog niet dus hij is naar de veearts gebracht. deze heeft scans gemaakt en vond een grote scheur in z'n pees. behalve dat zaten er ook allemaal kleine stukjes bindweefsel, hij had dit dus vaker gehad. we moesten een half jaar alleen maar stappen op de verharde weg. aan de hand. na een half jaar zijn we terug geweest. nee hoor nog niet hersteld. nog maar even 3 maanden, nu mochten we er wel op. na 9 maanden stappen op de verharde weg mochten we het dan eindelijk proberen in de bak. langzaam gingen we opbouwen en dit ging ook ongeveer 3 maanden goed. toen ging het helemaal mis. hij ging weer heel erg kreupel rijden en we zijn snel weer naar de veearts geweest. AFMAKEN zei hij. dit kon hij niet menen. zoveel werk en liefde die we erin hadden gestoken. nee dat ging niet gebeuren. de hebben de hoefsmit nog laten kijken en die kon hem wel op speciaal beslag zetten. het enige wat wij konden bedenken is hem meer opgericht rijden. zodat hij z'n achterbenen beter zou optillen en minder zou sloffen (wat erg slecht voor die pees was). dit probeerde we en dat ging vrij goed! na ongeveer 2 maanden ging het weer mis! dat kon toch niet!? het ging juist zo goed! weer veearts.. weer laten afmaken volgens hem. wij dachten er anders over en stapten weer een poosje op de verharde weg. ongeveer 2 keer per week op verharde weg 4 keer in de bak en 1 keer rust. Dat hebben we een tijdje zo gedaan en het ging steeds beter. Toen weer intensief gaan rijden (met toestemming van veearts). Hierna heeft hij nog 1 keer hetzelfde gehad, een hoefzweer, een drukwond en rugklachten gehad. Na al deze dingen ging het eindelijk weer goed.. Sinds de zomer zijn we hard aan het trainen en het gaat echt super.. ik zou 12 maart mijn eerste officiele dressuur wedstrijd hebben.

En dan nu vandaag:
Vandaag werd ik echt vreselijk vrolijk wakker! Ik ging eerst lekker rustig ontbijten en douchen enzo. Toen ging ik naar een oud stalgenootje die nou op een hartstikke leuke recreatie stal staat. Was zeker gezellig en we hebben weer afspraken gemaakt om samen met de paardjes het bos in te gaan. Toen op de fiets weer naar Star, stukje fietsen vanaf daar, maar gelukkig had ik (zoals altijd) mijn mp3tje aan. Op stal zag ik een hartstikke vrolijke star en een lege, zonnige bak. Ik had echt vreselijk zin om hard te werken dus dat gingen we doen. Het eerste kwartiertje liep hij (zoals gewoonlijk, hij is inmiddels al 18) wat stroef. Ik kreeg hem goed los, en daarna heb ik 3 kwartier echt heerlijk gereden! Toen belde mijn nichtje me dat ze zuidhollands kampioen judo was geworden. Ik hartstikke blij voor haar en vertelde haar nog dat ik zo heeerlijk had gereden! Ik zat trouwens nog steeds op star. Toen ging ik nog even lekker zonder zadel naar buiten. Inneens sprong hij een beetje raar weg. Niets vreemds hoor, doet hij vaker. Maar toen ik verder reed liep hij niet lekker. Even proberen te draven maar dat voelde echt fout. Ik terug gestapt en gevraagt of iemand even naar zijn linkerachterbeen wilde kijken. Ik dus met hem aan de hand rennen maar ik wist al dat het fout zat. Er zat ook een dikke vochtbobbel en hij zette zijn voet telkens op rust. 10 minuten afgespoten.... God wat ben ik geschrokken. Ik weet echt niet meer wat ik nu moet. Hij liep echt vreselijk en hij kon amper staan, zo zielig. Ik weet het niet meer hoor....

Miemserik

Re: alweer foute boel... einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:47

wat erg hope maar dat ie er snel weer bovenop komt beterschap voor je paardje en succes ermee

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:55

Ohh wat vreselijk Hannah! Nou maar kijken wat de DA zegt, hopelijk is het niks ernstig, arme Star .

marriemascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:08

sterkte ermee,
hoop ook dat het niks ernstigs is.

arme star

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:14

Jee Hannah, dat zou toch wel heel erg zijn hoor. Ik hoop voor je dat het uiteindelijk zal meevallen.

Sterkte meid

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:36

eerste wat in mij opkomt..heeft hij geen oude peesblessure daar gehad voor jij hem in bezit kreeg?

kimftNinja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:38

jeetje hannah...wat vervelend! hopen dat het meevalt!
Sterkte der mee!

_hannah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 21:42

fallstar schreef:
Het paard waar ik het over heb heeft een tijd geleden (weten niet hoelang, hebben hem pas anderhalf jaar) waarchijnlijk een peesklap gehad door het springen. dat wisten we nog niet dus hij is naar de veearts gebracht. deze heeft scans gemaakt en vond een grote scheur in z'n pees. behalve dat zaten er ook allemaal kleine stukjes bindweefsel, hij had dit dus vaker gehad.

waarschijnlijk wel dus

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:44

wat onzettende vervelend voro jullie! we hebben een paard gehad die heeft ook slechte pezen en een peesklap gehad (is nu 15) met haar hebben we eerst gestapt en toen in een steeds groter stukje wei gezet. uiteindelijk heeft ze een jaar in frankrijk in de wei gestaan en loopt nu met succes in de voltige. misschien kun je weidegang proberen? beweging --> doorbloeding enz..

pipanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:52

Jeetje zeg ik zag je vanmiddag nog langs rijden zonder zadel.ik dacht nog het gaat lekker met star.En nu dit.Veel sterkte met star.

_hannah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 01:16

pipanda schreef:
Jeetje zeg ik zag je vanmiddag nog langs rijden zonder zadel.ik dacht nog het gaat lekker met star.En nu dit.Veel sterkte met star.

Ja, vlak nadat ik langs je huis reed wilde ik even proberen te draven omdat hij in stap ook al niet lekker zat. Maar draf was dus echt een ramp.

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 01:57

sterkte en beterschap met je paard

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:11

Ach jee, gaat het net zo lekker en dan krijg je weer zoiets.
Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat het snel weer beter gaat met star. Veel sterkte. Groetjes inge

Davinia_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:25

Veel sterkte en beterschap en ik hoop echt dat het weer helemaal goed komt!

_hannah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 11:10

Ik dacht ook dat dit ons jaartje zou worden. Na zoveel ellende hadden we dat wel verdient dacht ik... maar nee...

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:14

misschien valt het nog mee......komt de da vandaag?

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:08

Jeetje Hannah!
Wat ontzettend vervelend.. hoop dat het allemaal meevalt voor jullie!
Dikke knuffel en beterschap voor Star!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:15

Even heel hard geformuleerd: je wist dat dit er aan zat te komen. Als de DA al tot twee keer aan toe heeft gezegd dat er niets ander opzit dan je paard in te laten slapen, heb je de hele tijd doorgemodderd met een paard dat een tijdbom in zijn been had zitten.

Heel veel sterkte met het nemen van de uiteindelijk beste beslissing voor je paard.

jasmijn78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:23

Cassidy schreef:
Even heel hard geformuleerd: je wist dat dit er aan zat te komen. Als de DA al tot twee keer aan toe heeft gezegd dat er niets ander opzit dan je paard in te laten slapen, heb je de hele tijd doorgemodderd met een paard dat een tijdbom in zijn been had zitten.

Heel veel sterkte met het nemen van de uiteindelijk beste beslissing voor je paard.

Ik kan het niet beter verwoorden. Sterker nog: ik vind het zeer egoistisch dat je met zo'n paard aan blijft modderen. Zo'n dierenarts zegt niet voor niets dat je hem beter in kan laten slapen. Waarom denkt iedereen toch altijd dat hij/zij het beter weet dan een dierenarts die er jarenlang voor gestudeerd heeft. Als jij het beste met jou paard voor hebt volg je het advies van de dierenarts op en laat je hem inslapen.

ilovelucky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:22

Wat een ongeluk met je paard maar aan de ene kant kon je het verwachten eigenlijk vind ik je doorzettingsvermogen groot maar voor je paard wel zielig als de veearts zegt afmaken er zit niks anders op ga jij doorlopen met een paard dat veel pijn heeft

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:40

Vindt het heel vervelend voor je, maar ik sluit me wel aan bij de vorige 2 reacties. Als een da al 2x heeft gezegd dat het beter is om in te laten slapen en je gaat toch door vind ik echt niet kunnen.
Het enige wat je zou kunnen doen is ALS ie pijnvrij nog ergens als gezelschap paard het land op kan, hem zo zijn oude dag laten doorbrengen. Maar als een paard constant pijn heeft, in laten slapen.

CouCou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:04

jasmijn78 schreef:
Cassidy schreef:

Ik kan het niet beter verwoorden. Sterker nog: ik vind het zeer egoistisch dat je met zo'n paard aan blijft modderen. Zo'n dierenarts zegt niet voor niets dat je hem beter in kan laten slapen. Waarom denkt iedereen toch altijd dat hij/zij het beter weet dan een dierenarts die er jarenlang voor gestudeerd heeft. Als jij het beste met jou paard voor hebt volg je het advies van de dierenarts op en laat je hem inslapen.

Nou daar ben ik het niet altijd mee eens!
Een DA kan er ook naast zitten.
En heeft hij nu veel pijn?? Zoja dan moet je idd het beste voor je paard kiezen en hem in laten slapen.
Maar om dit te zeggen vind ik erg hard. Ze heeft het best met haar paard voor gehad.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:09

Het is een advies van de dierenarts en het is uiteindelijk wat je er zelf mee doet. Als in de afgelopen tijd heeft gebleken dat het goed ging met Star, heb je toch de juiste beslissing genomen. Als hij pijn had gehad, had je het vast wel gemerkt hoor. Jij kent je eigen paard het allerbeste en daardoor zul je altijd handelen uit belang van je paard.

Kijk dit gewoon aan en bekijk de situatie per keer Hannah. Heb gewoon geduld en geef Star de tijd

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:09

Het is wel keihard, maar het is wel de waarheid. de derienarts zegt het niet zomaar, tuurlijk is het erg erg moeilijk zo'n beslissing te maken. maar als dat beter is voor je paard tja, het ging dan wel een tijdje goed, maar je kunt het zo verwedden dat het dan weer opnieuw zou gebeuren, als hij zicht misstapte, en dat is dus ook gebeurt, zo blijf je zijn leven lang aanmodderen, toch ?

Nou veel sterkte verder!

Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:11

jasmijn78 schreef:

Ik vind deze stelling erg zwart/wit voor een levend wezen waar je veel van houdt. Heb je dit zelf wel een keer meegemaakt dan?