op de nieuwe stal manege de groote wielen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

op de nieuwe stal manege de groote wielen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 16:08

Ik stond eerst bij de blokkenberg een kleinschalig maar erg gezellige pensioenstal. Het was al lang bekend dat die weg moest als de grote wielen gebouwd zou worden. Maar dat was nog zo ver weg..De eigenaar van de blokkenberg heeft toen ook de manege de jecori (teminste de paarden en tijdelijk die locatie) overgenomen. Maar nu is het er toch van gekomen de manege en de pensioenstal zouden worden samen gevoegd. Het resultaat is Manege De Groote Wielen
www.manegedegrootewielen.nl. Het is echt heel erg mooi geworden.

Zaterdag was het dus zo ver we zouden gaan verhuizen. Ik zou later komen omdat ik s middags nog een wedstrijd had. Maar de smid was vrijdag geweest en hij had erg rotstraal onder zijn zooltjes. Kortom de wedstrijd ging niet door. Ik heb meneer zijn hoofdstel aangedaan en ben met hem aan de hand naar de nieuwe stal gelopen, het was een leuke wandeling want op de straat had hij geen pijn.

Eenmaal daar aangekomen was het een drukte, niet normaal. Nou zijn stal maar opgezocht en hem er in gezet. Even overal rondkijken, spullen opbergen kasten inladen enz. kwartiertje later even naar mijn ventje wezen kijken maar hij brak heel de stal af , gewoon puur door de drukte om hem heen.

De 2de dag stond hij al erg rustig hoewel het opendag was. Tot slot kwamen ook op zondag de manegepony's aan die de hele middag hebben staan hinniken Nou een paar minuten meedoen had randeux er toch wel genoeg van en begon aan zijn hooi.

Nu woensdag heeft randeux zijn plekje echt gevonden, hij is erg rustig en gedraagt zich prima. Ik ging een stuk met hem lopen richting de oude stal, hij liep wel met me mee maar niet van harte. Op de terug weg was het gehinnik niet van de lucht en hij zette de pas er stevig in. Dat is voor mij het teken dat hij zich al goed thuis voelt gelukkig .

Alleen nu ik nog! het is zo groot tegen over mijn oude stalletje . Op mijn andere stal waren er ongeveer 25 stallen een buitenspringbak een longeerbak en een rijbak. Plus een heleboel wei. Daar kende je iedereen en het was erg gezellig. Boven had iedereen zijn kasten en we hadden een minikantine, 2 poetsplekken een wctje en dat was het.
Hier staan er 30 manege paarden 24 pensionpaarden en er zijn een heleboel mensen. Je hebt een kastje beneden en een kast en een stang voor je dekens boven. Een spuitplaats buiten 3 bakken en binne een grote bak. En natuurlijk de luxe kantine en de wc's niet te vergeten. Het zijn ongeveer 10 de meters die ik normaal aflegde
Randeux heeft er ook al een fanclub bij van manegekindjes

Het lastigste vind ik zelf dat er altijd mensen zijn je hebt nooit echt rust, en het bemoei van mensen vind ik ook minder. Maar er zijn natuurlijk ook geweldige kinderen die al vragen of ze hem mogen aaien en dan helemaal in de wolken zijn als ze hem mee mogen poetsen.
Al met al denk ik wel dat het went, het zal even duren maar ik denk dat het wel goed komt

ik hou jullie op de hoogte!
groetjes Sabine & Randeux

Esser

Re: op de nieuwe stal manege de groote wielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:38

Hey,

Deze nieuwe manege ken ik wel!
Ik woon namelijk in den Bosch, dat is dus hartstikke dichtbij.
De voormalige manege Jecori, ken ik ook nog wel. Ben daar vroeger als penny meisje, wel eens geweest.

En inderdaad, het is een enorm groot complex! Maar dat was van te voren bij de bouwplannen al bekend. Heb de site bekeken > het ziet er wel netjes uit allemaal hoor! Maar inderdaad.......het is erg groot!

Hopelijk wennen jullie samen snel en heb je er een fijne tijd!

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 19:54

dankje wel we doen ons best

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:11

Fijn dat je paard zich er meteen thuis voelde dat scheelt een boel stress.

Ik heb op de site gekeken ziet er groot uit hoor. Wat betalen jullie weinig pensiongeld zeg! Zeker voor een manege.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:21

Hoi,

Ik woon er ook redelijk kort bij. Ik ben zeker van plan om een keer te komen kijken hoe mooi het is geworden en wil eens kijken wat voor een lessen er daar gegeven worden. Misschien een keer een proefles maar ja dat is allemaal voor de toekomst.
Wel geluk hebben dat je paard zo snel gewend was want zo'n stresskip in de stal is ook niks. Hopelijk heb jij het er ook snel naar je zin.

Groetjes Sjaslique

Odeale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:49

gouda schreef:
Fijn dat je paard zich er meteen thuis voelde dat scheelt een boel stress.

Ik heb op de site gekeken ziet er groot uit hoor. Wat betalen jullie weinig pensiongeld zeg! Zeker voor een manege.

Wat luxe zeg! Wij betalen evenveel, maar is wel veel minder luxe.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:53

Esser, wanneer kwam jij bij de Jecori? Ik kwam er heel erg lang geleden (lees tot 1982), mijn moeder had er toen haar paard staan en ik ben er begonnen met rijden.

De Groote Wielen ken ik wel van naam, de bedrijfsleider (en zijn dochter) ken ik nog uit Vught.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:59

Die manege ken ik wel ja ben er nog niet geweest maar de eigenaresse van mijn bijrijdpaard is er weze kijken.
Het schijnt dat alle stallen al bezet zijn toch?
En de binnenbak was 50 bij 25 ofzo? Dat vonden wij iig erg vreemde maten

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 16:32

Citaat:
Het schijnt dat alle stallen al bezet zijn toch?

niet dat ik weet heb er nog een paar leeg gezien

en de bakmaten zijn inderdaad raar, dat heb ik toen ook gevraagd hij is ingekort zodat de paarden binnendoor naar de buitenbakken kunnen gaan.

Sanneke en cor hebben voordat ze de manege gingen runnen ook op de blokkenberg gestaan.

en ook ik ben een oud jecori ruitertje Mijn favoriet was altijd Fiësta

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:43

Pfoe, mijn favoriet was Dinky, maar die zal al wel jaren dood zijn

Maar je zult vast wel wennen, het ziet er goed uit op de site.

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 16:45

dinky heeft nog erg lang meegehobbeld moet ik zeggen, zal eens aan mijn zusje vragen. En fiësta heeft een enkeltje harrys hapkar gemaakt . Jolly en mistral lopen trouwens nog steeds mee die zijn denk ik al bijna tegen de 40!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 16:47

Is mistral een klein vosje met een grote bles? Dan ken ik die nog wel. Dan zou die dik in de 20 zijn trouwens, was nog niet zo oud toen ik er weg ging.
Wel gaaf dat Dinky nog zo lang heeft meegelopen, dat was een gruwelijke donderstraal

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 16:54

mistral is een vosje met een hele smalle bles, ik denk dat jij olleke bedoeld die heeft ondertusse witte manen. Mistral was rond de 30 toen ik wegging is denk ik en dan is 6/7 jaar terug

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 16:55

en dat is ongeveer 6/7 jaar terug. (dat hierboven was mijn goedste nederlands )

Esser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:04

Lielle, dat moet ongeveer rond 1987/88 geweest zijn.
Erg lang geleden klinkt dat!

Een oude vriendin van mij zat bij die manege. Soms ging ik met haar mee voor de gezelligheid. Ik reed zelf toendertijd particulier in cromvoirt!

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:58

Een vriendin van mij gaat haar pony trouwens ook daar stallen
Zaterdag word de pony gekeurt door de DA.
*ze heeft'de pony nog niet gekocht maar de koop zal waarschijnlijk wel door gaan*

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:49

ik heb mijn paard van de manege eigenaar gekocht 8 jaar geleden .
ik heb toen ook 2 jaar op stal blokkenberg gestaan .
en de manege jecori daar heb ik leren paardrijden heb daar tot mijn 12e gereden . en nu reed mijn buurmeisje daar en zag ik dat heel veel ponys en paarden waar ik op gereden heb er nog steeds waren .
mistral jolly liana fiesta jodocus ( was een zoontje van melina geloof ik was toen net geboren voordat ik daar stopte met rijden .
dora .

ik ben afgelopen zaterdag ook ff wezen kijken op manege de groote wielen en heb daar mistral en jolly en liana ook nog gezien . wel leuk dat die oude beesies nog steeds meelopen .

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:01

ik woon nu nog in oss, maar mijn pa is voor een huisje aan het kijken is rosmalen omdat onze ponys ook ergens moeten staan, hadden we de grote wielen ook in ons hoofd :) is het een beetje gezellig daarzo?
en ja.. ik had ergens gehoord dat er ook een springwei ofzo kwam? gaat dat nog door of is die er al ofzo, want die hebben we wel ff nodig hoor (A);)

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 17:08

Citaat:
ik had ergens gehoord dat er ook een springwei ofzo kwam? gaat dat nog door of is die er al ofzo, want die hebben we wel ff nodig hoor (A);)

dat was wel de bedoeling maar niet zeker. hij wil waarschijnlijk zn paard en het veulen op die wei gaan zetten. Ik zal het eens navragen!

nog een leuk feitje over jodocus die heeft toen op 2jarige leeftijd zn mamma gedekt en Goliath is het resultaat

tsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:23

Ik ( Anoniem )
Rij nu op manege de groote wielen.

Olleke is inmiddels allang weg ( is waarschijnlijk naar een kinderboerderij gegaan ) ,
Jodocus is er nog *D
Liana is ingeslapen
Jolly is weg
Mirror is weg
Radec is weg en doet nu topdressuur
Santos is er nog *D
Lethee is er nog *D
Goldy is er nog *D
Mistral is weg
Arthos is er nog *D
Fiesta is weg
Dora is weg
Goliath is er ook nog *D
Verder nog vragen? Stel maar hoor ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 15:44

Fiesta was al weg voordat de manege over ging naar de Groote wielen, Helaas. Leeft niet meer.
Olleke is niet naar een kinderboerderij, leeft niet meer. Lethee schrijf je officieel zo L'été ( van zomer in het Frans) heeft mijn zusje ingereden toen der tijd. Mistral is dood, Silver is dood, Jolly is dood,

Ik heb vroeger op de jecori gereden. Daarna jaren een paard gehuurd van Gerrit en een aantal daar bijgereden. Toen eigen paard gekocht en daarmee bij Gerrit op stal gestaan, en met dat paard mee oververhuisd naar de grote wielen daar ong. 2 jaar gestaan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 16:15

zo, daar zat veel stof op :D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 16:22

nogal, zie ook dat ze speciaal om te reageren zich aangemeld heeft

tsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:53

Oke, ik heb die pony's idd ook niet gekent,
Ow, dat wist ik niet van olleke. ;O

Best triest