wie rijd er op een tuigpaard?????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

braafpaard

wie rijd er op een tuigpaard?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 18:58

Wilde wel eens weten of er nog veel mensen zijn die een tuigpaard onder het zadel hebben. Rij je er recreatief mee of ook wedstrijden en in welke disiplines?

Heb zelf 1 zuiver tuigpaard (4jaar) en 1 tuigpaard X gelders paard (5jaar). Rijd er mee in de lessen en ga er ook af en toe mee op concour. Zowel dressuur en springen.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 21:17

ik rijdt niet echt een tuigpard, maar 1 met tuigpaardenbloed, en niet één van zomaar een tuigpaard, er zit hackneybloed in, ze is super lenig, kan haar benen hoog opgooien en kan showen als de beste, springen vind ze fantastisch, springt 130 140 los, en dressuur kan ze ook, alleen is het aan de teugel en het halstrekken wat minder, aan de teugel gaat nu goed, na 2 jaar heeft ze een mooie aanleuning, en het halstrekken wil niet zo, dat komt door dat ( bij tuigpaarden) vaak het hoofd is opgeheven, hebben daarom moeite met het omlaag houden. Tuigpaarden die jij bereid, hebben denk ik wel wat meer moeite met de paardensport, ze hebben niet de juiste bouw, maar vinden het wel superleuk, je kan er wel een eind mee komen, als ze het leuk vinden, en je het er het juiste paar d voor hebt. Mijn paard is dus niet een echte tuigpaard, er zit slechts wat bloed in dat voor haar showbewegingen zorgt!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 21:19

bereid is natuurlijk berijdt, sorry

YoenLo

Re: wie rijd er op een tuigpaard?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:11

Ik heb een tuigpaard (Waterman x Holypark What's Wanted)
Super lief paard en ik rij er recreatief mee. Af toe spring ik met hem, dat vind hij heel erg leuk !

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 07:28

Ik heb ook een tuigpaard,een Waterman X Fabricius.Het is een merrie en ik dressuur er hoofdzakelijk mee maar geen wedstrijden.Ze heeft altijd aangespannen gelopen en dat wil ik ook weer met haar gaan doen in de toekomst.

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 07:37

braafpaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 08:53

Ja een tuigpaard heeft mooie bewegingen en kan echt net zo mooi showen als menig ander paard. Die van mij kunnen trouwens wel halsstrekken maar de ene heeft last van zijn knieen als ie dat doet. Hij blijft zijn benen zo hoog opgooien dat hij soms zichzelf bijna voor zijn mond slaat. Hoe trainen jullie je paarden trouens? Alleen maar rijden of ook longeerwerk?

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:50

In de HK is ook een topic over mensen met een tuigpaard .

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:19

suziej schreef:
In de HK is ook een topic over mensen met een tuigpaard .

Die link staat 2 berichtjes terug

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 13:50

Ik rijd wel een typische karreknol, maar geen KWPN tuigpaard.
Ik rijd recreatief ermee, maar doe ook wel is wat onderlinge wedstrijdjes (zowel dressuur als springen). Springen gaat heel erg goed, dressuur een stuk minder.

bren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:34

ik heb ook een tuigpaard van lorton.
rijd er nu nog recreatief mee maar wil in de toekomst
misschien wel wedstrijden met hem gaan rijden.
hij is 4 jaar.

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:39

ik mag een tuiger gaan rijden van iemand binnenkort. Het is een stermerrie van Larix.

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 16:35

Hoi, ik heb ook een tuigpaard.
(Goya x Waterman. voor de kenners Goya komt uit de moederlijn van de ggk hengst Sander)

Ik rijd hem onder het zadel.
Zijn gangen zijn vlak, hals strekken kan hij niet echt goed.
mijn bijrijder heeft er ooit 1,40m mee gesprongen.

Ik heb wel wedstrijden gereden, ik ben tot L+7 gekomen, maar door strenger jureren en tegenstanders van tuigpaarden in de dressuur ben ik niet verder gekomen.

Afbeelding

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:10

ik rij ook op een tuiger, of eigelijk op 2 zelfs. 1 meerie van 3 jaar die ik nu aan het inrijden ben en waar ik dressuur mee wil gaan rijden en 1 merrie van 14 jaar waar ik alleen recreatief mee rijd, zij heeft tot haar 12de nog nooit iemand op haar rug gehad en alleen maar voor de kar gelopen, het was dus best wel wennen voor haar en het echte dressuurwerk zit er bij haar niet in en vind ze ook echt niet leuk, gewoon lekker in de bossen rijden.

vemrulz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 10:44

Paard waar ik op de manege de laatste tijd veel op rijd was voor hij op de manege kwam een tuigpaard

DaphneL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:15

Ik heb ook een tuigpaard waar ik mee dressuur. Zij heeft vroeger voor de kar gelopen, maar nu niet meer.
Het enige probleem dat ik met rijden tegenkom is dat halsstrekken lastig is, al gaat het tegenwoordig best aardig. En ze is heel traag, maar dat komt niet omdat ze een tuiger is
Heb tot nu toe 4 proeven gereden en daarvan 3 winstpunten. Als ze niet zo traag was (oftewel, als ik wat consequenter wordt), hadden dat er al meer geweest.

Springen hebben we nog bijna nooit gedaan, vorig jaar 1 keertje. Maar ik ben een complete springbeginner en zij ook (althans, daar leek het op). En niet lang daarna kreeg ze last van een peesblessure, die nu wel genezen is. Dus volgende zomer ga ik nog eens proberen of we samen kunnen leren springen Balkjes lopen gaat inmiddels in elk geval wel goed (dat ging vorig jaar ook niet echt gemakkelijk).

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 18:28

hier ff een (onduidelijke) foto, ik heb nog een mooie, maar die krijg ik er niet op...
Afbeelding
Afbeelding
mja dan hebbie in ieder geval deze...
ik rijdt er dus ook wedstrijden mee, en longeer haar ook regelmatig.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:33

Mijn tuiger is een tijdje terug verkocht. Maar een wereld paard, ik kan niet anders zeggen!! Een echte springer!

Tin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:40

Ik heb een KWPN Tuigpaard merrie,ze is nu 10 zo ongeveer en van haar afstamming weet ik helaas niks.. ze staat wel in de pc van het KWPN maar ik weet haar echte naam enz... niet..
Ik rij haar nu recreatief,sta aan de rand van de veluwe... ze vindt het er heerlijk en ik ook!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 07:30

ik had ook een tuigpaard, Navigator x Hugo .altijd recreatief mee gereden. Was altijd erg voorwaarts, wilde altijd voorop lopen en kon best goed springen. Doorzitten ging niet zo geweldig, dan werdt je steeds uit het zadel gehupt
Ze is 2 weken geleden gestorven, en ik mis haar enorm ze was dan wel 22 maar dat zegt niks, ze had nog best even mee gekunt.

tones

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 07:32

Trouwens panda beertje, is ie van jou ook niet net een dieseltje, als ik een wedstrijd had moest ik minstens een uur losrijden voordat ie aan de teugel ging en de hals strekken kwam dan ook vanzelf

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 07:38

Ik rij naast arnold ook een tuigpaard. Zowel onder het zadel als aangespannen. Narinda is een impressionist x indiaan.

Op onze stal staan alleen maar tuigpaarden op mijn haf na. Allen worden zowel voor de kar als onder het zadel gereden.

Aman__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 07:43

Ik rijd ook een KWPN tuigpaard van 10 jaar. Eentje van de afstammeling Hareld. Ik rijd ook met haar wedstrijden in het L1 nu. 3 maanden terug reed ik de volle zus van dit paard ook in het L1 maar die heeft M2 gelopen. Ik rijd er ook nog een van jonker. Maar die is pas 4

taverno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:13

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:01

Uhh, ik rijd wel eens op tuigpaarden, maar niet 'voor vast'.
Afbeelding
Dit is Egberdina's Unitas, hij won de noordelijke competitie voor nieuwelingen afgelopen jaar. Ik was de eerste die erop zat met zadelmak maken, en ben er laatst weer een keer op gekropen. Als die gaat lópen, wauw!!