Het is een mooie zonnige dag, je hebt op het werk de hele dag al naar buiten gekeken en gedacht aan 's avonds, dat je lekker met je paardje van het mooie weer kan gaan genieten.... Je rijdt naar huis, wil je gaan omkleden, en daar komt vriend-lief om de deur piepen. Waar je naartoe gaat? Naar het paard, natuurlijk. "Oh" (alsof dat nieuw is voor hem....) vervolgens krijg je een preek dat je veel te veel met de paarden bezig bent in plaats van met hem...Paarden zijn altijd belangrijker dan hij.. Alle tijd gaat naar de paarden, bla bla bla....Zo'n mooie dag en dan toch nog naar de paarden.....
Uiteindelijk heeft vriend-lief dus gewoon pech, want de paarden winnen het over het algemeen van hem. Eérst de paarden, dan vriend-lief.
Tja, vriend-lief moet het maar op de koop toenemen dat ik zo'n hobby heb. Helaas!! Moet je nagaan, nu heb ik nog alleen maar een bijrijdpaard waar ik vijf keer per week druk mee ben (minimaal 2,5 uur per keer). Moet je nagaan hoe dat wordt als ik strakjes zelf een paard kan aanschafffen!!
(Overigens voetbalt meneer ook vier tot vijf keer in de week, en dan ook vaak nog op de tijden dat ik naar de paarden ben, maar dat vergeten we voor het gemak even.....)
En..... ook heel vreemd, meneer is het er hélemaal mee eens dat ik volgend jaar een eigen paard wil aanschaffen. "Wat is er nu leuker dan een eigen paard, als je zo'n hobby hebt"????