bij een paardenfluisteraar geweest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tamara_15

bij een paardenfluisteraar geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 10:11

hallo er is bij ons op manege een paardenverluisera geweest en ik vond het heel mooi moet je ook een keer heen gaan leer je veel van
Laatst bijgewerkt door Lielle op 06-12-05 10:20, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: paardevluistera veranderd in titel

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:11

bedoel je niet paardenfluisteraar?

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:14

Heeft dit echt veel toegevoegde waarde om er een topic over te maken ??

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:20

de titel heb ik toch maar even aangepast. Ik verplaats het bovendien naar VvdD, ik raad TS ook aan om wat meer info dan dit summiere berichtje te plaatsen.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:20

Ik denk het

tamara_15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 10:42

nou je leert er echt wat van ik voel het ook met de band van mijn paard en mij die wort steets beter

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:46

vertel dan eens wat meer? Wat heb je moeten doen, waarom wordt die band beter, dat soort dingen.

tamara_15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 11:02

nou gewoon je moest dingen doen met een halster en een halstertouw en die moest over de kont van het paard endan moest je hem laten drajen, en paarden die bang waren op de treler die moesten door 2 hindernissen en daar hongen zweet dekens op en en daar moesten ze in en dan weer achter uit de uit en over zilen heen lopen met je paard en er lagen 2 kruiwagems op de grond,maar waar dat voor was weet ik niet dus en dat deet je daar het was wel leuk daarom vint ik dat je daar veel van leert maar jaiedreen heeft zijn eigen mening

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:17

tamara_15 schreef:
nou gewoon je moest dingen doen met een halster en een halstertouw en die moest over de kont van het paard endan moest je hem laten drajen, en paarden die bang waren op de treler die moesten door 2 hindernissen en daar hongen zweet dekens op en en daar moesten ze in en dan weer achter uit de uit en over zilen heen lopen met je paard en er lagen 2 kruiwagems op de grond,maar waar dat voor was weet ik niet dus en dat deet je daar het was wel leuk daarom vint ik dat je daar veel van leert maar jaiedreen heeft zijn eigen mening

Ondertiteling!!!!
Je moest met een lijn op de kont, je paard laten draaien. Paarden die bang waren op de trailer moesten tussen twee hindernissen staan waar zweetdekens over de balken lagen. En daana moesten ze daar weer achteruit uit. En paarden moesten over een zeil heen lopen. En er lagen twee kruiwagens op de grond maar waar dat precies voor was weet ik niet. Je leert er heel veel van.

Ik vind dit geen paardenfluisteraar. Dit is een schriktraining of hoe je het dan ook wil noemen.
Wat was er met jou paardje? Wat kan je er nu mee wat je er eerst niet mee kon?

tamara_15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 11:22

ik wou mijn paardje beter leren kenen want heb hem net

Alwiene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:27

Nee, dit lijkt mij ook niet het werk van een paardenfluisteraar, inderdaad meer schriktraining (ik neem het woord even van je over, ik kan ook even geen andere benaming vinden).

Verder zou ik aan de TS willen vragen om wat meer aandacht aan de geschreven stukjes te besteden zodat er wat minder spel/typfouten in zitten. Een keertje mistikken of verkeerd spellen kan, maar het scheelt al een stuk als je het even naleest voor je post.

Verder nog een verzoek om hoodletters en punten te gebruiken. Zo wordt het een stuk leesbaarder en dat ik voor ons natuurlijk wel veel fijner en krijg jij meer reacties.

Maar vertel eens, heb je dit met je eigen paard gedaan, of met een ander paard? Of misschien alleen maar gekeken?
Waren de paarden die meededen erg schrikkerig en zag je veel verandering?

AnjaKos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:15

Hoe oud ben jij Tamara?

lumikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:18

Ze is 15!!

AnjaKos

Re: bij een paardenfluisteraar geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:36

Alwiene schreef:
Nee, dit lijkt mij ook niet het werk van een paardenfluisteraar, inderdaad meer schriktraining (ik neem het woord even van je over, ik kan ook even geen andere benaming vinden).

Verder zou ik aan de TS willen vragen om wat meer aandacht aan de geschreven stukjes te besteden zodat er wat minder spel/typfouten in zitten. Een keertje mistikken of verkeerd spellen kan, maar het scheelt al een stuk als je het even naleest voor je post.

Verder nog een verzoek om hoodletters en punten te gebruiken. Zo wordt het een stuk leesbaarder en dat ik voor ons natuurlijk wel veel fijner en krijg jij meer reacties.

Maar vertel eens, heb je dit met je eigen paard gedaan, of met een ander paard? Of misschien alleen maar gekeken?
Waren de paarden die meededen erg schrikkerig en zag je veel verandering?

Precies...mijn mond viel open toen ik alles doorlas

cloaca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:45

je bent 15...? lijkt me meer een kind van 8 hoe ze praat

Diana_14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:44

Tamara heeft moeite met spelling.. Ze kan er niks aan doen dat ze zoveel spel fouten maakt, ook de leestekens zijn een struikel blok. Tamara doet haar best, om zo min mogelijk fouten te maken.

Diana_14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 22:49

Jammer dat ik niet wist dat die Paardenfluisteraar op de manege kwam, als ik dat geweten had was ik ook wel gekomen. Hebben Sharon, Chantal enz. daarom een touw halster en zo'n soort van halstertouw? Het lijkt me idd erg leerzaam om eens zo'n fluisteraar aan het werk te zien, ik ben 3 jaar terug eens bij een paarden fluisteraar geweest. Het was bar koud en hij vertelde dingen die eigenlijk heel logisch waren: zoals, dat een paard geen rekening met je houd als je onder laag hangende takken door rijd. Ik vond het dan ook niet zoveel aan, maar zou wel eens aan andere paarden fluisteraar aan het werk willen zien.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 23:08

ik denk dat ik ook een paardenfluisteraar ben, mijn paarden doen alles voor me zonder problemen, en ik train ook veel jonge paarden hier uit de buurt. ook nooit problemen mee...

maar serieus, dit is gewoon grondwerk. Monty Roberts technieken worden er gebruikt lees ik wel... Monty Roberts mag je van mij echt een paardenfluisteraar noemen, hoewel hij niet echt met paarden praat, maar 'mensentaal' 'vertolkt naar 'paardentaal' en andersom. het is lichaamstaal....

tamara_15

ow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 11:01

waarom is dat

tamara_15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 11:10

het geeft niet diana, ik wet zel dat ik er nix aan kan doen.
Maar als zij willen dat ik zo schijf zo als zij dat willen dan doe ik dat, ik zal hier hart voor moeten werken maar ja

Noppes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:26

tamara_15 schreef:
het geeft niet diana, ik wet zel dat ik er nix aan kan doen.
Maar als zij willen dat ik zo schijf zo als zij dat willen dan doe ik dat, ik zal hier hart voor moeten werken maar ja

Dan is dit een goede oefening om je spelling te verbeteren, leer je zelf ook weer wat van En het is gewoon fijner voor andere mensen om te lezen.

ontopic: Dit is inderdaad meer schrikoefeningen en grondwerk. Onder paardenfluisteraar versta ik wat anders.. Maar hartstikke goed dat jullie zo iets doen, zo leren jullie paarden wat erbij en jullie zelf natuurlijk ook

reeskees

Re: bij een paardenfluisteraar geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:28

Paardenfluisteraar...
als ik dit lees denk ik meer aan een relatietherapeut tussen mens een paard...

Je hebt paardenmensen, maar er komen nu steeds meer mensen met paarden... dan heb je idd een relatieterapeut nodig...

_Kissie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:13

Kennen jullie Kelly Marks ?? dat een Paardenfluisteraar
mijn idool haha,, nee geintje;)

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:18

Ik vind niet dat jullie zoveel opmerkingen moeten maken over haar spelling.
Cloaca: wat jij zegt vind ik niet zo netjes!
Niet iedereen kan goed spellen. Er zijn bijvoorbeeld ook dyslectische mensen........
Ze wil een verhaal vertellen en geen reactie op haar spelling!

En heb je je paard beter leren kennen?

idylle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 22:20

hartstikke leuk voor je joh dat die man er is geweest en over je spelling moet je je niet druk maken hoor ik puzzle wel n btje dan komt het vast wel goed
veel plezier nog met je paard
kuzzies idylle