eigen paard en verzekering?hoe hebben jullie dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

eigen paard en verzekering?hoe hebben jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 20:03

De titel zegt het al;
je hebt een eigen paard.
Hoe heb jij hem/haar verzekerd,bij welke verzekeraar en voor hoeveel?
ik vindt verzekeren erg belangrijk.
Mijn paard is voor 2000 euro verzekerd als hem iets overkomt.
ook is hij (ik eigenlijk ) verzekerd als hij schade aanricht bij derden.
hoe hebben jullie dit allemaal?

ikke

Re: eigen paard en verzekering?hoe hebben jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:33

Uhh, niet!? Ik heb 'm niet eens laten keuren! Gewoon gekocht, inkl 1/2 jaar stalling.
Ik heb de instelling dat als je de kosten van een paard niet kunt dragen, je niet aan een paard moet beginnen. Mijn vorige paard had ik basic voor de dood verzekerd, maar toen die glasheldere club uit Tilburg erachter kwam dat dat paard de twintig ging passeren, toen mikten ze me er gauw uit, voordat ze het risico zouden lopen te moeten uitkeren. Daarnaast heb ik uiteindelijk ook nog eens meer premie betaald, dan waarvoor ze verzekerd was!

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:19

Mijn paard is ook verzekerd!!
maar k heb geen idee hoe en wat want mn vader heeft het gedaan
weet wel dattie iig helemaal gekeurd is...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:24

turbotinker schreef:
De titel zegt het al;
je hebt een eigen paard.
Hoe heb jij hem/haar verzekerd,bij welke verzekeraar en voor hoeveel?
ik vindt verzekeren erg belangrijk.
Mijn paard is voor 2000 euro verzekerd als hem iets overkomt.
ook is hij (ik eigenlijk ) verzekerd als hij schade aanricht bij derden.
hoe hebben jullie dit allemaal?

Niet verzekerd, ik heb gewoon een degelijk, niet te duur paard gekocht en er nauwelijks medische kosten aan gehad. Ik heb haar nu bijna 13 jaar, dus ik verwacht dat ik van de uitgespaarde premie best een nieuw paard kan kopen, als dat nodig is (lijkt voorlopig niet aan de orde). Altijd zorgen dat je een bedrag achter de hand hebt voor noodgevallen, net wat Ikke ook al zegt, als je dat niet kunt opbrengen moet je geen paard nemen.
Voor de schade die ze aanricht is ze gewoon meeverzekerd in de aansprakelijkheidsverzekering die ik zonder paard ook zou hebben, dus ook daar niets extra's voor het paard verzekerd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:26

ikke schreef:
maar toen die glasheldere club uit Tilburg erachter kwam dat dat paard de twintig ging passeren, toen mikten ze me er gauw uit, voordat ze het risico zouden lopen te moeten uitkeren. Daarnaast heb ik uiteindelijk ook nog eens meer premie betaald, dan waarvoor ze verzekerd was!

Dit mag dus niet he. Hier had ik ook zeker aangifte vangedaan.

En je eerste stukje vind ik ook krom, want als jouw paard een operatie onder gaan moet a €5000 is het logisch dat je dat niet zelf in ene op kan hoesten.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:36

Als mijn paard nu een operatie van 5000 euro zou moeten ondergaan, zou ik me om te beginnen eerst eens heel goed beraden over het nut daarvan (ze is nu 18). Maar als het wel nodig is, dan heb ik inderdaad dat geld wel beschikbaar (tot leedwezen van mijn spaarrekening).
Niet aan een paard beginnen als je het financieel niet aankunt.....

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:41

ik heb de mijne verzekerd,uitgebreid met ziekte kosten.

en helaas heb ik het er al jaren uit gehaalt.[de premie!]

ik blijf aan de gang met mijn beesten om naar klinieken te reizen.
het lijkt wel of ik een 10 ritten kaart heb!

GELUKKIG ben ik goed verzekerd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:23

Waratje schreef:
Niet aan een paard beginnen als je het financieel niet aankunt.....

ik denk dat je het niet helemaal snapt. Aan een paard kun je rustig beginnen als je maandelijks de stalling kunt betalen, 2 maandelijks de hoefsmid en wormenkuur en dan nog ruimschoots voor je eigen behoeftes/lasten enz..
Een operatie is niet te overzien, dat zijn hele dure kosten en daar kun je je voor verzekeren.

Maar als jij dat liever niet doet, doe jij dat toch lekker niet. Dan betaal jij lekker €5000 uit je eigen zak, plunder je lekker je spaarrekening zodat je verder niks meer over hebt, mocht je het jaar later weer zoiets hebben of privé even slecht komen te zitten. Andere mensen sluiten een verzekering af, betalen maandelijks premie en die 5000 wordt voor hun betaald. Wie is er dan financieel dom bezig?

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 23:57

ik bedoel ook niet verzekeren omdat ik de kosten niet kan betalen hoor
Verzekeren is tenslotte duurder dan niet verzekeren
Het gaat mij erom dat ik een dingetje achter de hand heb als mijn paard iets overkomt.
Ook omdat hij dekhengst is,en wel eens schade bij een merrie van een klant aan kan richten...daar ben ik ook voor verzekerd.
en idnerdaad wat sammie zegt...

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:00

wat kost een verzekering ongeveer als ik mijn paard wil verzekeren voor dierenartskosten? ik zou een dure operatie op dit moment niet kunnen betalen, maar ik zou er geld voor lenen. ik heb ook een extra rekening waar ik regelmatig geld op stort. die is speciaal bedoeld voor hoge medische kosten aan één van mijn paardjes. maar toch, 5000 Euro voor een operatie red ik niet nee...

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:01

Ik doe niet aan verzekeringen voor paarden.
Als er iets gebeurt heb ik wel reserves op mijn spaarrekening.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:12

Mijn pony is uitgebreid en voor ziektekosten verzekerd, mijn paard alleen beperkt (moet ik nog overzetten).

Ik vind het een beetje krom om te zeggen dat je geen paard moet kopen als je de gevolgen niet kunt overzien. Ik heb geen 5000 euro als m'n paard geopereerd moet worden en dan ben ik verrekte blij met mijn verzekering

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 07:47

Geen van mijn 3 paarden zijn verzekerd,
ik vind het niet nodig

OneDesire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 07:49

Mijn paard is ook verzekerd (het meest uitgebreide pakket), voor 1800 euro. Als ik de polisvoorwaarden goed heb begrepen, dan krijg je per jaar nooit meer vergoed dan de waarde van het paard. Dus als de operatie 5000 euro kost, dan zou ik in mijn geval hiervan 1800 euro vergoed krijgen.

Misschien dat ik het fout begrepen heb, dus als dit niet zo is, dan hoor ik dat graag .

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 08:06

als ik het goed onthouden hebt,krijg je bij Interpolis per kalender jaar max 1500 euro vergoed aan ziektekosten.

ik heb het even opgezocht.

de max schadevergoeding per verzekeringsjaar bedraagt 75% van de verz waarde van het paard en nooit meer dan 1500 euro.

dus welke verz heb jij dan Sammie?

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:04

Ik heb mijn paarden niet verzekerd.
Ik spaar maandelijks 250 euro. Inmiddels heb ik een leuk reserve opgebouwd en als er dus wat gebeurt, kan ik dat in elk geval betalen.
Dus in feite ben ik mijn eigen paardenverzekering.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:26

ik krijg volgens mij alleen geld als ze dood zijn. ik weet het niet precies, die dingen regelt me moeder

mutsefruts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:35

ik heb mn tweede paardje ook weer laten verzekeren hoor bij interpolis!!
mijn eerste paard was daar ook verzekerd en dat was maar goed ook want ik had dat paard 5 weken en werd door de bliksem geraakt op slag dood gelukkig keerde de verzekering het hele aankoopbedrag terug. op dat moment denk je daar nieet aan maar je kan toch dan weer overnieuw beginnen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:55

Sammie schreef:
ikke schreef:
maar toen die glasheldere club uit Tilburg erachter kwam dat dat paard de twintig ging passeren, toen mikten ze me er gauw uit, voordat ze het risico zouden lopen te moeten uitkeren. Daarnaast heb ik uiteindelijk ook nog eens meer premie betaald, dan waarvoor ze verzekerd was!

Dit mag dus niet he. Hier had ik ook zeker aangifte vangedaan.

En je eerste stukje vind ik ook krom, want als jouw paard een operatie onder gaan moet a €5000 is het logisch dat je dat niet zelf in ene op kan hoesten.

Kwestie van kleine lettertjes. Als tegenactie zijn alle overige verzekeringen bij hen per ommegaande opgezegd.

Als mijn paard een operatie van 5000 euro moet ondergaan, zal ik mezelf wel drie keer achter mijn oor krabben of ik dat traject wel in zal gaan. Voor dat geld kun je niet alleen twee paarden terugkopen, het moet wel een giga-ingreep zijn, voordat de rekening zo hoog oploopt. Maar zelfs al zou het nodig zijn dan is dat geld er gewoon.

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:11

Alleen mijn hengst heb ik tegen dood en ongevallen verzekerd, hij dekt natuurlijk en loopt daardoor wat meer risico op ongelukken.
De rest is niet verzekerd.
Een verzekering is leuk als je 1 of 2 paarden hebt maar voor het geld dat ik aan premie moet betalen als ik alles in de verzekering zou doen, zou ik per jaar een paard kunnen afschrijven of een koliekoperatie kunnen betalen.
Dat gemiddelde haal ik (gelukkig) niet dus voor mij geen verzekering maar een bankrekening.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:54

ikke schreef:
Kwestie van kleine lettertjes. .

Niks kwestie van kleine lettertjes. Ze mogen jou er nooit uitgooien onder het mom van paard wordt te oud.

Want dan wil ik die 'kleine' lettertjes wel eens zien.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:06

Sammie schreef:
ikke schreef:
Kwestie van kleine lettertjes. .

Niks kwestie van kleine lettertjes. Ze mogen jou er nooit uitgooien onder het mom van paard wordt te oud.

Want dan wil ik die 'kleine' lettertjes wel eens zien.

Bij een aantal verzekeringen stopt de dekking als het paard een bepaalde(hoge) leeftijd heeft behaald, bij interpolis stopt de verzekering zodra het paard 20 jaar is geworden, staat in de voorwaarden!!

Ik heb mijn paard ook bij interpolis in de verzekering, uitgebreide dekking maar geen ziektekosten.
Vind ik voldoende. Die van mij is verzekerd voor €1000,- in het jaar en betaal daarvoor een €200 in het jaar.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:10

ik zit ook bij Interpolis en heb de mijne voor 2000 euro verz uitgebreid en ziekte kosten en ben daar 300,14 euro per jaar voor kwijt.

ziekte kosten verz is 150 euro per jaar

nou daar zit ik elk jaar wel aan!!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:13

aafje87 schreef:
Bij een aantal verzekeringen stopt de dekking als het paard een bepaalde(hoge) leeftijd heeft behaald, bij interpolis stopt de verzekering zodra het paard 20 jaar is geworden, staat in de voorwaarden!!

Dat zijn de voorwaarden, is wat anders dan 'kleine lettertjes'. Met de voorwaarden moet je immers zelf akkoord gaan en dan weet je dat je dat dat gebeurt.

Ik vind 20 trouwens niet bepaald hoog qua leeftijd

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:23

ik heb de polis even nagekeken en bij PAR 6 Duur en het Einde van de verzekering.

staat bij punt E;op de contractsvervaldatum in het kalenderjaar waarin het paard de 22-jarige leeftijd bereikt.

je kan je paard dus tot z`n 22 ste bij Interpolis in de verz houden en dan vliegt hij eruit!

en vanaf 16jr wordt jaarlijks de verz waarde met 15% verlaagd.

houdt dus in dat het paard vanaf 16 jr minder waard wordt.