De zwaanhoek

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Loveable

De zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 19:35

Kent iemand hier manege de zwaanhoek? Zijn de strandritten daar leuk? Welke pony's zijn leuk?

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:48

Mss handig als je de plaats erbij zou vermelden .
Ik ken het niet (denk ik toch niet).

SuzieQ

Re: De zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:51

Ik ben er een keer op ponykamp geweest, op zich waren de strandritten best leuk, maar de pony's waren echt heel erg dun en hadden amper stro/hooi. Ze stonden gewoon dag en nacht op steen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:55

VMR --> MA.

Overigens was hier al een topic over dacht ik, ga even zoeken

/Edit, alleen wat oudere

Nienke_a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:50

ik zouw echt niet naar manege de zwaanhoek gaan,
ik moest daar rijden op een paard van 30 jaar denk ik. hij viel bijna uit elkaar had al een uur gelopen en moest nog 2 uur mee over het strand, ik heb er wat van gezegd dat het paard zo dun was. en ze zeiden dat hij niet wilde aankomen. heel veel pony's waren erg dun en zagen er niet uit. Ook de strandrit zelf vond ik niet leuk veel te druk en geen galop ofzo.

asje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:58

ik ben er, met een stel vriendinnen, enkele jaren geleden, op ponykamp geweest. Zolang je vooraan de groep de buitenrit reed, was het erg leuk. Lekker eigenwijze paardjes en strand was super...paarden stonden er wel bijna de hele dag buiten en volgens mij liepen ze niet veel uren in de les. Verder kan ik me niet veel herrineren over de stallen en de verzorging van de paarden, het was er toen wel erg gezellig!

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:29

Ik heb er 7 jaar gereden uiteindelijk. Achteraf snap ik niet waarom ik er zo lang gebleven was, maar goed als je jong bent denk je nog niet zo goed na enzo...

Je hebt pb , meer ga ik hier niet openbaar neerzetten..

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:46

Afbeelding
Afbeelding

Dit zegt genoeg denk ik

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:53

Even als toevoeging op Zammetje: Lees haar profiel eens zou ik zeggen

Lavita330

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:53

Ik heb er ook een paar jaar gereden.
Net zoals Marjon zegt, toen waren we nog jong.
Gezellig is het er wel, maar verder..

arielh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:59

heb er ook zes jaar gereden, rijdt nu ergens anders.
is er wel gezellig.

asje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 20:20

ben foto's op gaan zoeken van ons ponykamp daaro, paarden zien er niet super dik uit, maar normaal...ik zat op een lekkere mollige fjord ideale locatie daaro voor een manege, jammer dat wij midden in nederland wonen...

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:02

Ik heb er ook wel een paar keer gereden, ik vond het er altijd wel leuk en wel leuke pony's.
Helaas zijn de pony's wel erg mager en moeten ze vaak en veel lopen. Ze zien er een beetje verwaarloosd uit.
De binnenbak is ook erg klein en de lessen vaak erg vol.
De buitenritten vond ik wel altijd er leuk

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:06

asje86 schreef:
ben foto's op gaan zoeken van ons ponykamp daaro, paarden zien er niet super dik uit, maar normaal...ik zat op een lekkere mollige fjord ideale locatie daaro voor een manege, jammer dat wij midden in nederland wonen...

Nornaal? Nou dat was dan echt een wonder hoor , enkele waren 'normaal' ja.. Maar echt maar een paar..

asje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:12

heb aardig wat foto's van toen, ik zie geen ribben zoals die hierboven of uitpuilende botten...maar was wel in de zomer en ze stonden toen echt elke dag in t weiland...stallen waren idd wel helemaal leeg, meen ik me te herrinneren...maar gezellig was t wel ondanks dat de leeftijd van de gemiddelde ponykampganger een stuk lager was dan die van ons, buitenritten maakten alles goed!

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 07:59

asje86: die foto's van hierboven zijn ook in de zomer genomen.. laat me denken... zomer 2002 of 2003

asje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 10:09

ik geloof je wel hoor! ik heb t toen alleen niet gezien...wij waren er denk 5 jaar geleden of zo, maar goed dat jij dr weer opgelapt hebt zeg!!!

arielh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:16

arielh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 11:17

chanty1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:57

Ik heb er zelf ook een paar keer gereden met een vriendin mee. Ik vond ook dat de pony's er niet echt goed uitzagen en vaak waren ze doen, in vergelijking met de manege waar ik zelf reed

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:24

Deze manege ligt bij vlissingen. Wij zijn er vorige zomer geweest met onze eigen paarden. We hebben ze daar een nacht op stal laten staan. Inderdaad waren de paarden erg mager!! Ze gaven (vonden wij zelf) te weinig hooi en we hebben onze paarden gewoon extra geven. De paarden staan in slecht afgezette weilanden en overal ligt het draad los. Het strand daar is niet zo leuk. Ze hebben er golfbrekers waardoor je niet lange stukken in galop kunt. Ik vond het daar niet zo leuk en had het na twee keer op het strand ook wel gehad! Ik was blij dat we weer thuis waren en ik gewoon weer in Malden het bos in kon.
De paarden zagen er slecht uit en toen wij er waren was er een ponykamp waar ik mijn kind niet naartoe zou doen!
Er lagen verschillende machines op de grond en de trampoline stond naast een maaimachine???
Nee voor mij geen tweede keer daar.
Gr heidie

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:17

@ asje86... dank je wel!

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:03

HenJ schreef:
Deze manege ligt bij vlissingen. Wij zijn er vorige zomer geweest met onze eigen paarden. We hebben ze daar een nacht op stal laten staan. Inderdaad waren de paarden erg mager!! Ze gaven (vonden wij zelf) te weinig hooi en we hebben onze paarden gewoon extra geven. De paarden staan in slecht afgezette weilanden en overal ligt het draad los. Het strand daar is niet zo leuk. Ze hebben er golfbrekers waardoor je niet lange stukken in galop kunt. Ik vond het daar niet zo leuk en had het na twee keer op het strand ook wel gehad! Ik was blij dat we weer thuis waren en ik gewoon weer in Malden het bos in kon.
De paarden zagen er slecht uit en toen wij er waren was er een ponykamp waar ik mijn kind niet naartoe zou doen!
Er lagen verschillende machines op de grond en de trampoline stond naast een maaimachine???
Nee voor mij geen tweede keer daar.
Gr heidie

Klopt helemaal ja..... Zowel van hooi als stro etc....

De mensen van de manege lezen hier ook wel eens, maar goed ze zullen toch wel weten hoe andere over hun denken zeker

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:17

@ marjon: het valt mij inderdaad mee, dat er geen zwaanhoekmeisjes hierop reageren zit daar misschien stiekem wel op te wachten

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 12:25

Ik zou het ook niet doen als ik hun was .....