partner is niet echt in to the paarden zucht...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nelis

partner is niet echt in to the paarden zucht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 14:23

hebben jullie dat ook?
dat je altijd over je paard gezeik heb met je partner?

dat ie niet snapt dat ik voor mijn lessen naar bunschoten rij om dat ik hier niemand kan vinden die mij goed springles geeft en waar ik een klik mee heb?

ik word zo moe elke keer van dezelfde strijd....
hoe lossen jullie dat op? en ben ik misschien egocentrisch bezig omdat ik graag verder wil komen in mijn sport?

ben er best wel verdrietig van

gianlucka

Re: partner is niet echt in to the paarden zucht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:25

Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me erg vervelend

Ik ken ook iemand die altijd bij de paarden was en nu heeft ze een vriend en nu zie je haar (bijna) niet meer........

Sterkte ermee!

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 14:29

ja maar het paard was er al toen hij me leerde kennen dus hij weet hoe belangrijk het voor me is .
ik wil geen bijrijder en ik wil elke dag mijn paard zijn beweging geven.
maar kennelijk is dat een te grote vraag van mij naar hem toe
hoe ver laat je het komen denk ik wel is

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:30

ja heb ik ook,zegt ie wat moeten al die wijvies bij die paarden,en jullie zijn gek. En dat klote paard kost alleen maar geld enz. Weet er alles van(helaas)

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:33

Tsja, zoals ik zei, ik heb er gelukkig geen ervaring mee

Maar je kunt je afvragen waarom hij zo doet? Breng je erg weinig tijd met hem door? Heeft hij zelf geen hobby waar hij veel mee bezig is?

Als mijn vriend gaat zeuren over mijn paard dan gaat mijn paard 100% zeker weten voor hem...... Hij komt (helaas voor hem) op de tweede plaats.
Zoals ik al zei, ik heb dus geen echt oplossingen omdat ik er geen ervaring mee heb, maar ik hoop voor je dat je het op een fijne manier kunt oplossen met je vriend!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:33

Mijn vriend snapt mijn liefde voor paarden ook niet helemaal, vindt paarden groot en eng en stinken . Maar hij snapt wel dat het heilig is en dat hij het begrip voor moet tonen. Hij zal dus ook geen discussie aangaan, al zou ik naar tomboektoe rijden voor paardrij les.... Zover ben ik dan al in de africhting maar hij zal er niet opgaan zitten hoor....

Mijn ex kon ook zo lekker uit de hoek komen: moet je nou al weer naar die knol... *pardon....... Die knol krijgt vaker een knuffel (of schoenen of een kus) als ik...... * pardon... oh woest maakte hij mij met zijn jalousie !!!!

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:36

ik ken het, godzij dank heb ik nu een vent die zelf paarden ook wel leuk vind.
Ik heb zelf een keer voor de keuze gestaan, paard eruit of vriend eruit. Heb toen voor het laatste gekozen.
Tja tips meegeven kan ik je helaas niet, maar ben wel van mening dat het in een relatie van 2 kanten moet komen. Het moet dus niet zo zijn dat je partner er maar voor erbij is en je paard voor het eggie.
Ik denk dat je eens goed met je vriend moet gaan praten over hoe hij het ziet en waar zijn hekelpunten liggen en samen een tussenweg kunnen vinden.
Het is geven en nemen, je vriend moet als je een paard hebt iets meer slikken en jij moet iets beter organiseren om toch tijd over te houden om gezellig met zijn 2e wat te kunnen doen.

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:37

Gelukkig heb ik een iets begripvoller ventje.

Hoewel hij het ook niet altijd begrijpt waarom ik net nu daar wil rijden en niet bij ons in de buurt.

Hij zelf heeft ook geen bal interesse in paarden. Maar toch luistert hij elke avond naar mij. ik ben namelijk op zoek naar mijn 1ste paard. En dit is nogal een zoektocht. Hij wil zelfs meegaan kijken ( gewoon dan morele steun )

Hij heeft wel schrik dat eens het paard er is, dat ik dus alles ga verwaarlozen omdat ik dan te veel met mijn paard zal bezig zijn. En dus minder met het huishouden, de dochter en hijzelf }>

Gelukkig ben ik een hele dag thuis... Dus hij zal er niet zo veel last van hebben

Wij hebben allebei een verschillende hobby en gelukkig kunnen wij elkaar die vrijheid geven. Ik zeg niet dat er bij ons nooit geen woorden over zijn. Maar we proberen elkaar toch dat plezier te gunnen.

Ik hoop dat jullie eruit komen, want dit is natuurlijk niet leuk. Zeker niet als je verder wil. En zeker als hij wist dat jij zo met paarden bezig was al voor je een relatie had met hem......

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:39

JA! Mijn vriend houdt er helemaal niet van en hij gaat alleen bij hoooge uitzondering mee.
Maar zo erg vind ie het dan niet, want dan zijn die paarden toch wel lief en houdt ie ze toch wel vast als ik daar om vraag.
Tegen de tijd dat ik hem OP een paard krijg, laat ik het in de krant zetten

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:46

Ik ken t probleem..
Mijn ex zei geregeld, Kun je niet naar mij toe komen ipv die stallen uitmesten..
Hallo!? Moeten die paardjes de hele dag in hun eigen uitwerpselen staan ofzo?!
En een keer gleed Nanne uit toen we aan t rijden waren en toen vielen wij bijna, gelukkig herstelde Nan zichzelf
Toen ik dat vertelde aan hem, zei hij is het miss niet verstandig om de hobby te beeindigen?

@!##$@ = NEE!

Je hoort elkaar te nemen zoals je bent.. Ik zei tegen hem ook niet ik wil dat je stopt met varen.. Sommige jongens..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:04

kan je helaas niet helpen, bij mij is het ook uitgegaan onder andere omdat ik een paardje had... sommige vriendjes vinden aandacht delen nogal moeilijk geloof ik

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:05

Toch is een man die ook in de paarden zit ook niet altijd handig, want dan heb je weer andere meningsverschillen, over trainen ofzo. In ander rellties zijn andere onderwerpen het hete hangijzer. Belangrijk is om te leren hoe discussies op een normale manier te voeren, goed te kunnen bekijken wat redelijk is en duidelijk maken dat je van je mannetje houd en daarom voor hem kiest en dat niks hem kan vervangen, dus waar maakt hij zich druk om? Veel komt voort uit angst om je te verliezen. En daarmee verliezen ze je juist omdat ze proberen je te dwngen dingen te doen of te laten. Dat kun je je partners ook duidelijk maken.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 06-12-05 15:06, in het totaal 2 keer bewerkt

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 15:06

ja maar de ik vraag mezelf echt wel is af ;misschien ben ik wel egoistisch ? 'maar aan de andere kant hij hoeft geen reet te doen zowel niet in huis als voor onze zoon
ik heb echt mijn paard nodig om ook zeg maar ff gewoon ilona te kunnen zijn ipv mama en partner en huishoudster werknemer etc etc

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:07

In een relatie moet je de vrijheid hebben om jezelf te zijn en niet deel of slaaf van de ander worden.

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:07

En dat mag ook....
Het is heel belangrijk om naast mama en vrouw ook jezelf te kunnen zijn (staat er een beetje raar, maar je begrijpt vast wat ik bedoel)

nelis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 15:09

het punt is ook
ik heb verder een dood goeie vent aan hem en het is niet zomaar een verkeringkje.
ik ben getrouwd koophuis kind etc etc
dan ga je niet zo snel weg maar ik ben de eindeloze discussies zo zat.................

gianlucka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:10

Ik zou inderdaad niet zomaar weggaan, zeker niet als je samen een kind hebt....
Maar je moet jezelf en je eigen gevoelens en belangen in ieder geval niet uit het oog verliezen

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:12

hij moet weten dat paarden gewoon in jou leven zitten en er niet uitgaan! (lijkt mij)
maar waarom begint hij een discussie het is toch hartstikke logisch dat jij goed les wilt. mannen...???
mijn vriend zeurde eerst ook weleens maar hij staat tog egt bij elke wedstrijd braaf te kijken!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:19

Mijn ex moest er niets van hebben. Mijn huidige vriend heeft er gelukkig meer mee en gaat meestal mee naar de manege. Hij kan ook heel goed overweg met de manege-eigenaar (waar ik altijd les van heb) en heeft zo dus een keer achter mijn rug om een les voor zichzelf geregeld. Dat was wel lachen. Gelukkig had hij mijn zusje en haar vriendje wel ingelicht en die kwamen met de camera aanzetten.

Een eigen paard heb ik (nog??) niet, maar als het financieel mogelijk is dan behoort dat zeker tot de mogelijkheden. Een Mustang voor hem en een Mustang voor mij . Hij kan wat dat betreft ook heel goed jaaaaaaren vooruit plannen .
Een ding is voor mij wel duidelijk. Toen mijn relatie met mijn ex ten einde was had ik zoiets van “ik zoek er wel een bij de paarden”. Is niet helemaal gelukt, maar hij accepteert mijn hobby wel, en dat is hem geraden ook want anders had hij zo op straat gestaan. Ik zie die Mustang van hem ook nog niet komen, maar als het financieel mogelijk is dan mag hij van mij. Hij moet er dan alleen wel voor zorgen dat hij op voorhand weet hoeveel dat ding per maand gaat kosten want drie auto’s (waarvan twee zware) hoest je niet zomaar op.

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:19

Hoi,

Tja.. hier heeft manlief ook nooit begrepen waarom ik elke dag tussen die stinkbeesten moest zitten.. Maar hij heeft de strijd uiteindelijk maar opgegeven sinds dochterlief ook besmet bleek te zijn Dus is hij braaf akkoord gegaan met de koop van een pony voor haar en hij komt wel niet vaak kijken ofzo maar geniet wel van al haar enthousiaste verhalen over Rebel..
ik wens jou veel succes..

Groetjes

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:23

Wss heeft hij geen hobby buiten zijn werk, kind en vrouw ??

Mijn vriend is heel aktief met zijn eigen sport en begrijpt mij wel als ik het paard vertaal in zijn hobby. Ik vraag hem ook niet dat aan de kant te zetten.... Bovendien is een dier een levend wezen die afhankelijk is van verzorging.....

Ik zou de discussie ook wel moe worden op den duur denk ik, maar ik zou er een (langdurige serieuze) relatie niet zo voor beeindigen !!

Het heeft mij ook wel tijd gekost hier goed over te kunnen praten, en ik ben ook een persoon dat meteen op de kast zit op het moment dat er iets over gevraagd wordt als ik het gevoel het dat het negatief is, bv over de tijd die het kost..... Dan gaan mijn haren overeind staan en staat mijn hele houiding al op oorlog !!

Praten is toch het beste remedie denk ik..... Ik zou hem als ik jou was ook duidelijk maken dat jij je erg klOte voelt om de discussie steeds aan te gaan.....

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:35

mijn aller eerste grote liefde(men wat was ik verliefd),die vond paarden stinken,en begon al na 3 weken te vragen of dat "beest" niet verkocht kon worden ,dan had ik meer tijd voor hem...

ik heb hem op straat gezet,en had weer meer tijd voor mijn paard...

mijn huidige vriend heeft het altijd leuk geovnden,heeft zelfs al weleens gereden,en woont nu zelfs met mij op een pensionstal...helpt mee uitmesten,paarden in de wei,uit de wei,enz...

als ik je een tip mag geven,is toch te proberen 1 a 2 avonden vrij te maken voor hem,een paard slurpt tijd,en hij wil duidelijk dat je iets meer thuis bent,mss kan op je stal het geregeld worden dat je paard een dagje vrij krijgt,en dan in de bak.paddock/stapmolen of wat ook gezet wordt...????

mss dat je dan van een hoop discussies af bent???

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:48

Mijn vriend heeft ook niks met paarden. Hij vind Lotte stinken en snapt niet dat ik door de regen en kou ga rijden in plaats van lekker binnen te blijven.
Maar hij gaat wel braaf af en toe mee kijken, of samen met ons het bos in (terwijl hij dan hard moet lopen om ons bij te houden) En hij was ook degene die voor Lotte een emmer wortelen, appels, peren enzo. gemaakt had toen ze jarig was....

Hij weet dus hoe belangrijk ze voor me is, en vind dat prima.
Hij maakt wel eens af en toe een opmerking dat Lotte meer aandacht krijgt dan hij, maar hij is niet jaloers ofzo.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:51

wat dat betreft heb ik geluk dat mijn vriend merel heeft en nog enthousiaster is dan mij

als het nieuwe endurance seizoen begint, ga ik met hem op sleeptouw om alle wedstrijden af te gaan..en tussendoor rij ik de mijne(ikhou het maar op in de regio )

wij wonen samen.. dus we zien mekaar nadat we de paarden gedaan hebben en dan heb je nog genoeg tijd.. vind ik dan. in het weekend doen we de paarden samen.

wat ik wel weer heb is dat ik overdags willem heb gedaan.. hij savonds pas om half 9 thuis is ofzo.. hij snel eet en dan achter de pc gaat zitten.. en dan gerust tot midden in de nacht.. dan kan ik soms ook kwaad worden.. zeker omdatie al van 8 tot 5 achter de pc zit vanwege zijn werk. ik laat hem zijn gang maar gaan.. maar krijg dan ook geen gezeur als ik iets heb waardoor die geen 'aandacht' krijgt.

maar het zou voor jou een stuk makkelijker worden alstie ook een hobbie heeft wat ook wel wat tijd van hem vergt. het is niet zo dat jij alleen maar de huisturk uit mag hangen en niet ff je ontspanning mag zoeken bij je paard..

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 15:59

van mij hoeft ie niet mee naar stal en hij hoeft ook niet te rijden

het punt waar het mij om gaat is dat ik vind dat ik ook recht heb op tijd voor mezelf.
ik zeur er nooit over als hij gaat stappen op vrijdag of zaterdag en de hele nacht weg blijft. vind ik echt niet erg. laat hem ook lekker uitslapen de dag erna en zorg dan zelf voor de kleine van 4 maanden die toch om half 8 weer vraagt waar zijn fles blijft
hij voetbalt op dinsdag en op zaterdag heeft ie dan voetbal wedstrijd en daarna biertje in de kantine. dan is ie eigenlijk de hele dag weg.
boodschappen ed doe ik dan allemaal.
dat maakt me allemaal niks uit maar waar ik niet tegen kan is elke keer als ik iets met mijn paard wildoen (bv naar les, wedstrijd ed) dan moet daar eerst ruzie over komen want het kost zo veel en waarom moet je helemaal het hele land door voor een les ? zijn er hier geen mensen die jouw les kunnen geven? je bent maar een amateur hoor je moet het als hobby zien! en nog meer van dat soort opmerkingen...

ik zit nu zo onderhand er best erg mee want ik wil mijn sport blijven beoefenen maar ik wil niet over elk ding wat ik doe verantwoording af te hoeven leggen