Ben ik nou echt de enige die niet wil wete hoe slachten gaat

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Ben ik nou echt de enige die niet wil wete hoe slachten gaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 14:26

We gaan morgen met school naar een paardenslachthuis om te zien hoe dat in zn werk gaat. Ik weet van mezelf dat ik daar heel erg ziek van ga worden dus heb besloten dat ik niet ga. Je kunt wel kiezen: of je gaat alleen luisteren naar n praatje over de handel van slachtpaarden en over hoe het gebeurt of je gaat ook daadwerkelijk naar een slacht kijken.
Vandaag in de les hadden we het er al over en iedereen praatte er over alsof t niks is. Nou vraag ik me af? Ben ik echt de enige die absoluut niet tegen dit soort dingen kan???
Ik snap dat het gebeurt, ben er niet op tegen maar wil absoluut NIETS weten erover, dan ben ik maar n stomme penny maar ik snap niet dat mensen daarover kunnen praten, laat staan zien en laat helemaal staan doen.
Wat vinden jullie???
( ben net weggelopen uit de les werd gewoon misselijk en duizelig alleen al van t idee aan slachten en de details waar ze t over hadden )

Rinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:27

oef... nou een goede keus hoor, ik kan er ook absoluut niet tegen... alleen het woordje "bloed" al,, iell

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:29

Ik zou ook niet willen kijken nee >;)

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:31

Ik ook niet... Maar als het mijn eigen paard was, dan zou ik wel willen zien dat ie echt dood is

MeiaLuna

Re: Ben ik nou echt de enige die niet wil wete hoe slachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:31

tja...ik kan er wel over praten,dat hoort ook vind ik.je kan er je ogen niet voor sluiten want het gebeurt toch,dat is de realiteit.en soms kan het zijn dat het in je fantasie allemaal veel gruwelijker is dan in werkelijkheid.Maar troost ja,ik zou er ook niet kunnen naar kijken als het voor mijn ogen zou gebeuren

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:32

Geloof ook niet dat ik enthousiast zou worden. En zou dan ook afhaken. Weet wel ongeveer hoe het gaat, maar hoef het niet te zien

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:35

bah ik vind het niet bepaald de gekozen plaats voor een excursie. uiteraard is het goed om te weten hoe het gaat(snel en pijnloos) maar om ernaar te gaan staan kijken vind ik een beetje erg ziek

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:36

Of het in je fatasie nou gruwelijker is dan de werkelijkheid of niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om maar ooit naar een slachting te gaan kijken................... dat is mijn mening

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:38

Waarom zo'n excursie?????
Moet je verplicht mee anders zou ik gewoon niet gaan hoor als je al weet dat je er niet tegen kan.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:41

Dat gevoel had ik ook dat ik de eerste keer een sectie moest plegen op zoiets simpels als een muis. Gewoon verstand stil en blik op oneindig. Uiteindelijk is het een paard dat je waarschijnlijk niet kent, ook dat maakt het makkelijker.

Als je niet wilt kijken vind ik het je goed recht. Maar weglopen uit de les als er over gepraat word vind ik een beetje overdreven, als ik dat zo mag zeggen. Kijken jullie weleens horrorfilms? Of oorlogsfilms? De dood hoort bij het leven. En ga er van uit dat de paarden die bij de slager belanden daar doorgaans belanden met een goede reden....
Voor degenen die wel gaan kijken: ik hoop dat de ervaring positief is, de slagerij schoon en de mensen er netjes mee omgaan, en dat het paard niet in paniek gaat raken.

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:42

ik zou er zelf geen moeite mee hebben, maar ik kan het wel begrijpen, het is natuurlijk niet leuk om te zien.
het gaat natuurlijk niet alleen om hoe te zien hoe het slachten gaat, maar ook om hygiene, regelgeving e.d.

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:53

Hmmm ik zou ook niet echt warm lopen voor zo'n excursie! Ik ben benieuwd wat de meeste van je klas er van vonden en of ze naar de slacht zelf gekeken hebben.

gigelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:57

nou niet alle paarden gaan om een reden naar de slager, ze worden er ook gewoon voor gefokt!!!!!
Ik als paarden liefhebber heb daar net wat meer moeite mee namelijk en zou ook nooit het vlees eten.
Maar dit is mijn mening.
Ik snap ook dat er mensen zijn die daar natuurlijk minder moeite mee hebben, een horror of de dood hoort bij het leven is waar, maar ik vind dat nou niet op dit onderwerp slaan.
En uit de les weglopen als alles heel smakelijk vertelt wordt hoe een slachting te werk gaat zou ik ook onpasselijk van kunnen worden!!!!!!!! GROOT GELIJK Missvicky

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:17

Zou er eerder voor kiezen om te kijken als het paard al dood is. Paard ken je idd niet zoals Cassidy al zegt. Dat zou voor mij een heel stuk makkelijker zijn. Je kan er dan toch niks meer aan veranderen.

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:22

Ik heb er zelf geen problemen mee, maar dat er mensen zijn die er niet naar willen kijken begrijp ik goed. Dat zal je school ook wel moeten respecteren.
Maar weglopen uit de les als er alleen over gesproken wordt vind ik een beetje overdreven. Ik zie dat je paardenhouderij doet, dan hoort ook het slacht gebeuren er gewoon bij. Hoort er allemaal bij als je met levende wezens werkt en dan moet je er in ieder geval in theorie het een en ander er over weten.

Angeliek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:40

Ik denk dat als ik dit bij een vreemd paard heb gezien, dat dan later nachtmerries zou krijgen over dat het met mijn paard gebeurd.
Ik zou ook niet gaan kijken naar een slachting van een paard. Afschuwelijk dat ze zo'n excursie organiseren. Jij hebt het recht om de klas uit te lopen als je niet wil horen hoe de beesten waar jij van houdt worden geslacht, en je hebt groot recht om niet mee naar die excursie te gaan..

Laatst was er ook zo'n topic op bokt over of je zou gaan kijken als jouw paard naar de slacht zou moeten.. Bij die details, gedachte dat ik met mn beest bij de slager zou staan, en hoe het beschreven stond hoe dat gebeurde, kreeg ik echt al tranen in mn ogen.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:48

Citaat:
De dood hoort bij het leven

Goed gezegd. En wie zegt dat het echt zo verschrikkelijk is? Ik heb zelf wel eens een koe geschoten maar dat viel ook heel erg mee hoor. Ik kan me best voorstellen dat als je niet tegen bloed kunt, je liever niet gaat. Maar om het nu meteen maar gruwelijk en verschrikkelijk te noemen dat de school zoiets organiseert vind ik wel een beetje ver gaan. Ook de slacht kan een onderdeeltje uitmaken van een paardenleven. Ik zou dan wel willen weten hoe en wat, zodat je zelf een mening kan vormen en niet andermans verhalen hoeft na te praten.

edit:typo

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:50

Ik zag ook in je profiel dat je paardenhouderij doet. En ik vind ook dat je dan moet weten op welke manieren een paard aan zijn einde kan komen. Waarmee ik niet zeg dat je moet gaan kijken!!

Ik dacht alleen zelf ook altijd dat ik nachten niet kon slapen van een dood paard in het algemeen, of een paard te laten inslapen (heb nog nooit een slacht gezien). Maar ik heb inmiddels genoeg gezien, minder leuke dingen, en ik moet zeggen. Ik slaap snachts nog goed! En natuurlijk is de 1e keer eng en spannend, en voel je je raar. Maar misschien valt het wel heel erg mee. Kun je niet een video bekijken??

Ben je trouwens bang voor het bloed? Of waar ben je bang voor? (ff vraagje da ineens bij me opkomt)

c_alsemgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:51

Ik zou er niet naar kunnen kijken, juist als het een ander paard is.
Bij mijn eigenpaard zou ik er denk ik wel bij willen zijn.
Voor je opleiding oid heb je vaak dat je aan dat soort zaken 'moet' meewerken. Met anatomie lessen bv moet je ook op dode lichamen van mensen en dieren oefenen... daar kan ik me wel makkelijk overheen zetten.

Maar als je het echt niet wil/kan zien hoeft het imo ook niet.

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:14

lekker gruwelijk van je klas Als je niet wil ga je niet! Ik zou niet willen zien hoe ze een dier slachten voor mijn ogen Dood hoort bij het leven maar daarvoor hoef je er niet 'voor de fun' naar te gaan kijken!

edit: stomme fout

c_alsemgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:22

Wie zegt dat het voor de fun is?
Ik denk dat de school het eerder uit een leerzaam perspectief doet?

EliseJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:27

Ik vind het erg goed dat dergelijke excursies gehouden worden. Ik denk dat het heel belangrijk is om te weten hoe het in zijn werk gaat. Dan kan je er tenminste een goede mening over vormen. Niet alleen over paarden slachten, maar dieren in zijn algemeen.
Ik zou als ik jou was toch proberen mee te gaan! probeer het een beetje te relativeren, het gebeurt tóch, ook als je er niet bij bent. En als je het aan een vriendin ofzo vertelt kan ze je toch een beetje steunen als je het eng vind!

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:49

Ik wilde er ook nooit iets van weten, totdat bleek dat mijn paardje niet beter zou worden en we de keus hadden tussen slacht en inslapen. Ben me er toen in gaan verdiepen en wilde er ineens wel meer over weten.
Ik denk niet dat ik het zou trekken om mee te gaan naar die excursie, maar dat komt puur door alle herinneringen aan mijn paardje. Het is je goed recht om niet mee te gaan, maar blijf reëel, paarden worden geslacht, dat hou je niet tegen door niet met die excursie mee te gaan.

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:06

Ik zou het niet kunnen hebben, zo'n excursie. Zou het best willen zien, maar dan vanaf het moment dat het paard geen paard meer is. Hoef niet te zien hoe ze een "heel" paard villen en in stukken snijden, dat zou ik niet volhouden om te zien.

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:08

ik vnd dit luguber om te gaan kijken! hoe haalt de bedenker dit in zijn hoofd, tuurlijk het is zo en je moet je ogen er niet vor sluiten,maar als je het weet hoef je toch ook niet te gaan staan kijken! Ga gewoon niet, je kunt er vervelende dingen aan over houden in je hoofd!