In 2003 werden er 2797 paarden gebruikt voor dierproeven!(cijfers van afgelopen jaren stonden er helaas niet) En dan is het paard één van de mindergebruikte dieren bij dierproeven. Er worden ongelovenlijk veel ratten, muizen, konijnen maar ook honden, katten, schapen en geiten gebruikt. De diersoorten die ik noem zijn er nog maar een paar uit de lijst voor gebruikte dieren. Proefdieren lijden echt. Er zijn alternatieven!
Dit kunnen we als dierenvrienden toch niet laten gebeuren!?
Ik ben groot paardenfan en houd veel van dieren. Ik ben tegen dierproeven! Ik koop daarom producten die niet getest zijn op dieren.
Ik ben verder geen vrijwilliger of iets dergelijks van Proefdiervrij maar ik vond dat jullie dit moesten weten.
Ik vraag iedereen hier op bokt om ook op te komen voor proefdieren!
Dit kan op verschillende manieren
kijk op www.proefdier-vrij.nl
Hier kun je lezen wat jij kunt doen
en welke merken er proefdiervrij zijn.
Kom op lieve mensen! Je moet er toch niet aan denken dat jou paard zou worden gebruikt voor vreselijke proeven?
) Maar het verschil is dat de mens hier vrijwillig mee kan instemmen, en dat de mens niet dood gaat en veel pijn lijd. Er word met respect omgegaan met deze mensen. Dit gebeurd niet met proefdieren. Bovendien worden mensen heel zelden gebruikt voor proeven, ze proberen eerst alle andere mogelijkheden.