2 maanden geleden merkte ik na een springwedstrijd dat hij niet helemaal 100% was. Hij was slecht voorwaarts en had moeite met de overgangen. Ik dacht dus gelijk aan zijn rug. Ik mijn fysio bellen omdat ik het niet vertrouwde. Ze heeft en gecontroleerd en merkte dat hij vrij heftig op zijn linkervoorbeen reageerde. Na een buigproef was het duidelijk kreupel de checkpees boven in het onderbeen was niet goed. Hij bleek overbelast. We zijn toen gelijk begonnen met ultrageluid en massage van de pees. Ik had daar goede ervaringen mee gezien en omdat we er optijd bij waren zag het er goed uit. Dit was hij na 2 weken al duidelijk zat en moesten we hem op vetranquil zetten ook trucjes verzinnen om ze zorgen dat hij zijn been een beetje heel liet. Meneer is niet echt zuinig op zijn benen. Gisterenavond was het dus eindelijk zover.
Eerst wat muisjes (vetranquil) gegeven want ik neem geen risico bij die gek van mij. Met het zadel erop leek hij wel drachtig zoooo verschrikkelijk dik. Om het nog te verergeren gebruik ik nu even mijn springzadel

Ik kon na een paar rondjes merken dat hij wel weer blij was oortjes erop en lopen maar. Na het rijden heeft de fysio hem nog gecontroleerd maar er was geen reactie

Ik ben blij dat ik er weer op heb gezeten en hij denk ik ook. Al had ik door de dikte niet het gevoel of ik op leys zat

Dank je wel fysio en aanhang voor de hulp tot nu toe