verzoek aquatraining bij verzekering --> afgewezen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mynique

verzoek aquatraining bij verzekering --> afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 17:00

Helaas, na een paar weken wachten kreeg ik eindelijk na langs zeuren en veel bellen het verlossende antwoord. De therapie die ik heb aangevraagd bij mijn verzekering is afgewezen.
Helaas geen vergoeding voor mijn paard voor de aquatraining die ik had aangevraagd. Dat was de laatste optie die mijn veearts zag als eventuele "redmiddel" voor mijn paard.
Maar helaas zag mijn verzekering dat niet zo. Ik weet dat het niet in het vergoedingspakket zit, bij de meeste verzekeringen overigens niet. Maar ja het was te vragen waard.

Moest het even kwijt.

Pipi

Re: verzoek aquatraining bij verzekering --> afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:06

Dat is heel jammer
Hoe gaat het nu verder met je paard?

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 19:57

Helaas is mijn paard nog steeds kreupel (aan 3 benen). Ondanks het aangepaste beslag (ijzers met kit en zooltjes) en het voedingssupplement dat hij krijgt.
Ik weet dus nog niet hoe nu verder. Moet er nog even over nadenken.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 21:55

Wat is er geconstateerd dan?
Ik ben nl heel benieuwd waarvoor aqua therapie als laatste redmiddel kan worden ingezet.
Hopelijk komt er voor jouw paard toch een andere oplossing.
Veel sterkte i.i.g.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 22:33

Pipi schreef:
Wat is er geconstateerd dan?
Ik ben nl heel benieuwd waarvoor aqua therapie als laatste redmiddel kan worden ingezet.
Hopelijk komt er voor jouw paard toch een andere oplossing.
Veel sterkte i.i.g.

Bij mijn paard is er arthrose (4) en slecht straalbenen (4) geconstateerd.
En mijn veearts vond dat wel de moeite waard voor zijn slechte benen. Is overigens een erg dure therapie en mijn paard zou er dan voor ongeveer 3 weken erheen moeten.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:43

vervelend, het is niet niks. Is het zeker dat aquatherapie gaat aanslaan?
veel sterkte!

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 10:21

Chely schreef:
vervelend, het is niet niks. Is het zeker dat aquatherapie gaat aanslaan?
veel sterkte!

Volgens mijn veearts wel, maar mijn second opinion vindt van niet.
Helaas net zoals de veterinair adviseur van mijn verzekering.
Maar ja het was het proberen waard, als de verzekering zou betalen, want het is geen goedkope therapie.

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 10:24

Wat vervelend zeg dat je nu niet je paard die therapie kan geven. Heb je ook een plan B ??
Iig veel succes !

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 10:36

Riant schreef:
Wat vervelend zeg dat je nu niet je paard die therapie kan geven. Heb je ook een plan B ??
Iig veel succes !

Ik heb wel plan B en C maar ik moet daar nog over nadenken hoe en wat nu verder. Want mijn lieverd heeft nu veel pijn en dat moet zo snel mogelijk minder worden of zelfs helemaal verdwijnen.
ERgens had ik toch (onbewust) mijn hoop op die aquatraining gevestigd maar ja.
Ideeen dan??

Susanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:02

een miljoen winnen bij een loterij

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 17:18

Suus_linell schreef:
een miljoen winnen bij een loterij

nou heb jij dan het lucky lot????

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 17:23

Wat naar. Sterkte!

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 18:09

Ilsemarie schreef:
Wat naar. Sterkte!

Dank je

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 19:45

jammer sterkte

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 11:00

Ah oliebol dat is nou vervelend nieuws zeg.
Gatver.
En aquatraining is duur ja...kreeg van de week zelf de eerste rekening binnen.
Da's wel jammer dat ze denken dat aquatraining niet zal aanslaan. Het staat in Nederland ook nog in de kinderschoenen. Want als je de resultaten ziet die er in Amerike, Engeland en Duitsland worden behaald dmv aquatraining. dat is gewoon super.
Bovendien zie ik het aan mijn eigen paard. Ik heb donderdag voor het eerst in drie maanden met hem kunnen rijden. En als alles goed gaat mag hij volgende week met mij mee naar huis. Moet van de week nog een paar keer daar rijden.

Ik baal hier echt van hoor dat je je paard niet in aquatraining kan zetten. Wens je een heleboel sterkte en hopelijk dient er zich nog een oplossing voor je aan.

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 18:28

SisLeone schreef:
Ah oliebol dat is nou vervelend nieuws zeg.
Gatver.
En aquatraining is duur ja...kreeg van de week zelf de eerste rekening binnen.
Da's wel jammer dat ze denken dat aquatraining niet zal aanslaan. Het staat in Nederland ook nog in de kinderschoenen. Want als je de resultaten ziet die er in Amerike, Engeland en Duitsland worden behaald dmv aquatraining. dat is gewoon super.
Bovendien zie ik het aan mijn eigen paard. Ik heb donderdag voor het eerst in drie maanden met hem kunnen rijden. En als alles goed gaat mag hij volgende week met mij mee naar huis. Moet van de week nog een paar keer daar rijden.

Ik baal hier echt van hoor dat je je paard niet in aquatraining kan zetten. Wens je een heleboel sterkte en hopelijk dient er zich nog een oplossing voor je aan.

Hey wat ontzettend super dat je volgende week je paardje mee naar huis kan nemen zeg. Wat moet dat een lekker gevoel voor je zijn.
Hoe zit je zadel? Of heb je hem nog niet?
Er komt voor mij vast wel een andere oplossing al moet ik nu hard gaan zoeken welke dat gaat worden.
Ben blij voor je te horen dat het met jouw paard wel goed gaat en dat hij volgende week lekker mee naar huis kan en mag. Ga nog leuke rijfoto's maken Die willen we vast wel zien.

Gr. de eigenaresse van Mr. Blue eye

Bitterbal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:09

Hoi,
Ik weet niet of je dit al hebt geprobeerd.. wil hier ook eigenlijk geen (niet weer) discussie aan vast binden, wil je alleen de tip geven die je misschien nog niet hebt geprobeerd... Hoewel ik dus geen idee heb of het zal gaan werken... bij mijn paardje is t heel goed aangeslagen (helaas is de reden van de kreupelheid nooit volledig achterhaalt dus weet niet wat dr nu precies mankeerde)...

Ik heb na een half jaar kreupelheid van mijn paard ook van alles geprobeerd, uiteindelijk uitgekomen bij een natuurlijk bekapper.. sindsdien heeft ze geen stap kreupel meer gelopen...

Ik weet niet of het wat is, maar je kunt t altijd eens proberen...

Jammer dat ze de aquatherapie niet vergoeden... Zeker als jij er zoveel hoop bij had...

Julia_unitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:24

wat erg zeg en wat ga je nu doen ??

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:12

mrblueeye schreef:
[
[/quote]

Hey wat ontzettend super dat je volgende week je paardje mee naar huis kan nemen zeg. Wat moet dat een lekker gevoel voor je zijn.
Er komt voor mij vast wel een andere oplossing al moet ik nu hard gaan zoeken welke dat gaat worden.
Ben blij voor je te horen dat het met jouw paard wel goed gaat en dat hij volgende week lekker mee naar huis kan en mag. Ga nog leuke rijfoto's maken Die willen we vast wel zien.

Mijn zadel zit lekker. Zaterdag twee zadels geprobeerd en mbv thermografie zowel de zadels als zijn rug bekeken voor en na het rijden. En daar is de Daaleman uit overgebleven.
Paard zit lekker in zijn vel. Ik longeerde hem zaterdag even voor het rijden. Bokken, steigeren en toen in volle galop mj op de grond gesleurd. Dus is hij los het terrein over gedenderd. Veearts en aquatrainster er achteraan en later ik ook toen ik eenmaal overeind stond. Onder het rijden bokte hij me er bijna af. Hij is super fris.
Deze week nog een keer of twee a drie rijden en als dat goed blijft gaan mag hij mee. Ben superblij. Zal proberen er aan te denken wat foto's te maken.

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 15:33

Julia_unitje schreef:
wat erg zeg en wat ga je nu doen ??

Ik weet nog niet wat ik ga doen..... vind het allemaal erg moeilijk. Hij heeft nog pijn en daar maak ik me zorgen om.

Lilian91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:34

aa wat banketstaaf nou

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 15:36

SisLeone schreef:
mrblueeye schreef:
[
[/quote]

Mijn zadel zit lekker. Zaterdag twee zadels geprobeerd en mbv thermografie zowel de zadels als zijn rug bekeken voor en na het rijden. En daar is de Daaleman uit overgebleven.
Paard zit lekker in zijn vel. Ik longeerde hem zaterdag even voor het rijden. Bokken, steigeren en toen in volle galop mj op de grond gesleurd. Dus is hij los het terrein over gedenderd. Veearts en aquatrainster er achteraan en later ik ook toen ik eenmaal overeind stond. Onder het rijden bokte hij me er bijna af. Hij is super fris.
Deze week nog een keer of twee a drie rijden en als dat goed blijft gaan mag hij mee. Ben superblij. Zal proberen er aan te denken wat foto's te maken.

Die had er blijkbaar zin in. Nog wat blauwe plekken overgehouden??
Wat ontzettend leuk voor je dat het goed gaat.
Ik duim nog steeds voor je dat hij zsm lekker mee naar huis gaat.
Wanneer ga je weer rijden???
Heeft er al die tijd niemand opgezeten of is hij door een ander gereden?

Groetjes

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:42

Heb twee gekneusde vingers. En heb wel spierpijn.
Hij is ruim 2 maanden niet gereden en heeft ie elke dag aquatraining gehad maar in de tweede week liep ie al niet meer kreupel alleen was hij toen nog niet sterk genoeg om gewicht te dragen.
Er heeft daar de laatste maand een paar keer iemand gereden op hem. Ze had me al gewaarschuwd dat hij fris en vrolijk was. Want hij stuiterde met haar ook de bak door.
Ik hoop dat het goed blijft gaan. Ben nog wel beetje onzeker. Maar heb er wel weer wat vertrouwen in gelukkig. Drie maanden geleden zaten we dicht er tegen aan dat hij misschien moest worden ingeslapen en nu is hij vrolijk en zit ie lekker in zijn vel. Heerlijk. Ik rijd in ieder geval woensdag en zaterdag en dan kan hij zaterdag waar schijnlijk meteen mee.

mynique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 16:21

SisLeone schreef:
Heb twee gekneusde vingers. En heb wel spierpijn.
Hij is ruim 2 maanden niet gereden en heeft ie elke dag aquatraining gehad maar in de tweede week liep ie al niet meer kreupel alleen was hij toen nog niet sterk genoeg om gewicht te dragen.
Er heeft daar de laatste maand een paar keer iemand gereden op hem. Ze had me al gewaarschuwd dat hij fris en vrolijk was. Want hij stuiterde met haar ook de bak door.
Ik hoop dat het goed blijft gaan. Ben nog wel beetje onzeker. Maar heb er wel weer wat vertrouwen in gelukkig. Drie maanden geleden zaten we dicht er tegen aan dat hij misschien moest worden ingeslapen en nu is hij vrolijk en zit ie lekker in zijn vel. Heerlijk. Ik rijd in ieder geval woensdag en zaterdag en dan kan hij zaterdag waar schijnlijk meteen mee.

Haha ik blij dat het vrolijkheid was en ja niet gek dan he als er al zo een tijd niemand meer op heeft gezeten.
Hoe is zijn rug veranderd door die aquatraining?? Want hij heeft nu 3 maanden die training gehad, toch??? Kan je zien dat hij in zijn rug anders is??
Ben ook benieuwd hoe je dit nu moet gaan onderhouden......

Misschien zaterdag al??? Wow komt nu wel lekker dichtbij he

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:34

@ TS: iemand haalde al het natuurlijk bekappen aan, waarschijnlijk heb je er overheen gelezen. Hier dacht ik zelf ook al aan, misschien helpt dit wel bij jouw paardje. Hier is de site met bergen informatie: www.hoefnatuurlijk.nl . Ookal zit je misschien niet in deze hoek, alles is het proberen waard om jouw paardje te redden.

Sterkte, en beterschap voor je paardje!