ik had 2 leuke pony's (
) om te verzorgen/bijrijden maar nu val ik dus om de minuut van ze af. gisteren was het zo erg dat ik van raya (fjord) afviel en tegen de bakrand belandde en nadat het is gebeurdt kon ik niet meer opstaan. gelukkig had ik mijn mobiel bij me en vroeg of mijn vader me wou terugbellen (ja nog maar 0, 26 euro beltegoed kl*tedingen) en hij bracht me naar de auto, ik ben zo erg geschrokken en kan nu niet lopen en moet naar school (waar ik zat te janken van de pijn!
) nu wil ik dus niet meer op ze rijden. ook worden er spullen gejat. zoals 2 zwepen, borstels, enz... ook al wil ik haar oplaten houden gaat ze met haar hoofd naar recht en galoppeerd ze nog steeds verder. hun bazin heeft gezegt dat ze heel lief (ahum...
) zijn en ze echt luisteren. maar zelfs zit ze er ook maar 1 keer in de maand op. ook hadden ze beloofd dat ik geld krijg om van 2 jarigen de stal uit te mesten. maar iedere keer als ik er kom is de stal al schoon, dus wat heeft het voor zin?ik wil hier eigenlijk niet meer heen, maar als ik hier weg ga heb ik niks meer, want ik rij niet meer op de manege... wat moet ik doen?
gr, tamara (een verdrietig paardengekje
) 

allemaal jongensgekken

en ik kan het weten. en ik zit wel stevig, sjee he, ik kan heus wel rijden, hoor. ben geen beginnertje.
) en heb zelf ook zo'n gele donderstraal, dus misschien zou ik je kunnen helpen, maar dan zul je je toch echt anders op moeten stellen.