Nieuw! DE oplossing voor al uw problemen: de kaboutercursus!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Nieuw! DE oplossing voor al uw problemen: de kaboutercursus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 19:01

Elke paardenliefhebber is bekend met het fenomeen bakkabouters. Dit nare kleine volk houdt zich op in onvoorziene hoeken van de bak, in bosjes langs de rijbaan en zijn zelden zichtbaar voor de argeloze ruiter. Uw paard echter is zich terderge bewust van de aanwezigheid van dit kleine gespuis. Ook de bakkabouter is zich bewust van uw paard, en schept nergens zoveel vreugde uit als het laten schrikken van uw rijdier en te genieten van de chaos en wanorde die het wegstuiterende beest achterlaat. Bakkabouters zijn niet alleen in hun streven, maar hebben een uitgebreide familie, zoals de boskabouter, de bloembakkabouter, de bermkabouter en de zigeunerkabouter (de laatste kom je voornamelijk tegen op plekken waar je hem niet verwacht, verstopt onder een plastic zakje of in een plas water bijvoorbeeld). Ze veroorzaken veel leed en stress onder paardeneigenaren, en leiden geregeld tot bezoekjes aan de grond en de EHBO.

Voor al deze problemen is er nu een oplossing: de kaboutercursussen van Kjoetie en Kimmie261. Deze twee begenadigde paardenkenners hebben de moedige taak op zich genomen om te proberen een vreedzaam samenzijn tussen paard en kabouter te bewerkstelligen. Kjoetie heeft jaren doorgebracht in bermen, langs rijbakken en in stekelbrembosjes om het natuurlijk gedrag van de kabouter te bestuderen. Door haar grote kennis van de kabouter is zij in samenwerking met Kimmie261 van stal Noordeneind (zeer bekend met de effecten van bakkabouters) tot een serie cursussen gekomen die een revolutie in de relatie tussen paard en kabouter kunnen realiseren. Omdat zij, als echte verlichte goeroe’s betaamd, hun wijsheid met de wereld willen delen zullen de cursussen op Bokt beschikbaar worden gemaakt. *

De kabouter staat van nature niet positief tegenover dit soort cursussen omdat hem hiermee zijn daginvulling en vermakelijke hobby wordt ontnomen. In het eerste deel van de cursus zal er dus voornamelijk aandacht worden besteed aan het wapenen van het paard tegenover de kabouter. Wij verwachten dat na enige tijd de kabouters bereid zullen zijn tot onderhandeling. Tot die tijd richten wij ons op de educatie van paard en ruiter.

Het eerste cursusonderdeel is het accepteren van het bestaan van bakkabouters en het verdiepen in hun psyche en die van het paard. Om tot een zo groot mogelijk begrip van de ervaring van het paard te komen zal tijdens de eerste cursusdag het cursuspakket van niveau1 Kabouterfluisteren moeten worden aangeschaft. Deze bevat de echte puntmuts®, opplakbaard®, rode kabouterneus® en kabouterschoenen® en tevens het introductieboek en de dvd: De vrouw die met kabouters fluistert®. Afbeelding van dit pakket volgt nog. Voor het luttele bedrag van E 142,59 is dit pakket te verkrijgen bij een van de goeroe’s. Waarschuwing: ga niet voor de goedkope namaakproducten, alleen de echte Kaboutergoeroe® spullen werken!

Cursist zal dan,met de attributen gekleed, met muziek begeleid, de bak betreden waar het nietsvermoedende paard staat (dit onderdeel heet: Dances with Gnomes, in het nederlands: de kabouterdans). Op die manier kan de cursist zich goed inleven in de psyche van de kabouter en nu eens zien wat voor effect dit op het dier heeft, in plaats van een salto mortale te maken en een apart perspectief op de rijbaan te hebben. De reacties van het paard zullen boekdelen spreken, evenals zijn gezichtsuitdrukking. Verder zullen behandeld worden: het herkennen van de verschillende soorten kabouters en kabouterverdelgingssystemen. Level 2 bestaat vooral uit Zelfverdediging voor Paarden tegen kabouters, verdere uitwerking van dit level later in dit topic zodat de geinteresseerde bokker op de hoogte kan blijven. Locatie is Stal Noordeneind in Essen. Tevens zal er een vragenrubriek gestart worden voor kabouters, paarden en ruiters.

* deelname aan bokt Kaboutercursussen zijn geheel op eigen risico. De kaboutergoeroes ® zijn op geen enkele wijze verantwoordelijk voor ongelukken of hysterisch lachende paarden.

Anoniem

Re: Nieuw! DE oplossing voor al uw problemen: de kaboutercur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:04

In 1 woord GEWELDIG!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:06

hahaha wat een super idee. Ik wil mij en Lotte graag aanmelden voor deze cursus.

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:06

Waar kan ik me opgeven?

Jullie zijn hilarisch

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:09

Geweldig!

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:10

dit is natuurlijk wel voor alleen heel serieuse kandidaten....

de volledige bedoeling is dan dus ook,dat er een goede verstandhouding komt tussen de kabouter ,ruiter en paard....

bij voldoende interesse gaan we direct met deze cursus van start.

Jasmijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:12

whahaa....g-e-w-e-l-d-i-g !!
echt helemaal super... ik lig hier helemaal krom
echt heeel leuk bedacht...enne
waar kan ik me opgeven?

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:14

bij mij of bij kjoetie...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:15

kimmie261 schreef:
dit is natuurlijk wel voor alleen heel serieuse kandidaten....

Oh jammer, dan val ik al af, ik heb ook nog een gevoel voor humor

Mag ik figureren als bakkabouter?

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:17

o maar gevoel voor humor heb je zeker nodig,je zal je tenslotte ook in de humor van de kabouter moeten inleven,maar ik bedoelde meer de kandidaten die zich daar dan ook helemaal voor willen inleven..

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:43

Ik heb een vraag voor de vraagrubriek: wanneer ik mijn paard verhuis naar een andere stal, moet ik dan mijn oude kabouterkolonie meenemen om het Licht te laten verspreiden of juist zelf contact maken met de nieuwe kabouters?

vallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:48

Kom je ook aan huis, want onze kabouters zijn het vervelendst!!!
wel een geniaal idee hoor!!

Mortischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:50

Geweldig idee!!
Ik doe mee!!!
Wat zijn de kosten?

Vlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:57

Ik las het en dacht:
Dit IS het!
Vandaag weer, zo'n zigeunertypje dat zich achter een pak hooi met plastic erom had verstopt. En dan mijn arme beessie maar laten schrikken....
Je hoort 't, wij zijn een spoedgeval!
Bij deze dus een aanmelding voor de spoed-cursus
(mocht deze er zijn)
Laatst bijgewerkt door Vlover op 02-12-05 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:57

Whahaha, ge-wel-dig en oh zo herkenbaar

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:00

Echt super leuk.
Is voor mijn paarden ook niet verkeerd aangezien mijn bak langs het bos ligt en het dus stikt van die rotkabouters

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:06

Hebben jullie ook cursussen gericht op de sneeuwkabouter ?
Erg hardnekkig hier op de Veluwe.....

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:06

Wahahaha Geweldig!

Gelukkig rij ik al op een kabouter-proef ponytje een soort die al generaties lang daar op getraint is ... de manege pony

cinvaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:07

hahaha echt geweldig bedacht.
mij pony heeft zich al verzet tegen de kabouters maar soms op en vreemd terrein slaan de kabouters weer toe hahaha

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:07

Ik wil ook meedoen

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 20:11

Waarde boktcursisten, hier het eerste woord van jullie Kaboutergoeroe!

Urielle schreef:
Ik heb een vraag voor de vraagrubriek: wanneer ik mijn paard verhuis naar een andere stal, moet ik dan mijn oude kabouterkolonie meenemen om het Licht te laten verspreiden of juist zelf contact maken met de nieuwe kabouters?

Het ligt eraan wanneer je vertrekt. Zoals de situatie er nu voor staat kun je beter proberen in contact te treden met de nieuwe kabouters, omdat de kabouters vaak gehecht zijn aan hun bosje en van daaruit het effectiefste kunnen opereren. Ik zou je aanraden om je paard in ieder geval deel te laten nemen aan de cursus Zelfverdediging voor Paarden, en zelf natuurlijk mee te doen met het eerste level.

Om de geestelijke groei die je doormaakt in onze cursus te bevestigen, krijgt iedere level1 cursist een blauw puntmutsje met een grote L erin. Voor je paard is een bijpassend zadeldek te koop, met hetzelfde design en de tekst: ik rem voor kabouters. Wanneer het hoogste niveau van kabouterfluisteren bereikt is, krijg je na het kabouter wijdingsritueel een grote rode opperpuntmuts, en een bijpassend dekje met de tekst: kabouters remmen voor mij

enige waarschuwing is op zijn plaats. Deze cursussen zijn zeer geschikt voor mens en paard, maar kijk uit dat je paard niet te ver doorschiet. Voor je het weet verstopt hij zich in de bosjes bij de bak om zijn collega's de stuipen op het lijf te jagen.

Aldus gesproken,

de Vrouw die met kabouters Fluistert

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:14

Kan ik mijn stalgenoot opgeven?

Deze is al gekwalificeerd voor de (binnen)bakkabouters maar de bos-, en zigeunerkabouters heeft hij nog maar weinig gezien, laat staan de sneeuwkabouter!

(Hij heeft 15 jaar in de manege gelopen, een 17 jarige groninger)

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:16

we willen even melden dat het meenemen van eigen kabouters niet echt verstandig is,om deze plaatselijke belgische bakkabouters te infiltreren met de nederlands boskabouters...dit kan nu eenmaal zeer nare gevolgen hebben,zowel in kabouterruzies,als de evt samenwerking die deze kabouters kunnen krijgen,waarop wij onze cursus moeten aanpassen...

we hopen op begrip hiervoor van onze cursisten...

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 20:20

mijn waarde medegoeroe heeft helemaal gelijk.. Ik heb net nog even de plaatselijke bakkabouters bestudeerd, en ik meende op te vangen dat ze niet heel erg blij waren met deze cursus. Er zijn al enige verbluffende resultaten bereikt in het pilotproject, waarover binnenkort nog bericht wordt.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 21:10

Ervaring van cursist 1.

Aangezien het hier om een vooraanstaande ruiter en paard gaat wensten beide anoniem te blijven.

(handig om te vermelden is dat ik naast met kabouters, ook met honden, katten, schapen, zeekomkommers, aardappelen, muskusossen en paarden kan fluisteren)

Paard Gestion S. verteld: " ik heb in mijn leven een nogal moeizame relatie met k-k-kabouters gehad. Ik ben een sensibel persoon, hou van de mooie dingen van het leven, en kan dus een prachtige bloembak naast de hekjes erg waarderen, maar niet als daar van dat nare kleine gepeupel inzit. Mijn amazone kon mijn afkeer niet goed begrijpen, en dat leidde tot nare communicatiestoornissen en drugsgebruik mijnerzijds om niet van de kook (of coke, wat je wilt) te raken tijdens de wedstrijden. Tot mijn leven verlicht werd door de kaboutergoeroe's. Vooral de confrontatie met mijn amazone als kabouter en de cursus zelfverdediging hebben mij erg geholpen. Wanneer kabouters nu vervelend zijn komt mijn spectaculaire voorbeengebruik goed uit om een lastpak naar de andere kant van de arena te lanceren. Nu mijn angst weg is ben ik goed op weg om een hoger niveau van kaboutercontact te bereiken, hoewel het kleine volk nog niet echt voor het contact open staat. Maar we komen er wel! Ik ben trots om mijn cursusmuts te laten zien!

Amazone A. v G. : Eindelijk ben ik tot een beter contact met S. gekomen. Het was een verhelderende ervaring om eens te ervaren wat S. zag tijdens onze wedstrijden. Ik ben een trotse student en hoop dat er snel meer mensen volgen. Er was erg veel te doen over het verdwijnen van de dressuurhoedjes in de landelijke sport. Ik heb dat probleem nu niet meer, en draag trots mijn puntmuts tijdens het WK. Alleen moet ik nu goed opletten dat S. niet stiekem een plantenbak inspringt voor een goed gesprek met de plaatselijke bloembakkabouter. Bovendien heeft me inspiratie opgeleverd voor mijn nieuwe kur. De muziek van de kabouterdans.. pirouetje op " draai een keeer in het rond" , overgang passage " stamp met je voeten op de grond" Ik ben blij dat deze cursus er is!

Cursist Gestion S. showt trots zijn puntmuts.
Afbeelding

A.v.G. en Gestion S. aan het werk, in het trotse bezit van de cursusmuts. In de plantenbak zijn enkele kabouters te ontwaren, die intussen bekend zijn met het spectaculaire voorbeengebruik van S. en daarom verscholen blijven.

Afbeelding