er is al heel veel over geschreven en gezegd en er zal nog heel veel volgen, maar van de foto's in bovengenoemd artikel kreeg ik toch wel even de rillingen
hoever gaan we...? graag jullie mening! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hoever gaan we...? graag jullie mening!
Die is nog lang niet voorelkaar, maar dat zie ik dan 100x keer liever dan die paarden die met stang en trens op de borst getrokken worden.
KiWiKo schreef:ik vind het vreselijke foto's! Gelukkig is het irl beter te aanschouwen
benangelique schreef:ik sluit me aan bij Albertine, als je kijkt in een losrijring tijdens grote wedstrijden, zie je vaak dat de paarden maar heel kort op deze wijze worden ingesteld.
Sjoert schreef:Zijn dat nou allemaal dezelfde foto's als ik een half jaar geleden al zag op een Amerikaanse site of is er ondertussen al weer wat nieuws geschoten?
Albertine_N schreef:Het zijn foto's. mooie foto's? Nee zeker niet. maar een foto geeft een eenzijdig beeld. Ik heb anky en co vaak zat zien losrijden en ik heb ook foto's waar de paarden gewoon op lengte lopen. Het is niet zo dat zo'n paard uren in deze houding loopt. Ja dat zeggen ze idd wel in de Duitse pers.
Albertine_N schreef:En dan nog een opmerking op het overdwars staan van een stang. Heel vaak hebben de ruiters hun kinketting niet zo strak zitten, dat wanneer je een stang aantrekt een hoek van 45 graden krijgt, meestal is deze groter. Daardoor lijkt het alsof de stangen heel strak worden aan getrokken terwijl dit in werkelijkheid niet het geval is.
Andersom zie je ook mensen die de kinketting wel een gaatje strakker zetten, dan zie je tijdens een ophouding de stang niet eens een hoek maken van 45 graden, maar iets van 30. Dat lijkt dan alsof de stang minder inwerkt, maar dat is dan niet zo .
.
iIk vind zelf dat je geen enkel moment zo zou mogen rijden, waar is de harmonie?? Ik heb het daar bij weinig gezien.
, dan vraag ik me echt af wat dat niveau dan nog voorstelt

(of de Brabanthallen of Rai,dat mag ook)
schijnwerpers, harde muziek????