Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

. Angel van 6 heeft al 2 veulens gehad en heeft er 1 verloren, die is echt een al veel wolwassener dan de rest. 

is het eerste wat ik straks doe als ik thuis kom!
Maar er elke dag een kwartiertje opzitten en niks vragen is ook niet goed. Je moet het dier namelijk wel STERKER maken en dat kan alleen door af en toe even tegen de grens aan te gaan zitten.
Dat klinkt tegenstrijdig. Is het niet volgens Dr. van Breda.
Nou maar hopen dat hij geen brommer wil.... Tenfold schreef:Bedankt Mieke! Een heel helder verhaal. Geeft Dr. van Breda vaker dit soort lezingen? Ik zou nl. ook best eens een dergelijke lezing willen bijwonen....
Gulpje schreef:En wat moet ik dan met een paard dat dus eigenlijk 52 is?
#Ymke# schreef:IK vond een heel interessant artikel in het blad Bit over het werken met een jong paard. Titel = Kinderarbeid.
In dit artikel word gesuggereerd dat wanneer je met een jong paard aan de slag gaat, je over het algemeen met een kind werkt. Namelijk 1 paardenjaar = 3,5 mensenjaar. Dus pas met een 5 jarige paard komt je een beetje in de buurt van volwassenheid. (omgerekend 17,5 jaar mensenleeftijd)
Aangezien er nogal wat discussies zijn omtrent het beleren van jonge paarden denk ik dat dit heel interessant is voor de meeste mensen.
Wie heeft het stuk gelezen en heeft hier een mening over?
#Ymke# schreef:Gulpje schreef:En wat moet ik dan met een paard dat dus eigenlijk 52 is?
Die mag bijna met de vut![]()

)