bijrijderskosten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

melissa7

bijrijderskosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 15:01

ik wil even wat vragen. ik kan misschien een pony verzorgen op een manege. het is een manege met 2 binnenbakken en een overdekte buitenbak. een kantine, je zit gelijk in de bossen, dus dat is wel heel erg lekker natuurlijk. nu vraagt de eigenaar 120 euro voor 3 dgn in de week. is dit een redelijk bedrag of is dit aan de hoge kant. het is wel lkkr dicht bij huis. bij die 120 euro zit ook een bijdrage bij voor de manege zodat je gewoon mee kan rijden in de lessen.

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:08

Hoeveel betaald de eigenaar aan stalgeld?
Stel dat het stalgeld nou 160 euro is (wat met sterklijkt met de faciliteiten die jij noemt) dan is het veel te veel.

Daarbij is het aan jou om te beoordelen, heb jij het geld er voor over?
Vind jij het paardje die 120 euro per maadn waard?

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:09

dat is heel erg hoog, 50-75 euro zou ik veel redelijker vinden. Maar als het een toppaard is en je hebt dat geld over...

melissa7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 15:16

ik geloof dat de stalling daar 300 euro per maand is. ik heb het paardje nog niet gezien maar ken hem wel want ik ben bekend op de manege. heb wel altijd met het idee rond gelopen als ik een eigen paard nam dat ik hem daar wou stallen omdat je daar zoveel kanten op kan en het is 5min. met de auto.

o0marije0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:20

als ik zo om me heen kijk is dat (hoe hoog het ook is) een normaal bedrag tegenwoordig...3 dagen per week is bijna de helft van de stalkosten...de spullen die nieuwgekocht moeten worden hoefsmit enz enz..dan mag je ook nog eens met de manege lessen mee lopen die zelf ook torenhoog zijn ( vind ik)...dus nee dan mag je zeker niet klagen..

zelf zou ik niet zoveel geld hebben..

o0marije0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:22

300 per maand..doe je delen door 7 keer 3 zit je op de stallingskosten...die bedraagt dus: 129 euro ...nou dan nog de dingen die ik hierboven genoemd heb...vind dat dan dus zeeer redelijk van de eigenaresse want die ebtaalt zelf meer

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:24

120 euro is in jouw geval heel erg redelijk!

moonsparkle

Re: bijrijderskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:27

Mijn bijrijdster betaald ook de helft van de stalkosten, maar DA kosten hoefsmid en materiaal (plus al het overige) betaal ik. Dus ik vind het ook een redelijke prijs aangezien je ook gewoon 3 dagen mag rijden. Het ligt er idd wel ook nog aan wat het paardje loopt.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:27

netjes hoor!

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:29

VMR -> VP

melissa7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 16:04

staat hier ie hier niet goed dan. waar moet ie dan staan.

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:28

Ik vind het wel een redelijke prijs aangezien je ook mee mag lessen enz.

Ik betaal 50 euro maar ik heb maar 2 dagen in de week en de stallingskosten zijn minder.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:31

Sorry, maar ik vind deze prijs belachelijk. Ik heb zelf een bijrijdster en ik ben blij dat iemand kan bijrijden en vraag daarom GEEN geld!
Misschien kan je er 1 vinden die wel gratis is.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:37

Ik vind het echt héél veel!!! Ikzelf rijd ook op een superdeluxe manege (stapmolen, 2 gigantische binnenbakken, crossbaan, buitenbak, zo mogelijk nóg groter!, Springpiste, grote boxen, dicht aan het bos en nog véééél meer) en hier les ik dan ook. Dit lessen is 30 euro in de maand en dan kan ik doordeweeks zo vaak als ik wil vrijrijden!! Dus ik betaal alleen voor de les en voor het bijrijden niks.

Want jij bent niet de enige die er van profiteert, voor de eigenaar is het ook makkelijk als zijn paard beweging krijgt!!

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:16

ik ben ook opzoek naar n bijrijder die wel wil meedelen in de kosten, omdat ik haar liever niet verkoop, dus zou dit n mooie oplossing kunnen zijn. maar wat zou n redelijk bedrag zijn?
ze is m dressuur, z klaar en als het klikt mag er ook wedstrijd worden gereden.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:26

ik vind het vreselijk veel.. 3 dagen in de week.. Pff en dan 120 euro.. En jullie berekening klopt niet helemaal, want die eigenaresse betaald misschien wel meer, maar! zij kan ook vaker rijden.. Ik vind het echt enorm veel geld..

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:38

ik vind het eigenlijk ook wel veel hoor... ik hoef helemaal niets aan de eigenaar te betalen.. en ik mag zo vaak als ik kan en wil komen!..heb helemaal geen verplichtingen...ik rijd sins kort op de ponyclub met een van zijn paarden en in eerste instantie wilde hij de contributie van de ponyclub ook nog betalen! (dit hebben we hem maar uit zijn hoofd gepraat, want ik krijg dan 2 keer in de week les, ik leer er van en dan zou hij dat moeten betalen, en dan ook nog eens voor twee mensen omdat er nog iemand meer is )... ik vind dat ik echt geluk heb gehad als ik bijvoorbeeld dit lees... ik vind het eigenlijk wel raar van sommige mensen want hij/zij komt tijd te kort voor zijn paard en wil hem toch laten berijden, dus zoeken ze iemand. Als ze dan iemand hebben gevonden, moeten ze toch blij zijn, want zij zijn er mee geholpen!

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:57

ik vind het ook veel...ik hoef alleen de wedstrijden en rijvereniging te betalen (ben ik zeeer blij mee) en als ik iets win op wedstrijd mag ik het ook zelf houden!!
en heb zo 7 dagen in de week een super fijn en vooral mooi paard onder mijn kont!!waar ik alles mee mag doen!!
ik heb trouwens nog nooit hoeven betalen om te rijden eerder anders om, kreeg er vaak voor betaald!!

melissa7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 10:55

ik vind het zelf ook een hoop geld maar het is natuurlijk wel op de manege waar ik altijd wat heb gezocht, het is heel dichtbij huis en kan altijd mee in de lessen rijden. mag ook naar buiten en meedoen aan wedstrijden. nou vind ik die wedstrijden niet zo heel belangrijk maar mijn dochter zou dat wel heel leuk vinden. ik vind het best wel moeillijk want aan de ene kant wil het graag en de andere kant zegt me gewoon nog even te wachten.

valine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 11:01

Ga maar eens 3x pw op een manegepaard lessen een maand lang en reken dan maar uit wat je kwijt bent.
Ik vind het een normaal bedrag wat de eigenaar vraagt... als je met dat paard ook lekker de vrijheid krijgt om lekker een buitenrit te maken oid heb je het getroffen.
succes

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:13

Sfiejj schreef:
ik vind het vreselijk veel.. 3 dagen in de week.. Pff en dan 120 euro.. En jullie berekening klopt niet helemaal, want die eigenaresse betaald misschien wel meer, maar! zij kan ook vaker rijden.. Ik vind het echt enorm veel geld..

Hoezo vaker rijden?
Als je je paard 1 dagje vrij wil geven in de week, dan kun je ieder 3 dagen per week rijden.

Natuurlijk zijn er ook paarden waar je gratis op mag rijden, maar dat is per regio wel erg verschillend.
Als je normaal naar de manege gaat en die vergelijking maakt, is het wel schappelijk

Het voordeel als je mee betaald is dat de eigenaar wel meer rekening met je houdt. (niet alle, maar ik in ieder geval wel bij mijn bijrijdster, want ik ben daar erg blij mee.)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:16

Ja ik rij 3 dagen me bijrijdster ook en 1 dag rust.

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:32

ik denk dat wel meespeelt wat je allemaal kan doen. mag je zo naar buiten? kan je mee doen met wedstrijden? op zich vind ik het meevallen, omdat je mee kan rijden in de lessen. maar dan moet je ook niet meer uitgeven voor andere dingen, anders wordt het wel erg hoog.

maaike93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:31

het verschilt vooral gewoon heel erg per eigenaar/stalling/regio

sommige plekken is stalling veel duurder.. en sommige mensen vragen gewoon meer

als jij dit waard vind zou ik het zeker doen
anders zou ik gewoon nog even wacten en verder zoeken

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:13

Ik betaal niks.