god o god wat een gedoe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niemandweet

god o god wat een gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 18:00

ok, voordat ik begin even een korte uitleg. ik ben 4 jaar geleden begonnen met verzorgen van een paard, uiteindelijk iedere dag gedaan. ik voer haar iedere dag af en rij haar iedere dag. regel alles met hoefsmid en dergelijke. ze hebben ook tegen dierenarts en dergelijke gezegt dat ze alles met mij moeten regelen en dan de rekening naar hun sturen. ook heb ik zelf een mede-berijder gezocht en datmoest ik ook alleen doen. als ik er maar een goed gevoel over had. hun betalen eigelijk alleen maar.
dit komt trouwens door ziekte van de eigenaresse maar ze wil haar paard niet kwijt.

dit wordt trouwens een erg lang verhaal, succes met lezen alvast }>

verhaal:

Vrijdag

stalgenootje en ik maken een buitenrit. Het gaat helemaal goed, alleen op het einde tijdens de laatste galop voelt het ineens alsof Tamara (mijn paard dus) in drijfzand loop. Ze loopt kreupel en ik besluit terug te stappen. Onderweg bel ik meteen naar de eigenaresse zodat ze langs kan komen. Haar zoon neemt op, hij zei dat ze sliep en dat hij wel een briefje zou neerleggen omdat hij haar niet wakker wou maken. Op stal aangekomen lijkt het erger geworden, ze zakt helemaal door haar been heen. Ik bel nogmaals naar de eigenaresse en krijg dit keer haar man aan de lijn. Ik doe mijn verhaal en zeg dat het er echt niet goed uitziet en dat ik echt denk dat zijn vrouw even moet komen kijken. Ook vertelde ik dat ik al gebeld had en zijn zoon aan de telefoon had.
Hij zegt dat zodra hij boven wat hoort, ze samen naar stal toe zullen komen. Ik heb hierna mijn moeder gebeld omdat ik eigelijk al moest eten. Heb het verhaal uitgelegd en gezegd dat ik op stal bleef totdat de eigenaresse was komen kijken omdat ik er geen goed gevoel over had. Daarna mijn vriend gebeld om te zeggen dat ik waarschijnlijk een stuk later was, omdat ik op stal wou blijven.

De eigenaresse belde mij even later terug. Het had volgens haar geen nut om te komen omat ze toch niks kon doen. Het enige wat ze kon doen was ernaar kijken en zeggen dat ze inderdaad kreupel was. Ik moest haar nu maar goed koelen, maar verder kon er nu niks gedaan worden. Ook zei ze dat ze weinig tijd had de komende weken om te koelen etc omdat ze druk bezig waren met de verhuizing. Hierna heb ik mijn moeder weer gebeld dat ik eraan kwam. Thuis ben ik helemaal overstuur geworden omdat ik het er zo slecht vond uitzien en de eigenaresse het niet nodig vond om naar stal te komen. ’S Avonds na het eten meteen nog langs gegaan en wat later op de avond ook nog een keer.

(het probleem is dus dat hun moeten betalen en ik niet zonder toetsemming de dierenarts kan bellen. omdat hun uiteindelijk de rekening krijgen)

Zaterdag

’S ochtends wordt ik gebeld door de eigenaresse. Ze zegt dat het been er helemaal niet goed uitziet en dat de dierenarts is gebeld en dat hij tussen 12.00 & 13.00 zou komen. Ik zei dat ik zou zien hoe snel ik kon komen. Ik ben toen meteen onder de douche gedoken, kleren aangedaan, geen make-up of niks op gedaan om tijd te besparen. Mijn moeder heeft ondertussen brood & drinken klaargezet zodat ik meteen weg kan naar stal en het daar kan eten.
Ongeveer 30 minuten later kom ik aan op stal, heb me kapot gefietst, ontzettend gehuild omdat ik heel bang was dat het echt verkeerd was en ze misschien ingeslapen zou worden. Voordal omdat ik er al zo'n slecht gevoel over had.
Op stal aangekomen begint ze erover dat ik helemaal niet duidelijk heb gemaakt dat het zo ernstig was. Dat terwijl ik 2x heb gebeld, ben blijven wachten totdat ze er waren, mijn moeder heb gebeld dat ik later was omdat ik perse op stal wou blijven en thuis gisteravond zo overstuur was omdat ik er echt geen goed gevoel over had en zij maar niet naar stal wou komen. Toch blijft ze erbij dat het haar helmaal niet duidelijk was etc. Heb zelfs gezegt dat ze door dr been heenzakte etc. Ze beweert gewoon dat ik lieg. Hierna begint zij over mijn reactie aan de telefoon, dat ik wel zou zien wanneer ik zou komen. Terwijl ik er toch binnen 30 minuten was.

Uiteindelijk kwam de dierenarts, ze moest zaterdag de hele dag boxrust houden omdat ze door de pijnstiller misschien teveel ging doen met haar been en het daardoor juist meer beschadigde. Zondag zou ze misschien een halve dag naar buiten mogen, maar dan moest het er wel een stuk beter uitzien. Vanaf maandag mocht ze op het voorstukje komen en kleine stukjes wandelen. Misschien moest ze dan ook nog pijnstillende spuiten hebben.

We hebben toen afgesproken dat de medeberijdster (die doet haar 2 dagen in de week) haar deze week niet zou doen omdat het dan wel erg laat werd om te koelen. Dus ik zou sowieso iedere dag vanuit stage erheen gaan en dan twee keer koelen. Zondag zouden zij & haar man haar ’s ochtends voeren en meteen koelen. Ook zouden zij haar ’s avonds op stal zetten en dan meteen koelen. Overdag zou ik rond 13.00 , 15.00 en 17.00 komen zodat ze in ieder geval vijf keer gekoeld zou worden.
Dit heb ik nog 2x nagevraagd voordat ik wegging omdat het allemaal wat raar liep en ik zeker wou weten hoe & wat.

Ik ben deze dag nog om 15.00 en 17.00 langs geweest om haar te koelen. En het zag er niet goed uit, om 15.00 werkte de pijnstiller nog helemaal niet en rond 17.00 ook nog niet echt goed. Ze zwikte er nog helemaal doorheen.

Verder werd er ineens medegedeeld dat alles wat we deden via de eigenaresse moest gaan. Omdat zij het centrale punt wou zijn en van alles op de hoogte gehouden wou worden. De medeberijdster had de komende week 1 dag vrij, en zij zou haar dan dus die ene dag doen. Zij moet dan Jde eigenaresse opbellen om te vertellen welke dag ze vrij is, de eigenaresse belt mij dan en geeft dan uiteindelijk weer door aan onzemedeberijdster hoe & wat. Erg onhandig dus, want we kunnen het ook gewoon met Zn tweeën kortsluiten en daarna de eigenaresse bellen over wat we hebben afgesproken.

Verder vind ik het ook erg vreemd dat alles ineens via haar moet gaan. Ruim 2 bemoeit ze zich nergens mee. Ik moet alles doen en regelen, zelfs met mede-berijders.

Uiteindelijk toen ik wegging van stal, mijn moeder gebeld. Zij wou graag op de hoogte gehouden worden, ook verteld hoe we het de komende dagen gingen doen etc.

Zondag

MIjn vriend & ik hadden bij mij geslapen en zouden vanuit hier “s ochtends langs stal gaan om te koelen en hierna naar zijn huis gaan. Op stal aangekomen zie ik dat het al gedaan is rond 13.00, plus dat ze op het voorstukje staat en ineens een beenbeschermer om heeft. Dus ik bel de eigenaresse weer op om te vragen hoe dat allemaal zit omdat we wat anders hebben afgesproken. Volgens haar is het helemaal niet zo gegaan en lieg ik dus eigelijk weer. Het was allemaal niet duidelijk afgesproken en etc, terwijl ik het juist nog 2x heb nagevraagd om verwarring te voorkomen. Ook zei ze dat ze zich niet kon voorstellen dat ze in deze situatie helemaal niet op stal zou komen, terwijl ze haar ’s ochtends en ’s avonds zouden voeren en koelen. En dus twee keer op stal zouden zijn. En ik kan me ook niet voorstellen dat IK in deze situatie terwijl ik bij mijn vriend ben ( 2 straten verder) helemaal niet zou komen, Want ik voel me er heel rot over en wil gewoon dat het goedkomt.

Verder stond ze dus ook nog op het voorstukje, terwijl ze echt heel slecht liep. En ze tot maandag boxrust moest houden van de dierenarts, en misschien als het erg goed ging een halve dag mocht op zondag. Maar ze zwikte er weer helemaal doorheen en liep echt niet goed. Daarbij is het ook een oud paard, en kan ze beter een dag extra stilstaan en helemaal als ze slecht loopt. Straks loopt ze veel te veel en maakt ze het alleen maar erger voor zichzelf en gaat het langer duren voor ze hersteld is. Dit heb ik ook allemaal gezegt aan de telefoon maar er was helemaal niks van waar.

Ook had ze dus een beenbeschermer om (zo'n vervoer ding), ik vroeg hoe dit zat en ze zei dat dit haar ondersteunde en werkte als een spalk. En dat ze dit aan haar dochter had gevraagd. Terwijl het been dik en warm is, het druk steeds op de pijnlijke plek. En als je het gewoon met je hand aanraakte trok ze haar been ook al weg, dus dit moet ook niet prettig voelen. Daarbij zei de dierenarts ook dat het onderaan bij de aanhechting zat, dan heeft een normale beenbeschermer geen nut en werkt niet als spalk als hij niet op de pijnlijke plek zit. Ook aangezien het warm is, kan de warmte ook niet weg. Dus waarom doe je die moeite om te koelen als je zorgt dat de warmte niet weg kan. Ik vond het been namelijk ook een stuk dikker geworden (vergeleken met gisteren) En daarbij had de dierenarts het vast wel gezegd als dit zou helpen.

Maar er werd niet naar mij geluisterd en ik zag het helemaal fout en had het mis. Ze moest daar blijven staan, met alle spullen en hun deden het de rest van de dag.
Maar ik mocht nog wel langskomen, terwijl hun het rond 3 uur en later op de middag ook zouden doen. Had dus geen nut meer.

Tevens zei de eigenaresse dat ze ene gesprek met me wou omdat ze het niet leuk vond hoe het er aan toe ging en dergelijke.

Ik heb uiteindelijk een vriendin van me opgebeld. Die heeft op Deurne een opleiding gedaan en daar vraag ik wel eens wat aan als ik het niet zeker weet. Die zei dus ook dat het heel slecht is om op een pijnlijke plek, iets aan te brengen wat er steeds op drukt en de warmte vasthoudt.

Straks komt het vervolg van vandaag....

supermoon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:10

Wat vervelend allemaal zeg! Het is al klote dat het slecht gaat met je paard en dan doet die eigenaresse ook al zo vervelend terwijl jij altijd voor dat paard klaarstaat.

Sterkte en succes! Ik hoop dat het allemaal goed komt!

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 18:12

Tja en dan te bedenken dat ze bijv ruim 2 jaar nog te beroerd zijn de mest op te ruimen als ze komen voeren als ik 's avonds bijv niet kan. ze laten het altijd net zolang liggen tot ik het opruim.. 's ochtends voeren ze dan wel maar dat is alleen voer erin kwakken en deur open doen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:15

pfoeee wat een gedoe! ik denk dat het ook stres is van de eigenaresse en daarom misschien een beetje nukkig reageerd. maar leuk is hetn iet.. zekern iet als je je zo inzet voor een paard (al die jaren meegeteld)
ik wens jou en het paard erg veel sterkte!

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:22

vervelend dat het zo moet lopen! ze kijken nooit naar jou en het paard om en nou gaat het wat minder goed en nou is het jou schuld zeker... beetje jammer dan weer

bakstertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:56

ohw daar kun je toch boos om worden.. dat jij nog zo rustig kunt blijven ik zou er helemaal gek worden!!

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 19:17

Maandag

Ik kom op stal en Tamara heeft een polsband om.Dit is een strakke, dikke band van een soort surfmateriaal. Dit zou stevigheid bieden maar toch masseren. Het zit er heel strak omheen. Als ik hem eraf haal is haar been heel erg dik en loopt ze helemaal niet goed. Ik doe haar het coolpack om en laat haar een beetje rommelen op t gras en in de stal. Ondertussen wordt ik gebeld door die vriendin die op deurne zat. Ze vraagt hoe het er nu mee is en ik vertel dat hij er nog steeds omheen zit, en we praten er wat over. Uiteindelijk stelt ze voor om het anders aan de overbuurman te vragen, of hij het met mij eens is dat het niet goed is. Omdat ze hem vaak wel gelooft. Ik praat nog wat verder en hang uiteindelijk op en loop naar de overbuurman. Hij loopt mee en is het meteen met me eens. Hij zegt Nee, dat ding moet er direct af. Is hartstikke slecht. Ik heb het er dus afgelaten en een uitgebreid verhaal geschreven dat ik het er slechter uit vond zien, dat er meerdere mensen het met mee eens waren waaronder de buurman, aan wie zij ook altijd advies vraagt...

Nu kan het denk ik maar op twee manieren aflopen..
Of ze besluit me toch maar te geloven en alles is goed.
Of ze wordt helemaal kwaad en ik hoef er nooit meer te komen.

verder bedankt voor jullie lieve reacties. Vind het echt heel erg dat dit is gebeurd en mijn vertrouwen is beschaamd en respect voor die vrouw is ook een stuk minder... Wat een rotstreek van haar om tot twee keer toe te beweren dat ik lieg..

E in dat gesprekje wat ze voorstelde kan ik me helemaal vinden. Ik ga op dat moemnt haar eens flink de waarheid zeggen. Kan me dan niet meer schelen dat ik eventueel wegmoet, maar heb dan toch mn best voor mn paardje gedaan.. (natuurlijk ga ik dr ongelooflijk missen)

binky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:28

Wat een ellende toch allemaal,ik hoop voor het paard en voor jouw dat het goed afloopt. Een verzorgpaard is hartstikke leuk maar na drie verzorgpaarden + eigenaren die altijd de baas blijven hoe dan ook heb ik een eigen paard gekocht.Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat ze naar je wilt luisteren want je heb het beste met het dier voor.

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:33

Zoals ik in je profiel heb gelezen heb jij dit paardje gehad van de vorige eigenaresse ( ik neem aan dat dat de vrouw is waar je het over hebt in dit verhaal ), maar als dit jou paardje is, waarom beslis jij er dan niet over en betaal jij de dierenartskosten niet?? ik vind het een beetje vreemd, paard is van jou, maar iemand anders betaald alles en beslist erover, dan is het toch niet jou paard ?
Verder hoop ik wel voor je dat alles goed afloopt.

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:44

volgens mij is het niet haar eigen paard maar verzorg.. maar dat zij alles mag regelen ??

vindt het idd erg rot van die vrouw zeg !

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 19:51

clara schreef:
Zoals ik in je profiel heb gelezen heb jij dit paardje gehad van de vorige eigenaresse ( ik neem aan dat dat de vrouw is waar je het over hebt in dit verhaal ), maar als dit jou paardje is, waarom beslis jij er dan niet over en betaal jij de dierenartskosten niet?? ik vind het een beetje vreemd, paard is van jou, maar iemand anders betaald alles en beslist erover, dan is het toch niet jou paard ?
Verder hoop ik wel voor je dat alles goed afloopt.

zoals ik al zei het ligt wat lastig.. kort uitgelegt:
ze heeft haar inderdad aan mij "gegeven" maar wil alles lbijven betalen zodat ze daar op hun stukje blijft staan en ze haar regelmatig zien etc. ook tegen andere mensen heeft ze gezegt dat het mijn eigen paard is.

en laatst hebben wij al 2 dierenartsrekeningen betaald..terwijl het eigelijk zo was dat hun de kosten voor zich namen.

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:55

vindt het erg vreemd van die vrouw hoor .. naja dat je het paard krijgt okee en de gehele verzorging etc..
maar jij weet toch ook wel wat je doet.. en dat ze dan nu zo ineens zo vreemd doet.. vindt het echt raar..

veel suc6 met je paardje verder en hopen dat ie snel beter wordt !

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:57

Is het dan niet slim om hierover duidelijke afspraken te maken en deze op papier te zetten?? en op wie z'n naam staat het paard?? Ik snap dat dit voor jou een heel lastige situatie is, maar ik zou snel om duidelijkheid vragen als ik jou was en iig het paard op jou naam laten zetten of eventueel een contract opmaken waarin staat dat het paard van jou is. Je mag nu niet ineens over je eigen paardje beslissen.

succes ermee.

Temeraire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:05

Dit lijkt me echt een heel vervelende situatie... erg dat het plotseling zo moet lopen en de eigenaresse gelijk zo vreemd reageert.
En als ik dit zo lees, wil je dit paardje echt niet kwijt en zou ik als jou was mijn uiterste best doen om het weer goed te krijgen. Het is toch te gek dat als er een keer wat ergs met het paard is er gelijk problemen ontstaan?
Misschien blijkt uit het gesprek dat er gewoon een hoop misverstanden waren en kunnen jullie het op een goede manier uitpraten. Natuurlijk mag je laten merken dat je het erg vervelend vind dat ze plots zo doet, maar als je echt kwaad wordt kon zij wel eens nog kwader worden en dan zegt ze nog dat je niet meer mag komen, en volgens mij heeft het paard dan een groter probleem dan wanneer je alleen voor zijn recht opkomt (wat overigens wel heel goed is)

Ik wil je veel sterkte en succes toewensen!

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 20:12

clara schreef:
Is het dan niet slim om hierover duidelijke afspraken te maken en deze op papier te zetten?? en op wie z'n naam staat het paard?? Ik snap dat dit voor jou een heel lastige situatie is, maar ik zou snel om duidelijkheid vragen als ik jou was en iig het paard op jou naam laten zetten of eventueel een contract opmaken waarin staat dat het paard van jou is. Je mag nu niet ineens over je eigen paardje beslissen.

succes ermee.

Ze staat officieel nog op haar naam, maar heb haar papieren etc hier liggen.

Verdergaan we binnenkort ook afspraken nmaken, tenminste daar sta ik op tijdens het gesprek. In ieder geval ga ik me inschrijven bij de vereniging en dan mag ik over 5 jaar mede-eigenaar worden van de grond & de stal etc. Uiteindelijk ga ik het overnemen en komt er een nieuw paardte staan, terwijl dit paardje met pensioen mag en de rest van haar leven daar mag slijten.

inge81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:24

succes ermee in elk geval. het is wel erg rot voor je. Maar ben benieuwd hoe alles gaat aflopen nvoor je.

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 12:25

Ok verslag van vandaag.. het houdt maar niet op hoor

ik was al de hele ochtend zenuwachtig aangezien ik in ieder geval wel een telefoontje verwachtte van haar over mijn bericht in het logboek en dat ik dat polsbandgeval niet heb omgedaan.

rond 10 uur gaat mijn telefoon maar stond voor de klas dus kon niet opnemen. even later belt mijn moeder (de kinderen waren aan het eten&drinken) dus ik loop even weg. zegt ze ja de eigenaresse van Tamara belde, of je haar wou terug bellen. zodra de kids naar buiten waren heb ik haar gebelt.
ze vertelde dat het heel erg slecht met haar ging en dat ze de dierenarts weer had gebelt.
ik vroeg haar of ze mij bericht in het logboek nog had gelzen.. ze zei van wel maar dat ze het er niet mee eens was. ze luisterde naar haar gevoel en haar gevoel zei dat het wel goed was.

ze zit dus gewoon haar paard te verkl*ten en mij maar de schuld geven. een heleboel mensen geven mij gelijk, dat het selcht is, maar nee haar gevoel zegt dat het wel goed is dus is het zo..
als het voorbij is ga ik een hartig gesprekje met haar aan over hoe het gaat en ik overweeg heel hard om gewoon te stoppen..
ben het helemaal zat hoe zij doet..

verder belt ze me zodra ze meer weet van de dierenarts.. op dat moment ga ik hem ook bellen om te vragen hoe & wat zodat ik het van HEM hoor.. ook ga ik hem voorleggen wat ik ervan vind (dat been ding, en veel eerder weer uit stal laten etc) en vragen hoe hij erover denkt.. misschien dat hij haar WEL kan overhalen..
dit doe ik ook zodat zij de verhalen niet kan omzetten naar haar hand, dat ze toch gelijk heeft. en omdat ik betwijfel of ze iets zal zeggen over die polsbandgeval..

wat een chipszooi zeg.. ben er zoooo kwaad en verdreitig over.. ze helpt haar paard gewoon echt naar de klote toe

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 12:28

Heeft iemand verder nog tips of dergelijke hoe ik haar kan doen inzien dat ze gewoon echt fout bezig is..?

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:42

Ik hoop dat de dierenarts haar verteld heeft hoe slecht het wel niet is, anders zou je mis. op internet iets kunnen opzoeken en haar dat laten lezen? Maar ik denk eerlijk gezegt dat het het beste tot haar doordringt als de dierenarts het zegt. Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!

Niemandweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 12:56

ik zal jullie inderdaad op de hoogte houden..
de kinderen zijn weg om 15.15 dus ben rond 4 uur op stal.. Dus vanavond rond etenstijd zal er wel weer een hele verhaal staan.

Nogmaals alle lieve mensen die mij steunen, hele erg bedankt.. Ik kan dit wel gebruiken, voel me er echt rot onder ne begin langzamerhand aan mezelf te wtijfelen... Ook de mensen die mij PB's hebben gestuurd, echt super bedankt..

jullie horen nog van me

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:10

pff, wat een verhaal zeg!
erg vervelend dat de eigenaresse zo reageert! Je voelt je toch al rot en dan kan je zoiets dus even niet gebruiken. Het lijkt mij inderdaad heel verstandig als jij zelf ook contact met de DA opneemt, dat je kan horen wat die erover te zeggen heeft.

Verder misschien verstandig een keer met zn 3en (dus eigenaresse, DA en jij) te praten? dan is er ook eens oort 'getuige' bij, zodat ze niet later weer kan claimen dat jij liegt oid...

succes en idd, houdt ons op de hoogte!

NatasjavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:17

Als dit paard van jou is....
Slot op de deur en duidelijk maken dat ze niet meer welkom is. Ookal is zij ooit de eigenaar geweest, niets mee te maken. Het welzijn van dit paard moet voorop staan.
Als zij de eigenaar is. Een gesprek met de dierenarts, de eigenaar jij en een onafhankelijk persoon (stalgenoot) over de prognose en behandeling van dit paard.
Zoals het nu gaat lijkt het een hele slechte zaak. Dan kan jij nog zo je best doen, als de eigenaar het paard te snel uit de stal haalt dan kan het van kwaad tot erger worden (peesblesure?)

Je hoeft overigens niet aan zelf te twijfelen. Je doet het goed. Alleen als er iemand tegen werkt is het water naar de zee dragen.
Sterkte!

CouCou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:31

Tolstoj schreef:
Als dit paard van jou is....
Slot op de deur en duidelijk maken dat ze niet meer welkom is. Ookal is zij ooit de eigenaar geweest, niets mee te maken. Het welzijn van dit paard moet voorop staan.
Als zij de eigenaar is. Een gesprek met de dierenarts, de eigenaar jij en een onafhankelijk persoon (stalgenoot) over de prognose en behandeling van dit paard.
Zoals het nu gaat lijkt het een hele slechte zaak. Dan kan jij nog zo je best doen, als de eigenaar het paard te snel uit de stal haalt dan kan het van kwaad tot erger worden (peesblesure?)

Je hoeft overigens niet aan zelf te twijfelen. Je doet het goed. Alleen als er iemand tegen werkt is het water naar de zee dragen.
Sterkte!

Ben ik het wel mee eens!
Ze heeft het paard aan jou gegeven, jij heb de papieren, alleen zij betaalde alles.
Ik zou dan nu zeggen: slot om de deur, en laat de DA-rekening maar naar jouw adres sturen.

Jij heb alle papieren dus sta je ook aardig sterk!
Ik hoop voor je dat het paardje snel weer opknapt!
T arme besie is weer de dupe van zo'n persoon!

Suc6

ingrid_

Re: god o god wat een gedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:36

Juridisch gezien ben je nog niet de eigenaar als je alleen de papieren van het paard hebt.
Het paard staat nog op naam van die vrouw, en bovendien op haar terrein.
Wat dat betreft kun je dus alleen de eigenaar erop aanspreken dat dit niet de afspraak is. Maar ja die lijkt ook niet bepaald voor rede vatbaar...

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:42

Ik ben bang dat ze jou toch nooit gelijk zal geven, ook al weet ze dat je wel gelijk hebt. Ik denk dat ze zich schaamt dat zij de situatie totaal verkeerd heeft ingeschat door het zo te onderschatten. Om het vervolgens zo te draaien dat ze jou schuld ervan maakt.
Hopelijk kan de dierenarts haar ervan overtuigen dat ze verkeerd bezig is. Maar ook al lukt dat, de kans lijkt me klein dat ze alsnog haar fout toegeeft.

Ik hoop voor je dat het allemaal weer goedkomt en dat je straks weer lekker van je paardje kan genieten!