Mijn lieve fries Jalle kan nooit meer rijden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

n0nniejj

Mijn lieve fries Jalle kan nooit meer rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 18:06

We hadden een jaar geleden een friese hengst veulen gekocht :: jalle.. Maar omdat het een hengst was en nogal bijdehand deden we hem naar de opfok waar hij lekker kon buitenspelen met andere hengsten..Elke keer gingen we kijken of alles in orde was nou er was niks aan de hand..
Na anderhalf jaar mocht ie weer terug..het was een hele lieve hengst en ik was er heel erg gehecht aan geraakt..maar het bleek dat hij best wel last had als hij aan het lopen was en op een gegeve moment wou hij niet meer staan.. Dus hadden we de faculteit gebeld en die namen hem meteen mee want het ging helemaal niet goed.. Er werden foto's gemaakt en hij moest op de faculteit blijven..na een week kwam de uitslag en die was helemaal niet goed..hij mistte een heel stuk bot van zijn voorbeen..hij is zo hard getrapt dat het bot in kleine stukjes ging rondzwemmen..dus Jalle moest 2 maanden op de faculteit blijven.. Na 2 maanden mocht hij weer naar huis maar hij mocht niet bewegen en hij moest elke dag medicijnen tegen de pijn..na een maand werden er weer foto's gemaakt en na een week zouden we weer de uitslag krijgen..maar die bleek helemaal niet goed te zijn..hij was niet vooruit gegaan en de dierenarts zei dat hij nooit mocht rijden en dat hij waarschijnlijk dood zou gaan van de pijn Me vader die had het er ook heel moeilijk mee en ik al helemaal..en me vader besloot om Jalle aan iemand te verkopen die een paard wou zonder erop te willen rijden..en die hebben we gevonden..die man nam hem meteen mee en ik zat op school..ik heb dus helemaal geen tijd gehad om afscheid te nemen... ik mis Jalle heel erg..en ik hoop dat alles goed met hem gaat..

dit is Jalle ::

[img]C:\Documents and Settings\manon\Mijn documenten\Mijn gesprekgeschiedenis\Mijn afbeeldingen\Mijn foto's[/img]

Dit is weer jalle bij de Faculteit ::

[img]C:\Documents and Settings\manon\Mijn documenten\Mijn gesprekgeschiedenis\Mijn afbeeldingen\Mijn foto's[/img]

Groetjes manOn

GabberGill

Re: Mijn lieve fries Jalle kan nooit meer rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:08

banketstaaf de foto`s moet je eerst oploaden op mijnalbum.nl ofzo daarna de link neerzetten

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:11

wat erg voor je zeg. maar si dit wel de beste oplossing als hij zoveel pijn heeft?

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:32

Jalle zou dood gaan van de pijn?? En toch is hij verkocht? Als dit waar is snap ik niet waarom je vader er niet voor gekozen heeft om hem in te laten slapen.

Everest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:33

Aww ik vind het echt heel erg voor je!! Maar nog veel erger voor Jalle, zon jong dier en zo vroeg al je leven helemaal verandert...

Maar als Jalle veel pijn heeft dan is dit volgens mij niet de beste oplossing, misschien heeft hij er geen pijn aan en dan is dit best n goede oplossing...

Ik zelf blijf erbij dat de opfok meestal n slecht effect heeft op paarden... Inderdaad dat ze met elkaar stoeien en dus iets kunnen oplopen, maar ze komen zo ook weinig onder de mensen en in het verkeer, dat meestal toch wel bepalend is voor zijn gedrag later...

Maja wie ben ik:P

Sterkte!! groetjes Linda

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:40

Ik wens je allereerst veel sterkte!
Maar een paar punten snap ik niet:
1)Waarom doet je vader Jalle weg als hij toch sterft van de pijn,kan je evengoed een laatste spuitje geven.
2)Ik zou toch even nagaan wat er precies is gebeurt,je zei dat een ander paard trapte,als het kan komen doordat een persoon dat paard bij Jalle zette wat niet mocht bv kan hier wel eens een staartje aankomen
Maar zoals ik al zei,ik weet niet wat er precies gebeurt is,ja een trap maar meer niet

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:06

Hoi Hoi,

Het is heel vervelend dat dit allemaal gebeurt is.

Maar wat ik ook heel raar vind is dat het paardje is verkocht.
Als het paard blijvend pijn heeft is het toch beter om hem te laten inslapen.

belinda73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:09

Moonny schreef:
Hoi Hoi,

Het is heel vervelend dat dit allemaal gebeurt is.

Maar wat ik ook heel raar vind is dat het paardje is verkocht.
Als het paard blijvend pijn heeft is het toch beter om hem te laten inslapen.

helemaal met je eens dit vind ik af schuiven van het probleem dit is niet eerlijk tegen over het paard .

_ViolaineHW_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:34

hey wat erg voor je weet hoe het voelt dat als je thuis komt je paardje er ineens er niet meer is.

wel vind ik paarden in opfok een goed ding paarden die als jong te veel door de handen komen worden afhankelijk van mensen en zien de mens als gelijke. paarden in opfok leren de rangorde te bepalen in een groep en zijn vaak veel sociaalere dieren. laat en paard paard wezen zolang het kan dus minstens de 1e 3 jaar van hun leven. het risico dat er iets met je paard gebeurt is voor mijn gevoel even groot dat ie in opfok staat dan dat ie alleen verveelt in het weiland staan bij je thuis.

sterkte ermee meid....

groetjes

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:35

MD -> VvdD

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:04

het was dus wéér het geld wat belangrijker was dan het paard, afschuwelijk, een paard verkopen die sterft van de pijn en die al zo lang had geleden.......walchelijk !!!!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:21

Ik snap ook niet waarom een paard met zoveel pijn verkocht wordt.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:27

ik ook niet, maar goed.

Als je de foto's er echt op wilt hebben kun je ze wel emailen naar DreamDancer@hotmail.com

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:27

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:28

Hoe erg het ook kan zijn maar ik denk dat de meeste toch gelijk hebben, als ie nou al bijna omvalt van de pijn had ik hem ook laten inslapen.

en ten 2de ik denk dat je vader heefd gelogen en dat hij niet verkocht is maar dat ie ingeslapen is . En al helemaal dat je er niet bij was dat ie werd opgehaald

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:30

kelly21 schreef:
en ten 2de ik denk dat je vader heefd gelogen en dat hij niet verkocht is maar dat ie ingeslapen is . En al helemaal dat je er niet bij was dat ie werd opgehaald

Ik denk niet dat je dit soort dingen zomaar kunt zeggen wanneer je het niet zeker weet nu zal ze zich al helemaal niet al te best meer voelen

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:33

ik bekijk het van 2 kanten. En als die vader van haar idd ook veel om dat paardje gaf heefd hij de juiste keuze gekozen maar heefd het alleen nog niet tegen haar verteld

Sorry dan dat het grof overkomt maar bekijk het eens realistisch.

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:11

Ach Sterkte meis..

ik hoop voor je dat het in de buurt is dan kan je gewoon naar hem toe gaan af en toe..

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:22

Sterkte meis..

Maar wat ik ook niet snap, waarom verkoopt je vader het paard terwijl die zoveel pijn heeft?
Dan is het in zo'n geval, hoe moeilijk het ook is, beter om het paard te laten inslapen

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:33

Als hij echt verkocht is ,vind ik dit niet erg netjes.

Maar soms kan een veearts het ook weleens mis hebben.
Het blijft altijd moeilijk dit soort dingen.

n0nniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 13:44

kelly21 schreef:
Hoe erg het ook kan zijn maar ik denk dat de meeste toch gelijk hebben, als ie nou al bijna omvalt van de pijn had ik hem ook laten inslapen.

Mijn vader liegt daar echt niet over hoe kan je dat nou zeggen En als je hem gewoon stil laat staan dan is er niks aan de hand alleen als je beweegd weet je wel...en dat van me vader slaat nergens op besef je wel wat je zegt

n0nniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 13:45

briandylan schreef:
Als hij echt verkocht is ,vind ik dit niet erg netjes.

Maar soms kan een veearts het ook weleens mis hebben.
Het blijft altijd moeilijk dit soort dingen.

Hoeso vindt je dat niet netjes..??

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:49

n0nniejj schreef:
maar die bleek helemaal niet goed te zijn..hij was niet vooruit gegaan en de dierenarts zei dat hij nooit mocht rijden en dat hij waarschijnlijk dood zou gaan van de pijn |
Je schrijft zelf dat hij waarschijnlijk dood zal gaan van de pijn,dus lijkt mij duidelijk wat ik daarmee bedoel.

Ik veroordeel je niet ,maar hoop niet dat geld belangrijker was in dit geval dan de pijn van je paardje.

n0nniejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 13:52

Nee ik vindt geld totaal niet belangrijk en mijn vader vindt dat ook niet..maar je begrijpt toch ook wel dat we voor deze keuze hebben gekozen dan dat hij zijn hele leven kwijt is..

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:53

n0nniejj schreef:
En als je hem gewoon stil laat staan dan is er niks aan de hand alleen als je beweegd weet je wel...en dat van me vader slaat nergens op besef je wel wat je zegt
Wij reageren alleen maar op wat jij zelf schrijft,misschien moet je daar dan wat beter opletten