Ik ben zo blij dat ik het gedaan heb!! (tot nu toe)

De paarden mochten meteen de wei in. Omdat Jur nogal moeilijk is met andere paarden en ik zeker weet dat ze Razinda in elkaar gaat trappen zijn Jur en het paard van die kennis/vriend van mij eerst samen gegaan. Dat ging wonder boven wonder goed! Jur was een ander paard joh! Ze ging lekker rennen en bokken, hals erop en gaan! Ze hebben 3 uur buiten gelopen (niet te lang de eerste keer) en ondertussen heb ik mijn kasten ingeruimd enzo. Razinda had intussen een nieuw vriendinnetje in haar buurvrouw gevonden. Dat is een wat oudere witte New Forest pony, echt een schat. Dus toen de 2 paarden weer naar binnen gingen hebben we Razinda en die pony in de wei gedaan, kijken of dat samen ging. En ja hoor, dat ging super! Razinda keek haar ogen uit!
Om 5 uur die 2 weer binnen gehaald, en toen ben ik gaan voeren. Lekker alles zelf bepalen, hoeveel, wat, etc. En... geen voernijd meer!!! De paarden trapten zichzelf altijd kapot op de vorige stal, maar dat is nu over. Logisch ook wel, want ze hoeven niet lang te wachten voor ze aan de beurt zijn en worden niet opgehitst door andere paarden.
Morgen moet ik de hele dag werken maar mijn vriendin die daar vlakbij woont gaat nog even kijken, dus dat is wel fijn. En die vriend die daar ook staat gaat morgenochtend nog even kijken.
Echt, mijn ogen zijn geopend! Ik weet nu dat ik nooit meer consessies mag doen aan bepaalde dingen. Ik wil op een normale manier behandeld worden en ik wil ook dat de paarden genoeg beweging krijgen. En dat is nu allemaal zo. In dat opzicht sta ik nu luxer dan eerst!