Waarde boktcursisten, hier het eerste woord van jullie Kaboutergoeroe!
Urielle schreef:Ik heb een vraag voor de vraagrubriek: wanneer ik mijn paard verhuis naar een andere stal, moet ik dan mijn oude kabouterkolonie meenemen om het Licht te laten verspreiden of juist zelf contact maken met de nieuwe kabouters?
Het ligt eraan wanneer je vertrekt. Zoals de situatie er nu voor staat kun je beter proberen in contact te treden met de nieuwe kabouters, omdat de kabouters vaak gehecht zijn aan hun bosje en van daaruit het effectiefste kunnen opereren. Ik zou je aanraden om je paard in ieder geval deel te laten nemen aan de cursus Zelfverdediging voor Paarden, en zelf natuurlijk mee te doen met het eerste level.
Om de geestelijke groei die je doormaakt in onze cursus te bevestigen, krijgt iedere level1 cursist een blauw puntmutsje met een grote L erin. Voor je paard is een bijpassend zadeldek te koop, met hetzelfde design en de tekst: ik rem voor kabouters. Wanneer het hoogste niveau van kabouterfluisteren bereikt is, krijg je na het kabouter wijdingsritueel een grote rode opperpuntmuts, en een bijpassend dekje met de tekst: kabouters remmen voor mij 
enige waarschuwing is op zijn plaats. Deze cursussen zijn zeer geschikt voor mens en paard, maar kijk uit dat je paard niet te ver doorschiet. Voor je het weet verstopt hij zich in de bosjes bij de bak om zijn collega's de stuipen op het lijf te jagen.
Aldus gesproken,
de Vrouw die met kabouters Fluistert