Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Erna208 schreef:Wat zijn overigens de voorwaarden en eisen om lid te mogen worden van die vereniging, farrier ?
Pellie schreef:ja die vereniging zegt ook niet zoveel in die zin dat ik er ook namen tussen zie staan die niet de geweldigste bekappers zijn
Anya schreef:Hier ben ik het van harte mee eens farrier. Het diploma zegt alleen dat ze het ooit goed hebben gekund. Niet dat het als zodanig gepraktiseerd wordt namelijk.
farrier schreef:Er wordt alleen gesproken over de opleiding. Hoe zit het met bijscholing, controle op het werk van de smid, onderhevig zijn aan een tuchtregelement en een goede verzekering?
Ik vind deze zaken net zo essentieel als een papiertje. het geeft inderdaad aan dat je het ooit eens goed geleerd hebt maar is geen garantie dat je niet van het pad raakt.
farrier schreef:Lid van de nederlandse vereniging geeft je in ieder geval mogelijkheden tot bijscholing. Als het werk van de smid niet goed is, kunnen klanten via de vereniging een second opinion aanvragen van een smid en een DA.
farrier schreef:Voor mijzelf vindt ik dat niet ver genoeg gaan. Ik wil ook een bijv. jaarlijkse controle op mijn werk door bijv. meestersmeden, verplicht een verzekering als je lid wil zijn van de vereniging, en strengere maatregelen voor degene die herhaaldelijk over de schreef gaat.
commentaar?