Ik kreeg een mailtje van de eigenaresse van mijn vorige tinker. Er schijnt daar in de buurt een paardendief rond te spoken. om zoveel mogelijk mensen te waarschuwen zet ik het mailtje even hier neer. Zal namen weglaten. Mocht het hier niet goed staan dan hoor ik het wel.
Citaat:Paardendief actief
Er is hier in de buurt een paardendief actief. In december is hij bij de fam. xxxx geweest en gevraagd of de Tinker (van Mij (eigenaresse Guinnes)) te koop was.
Nee dus, maar bij weggaan zei hij; neem alvast maar afscheid van hem en weg was hij.
Na vele telefoontjes onze zijde zijn we erachter gekomen dat het waarschijnlijk om een kamper gaat uit Zwolle. Zijn naam is xxxxx xx xxxxx. Hij heeft zwart haar en in december een zwarte snor soms draagt hij een baard en geen snor.
Diepe groeven heeft hij in zijn gelaat en hij praat hard.
1.70 meter lang is hij ongeveer. Hij reed toen in een donker rode stationwagon met in het midden van het kenteken GT.
Hij blijkt vaker te worden gezien in een paardenvrachtwagentje. Hij is hondsbrutaal en voor je het weet is hij er vandoor met jou paard. Bij klaar lichte dag steelt hij paarden uit de wei en bij direct contact met de verkoper, laad hij het paard in en is hij, voor dat je het goed in de gaten hebt, zonder te betalen weg met jou paard.
Dit is dan ook bedoeld als waarschuwing en hoop dan ook dat we met zijn allen scherp zijn op dit soort mensen.
Groeten van xxxxx en haar, gelukkig nog aanwezige, Tinker Guinnes.
O ja, dit was omgeving Fochteloo, Drenthe.
Groetjes Cindy

2 grote tegen vreemde valse duitse herders. maar hij jat toch niet op klaarlichte dag