Is jou stal een beetje gezellig???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 19:33

Nou de titel spreekt voor zich als je tenminste op een pensionstal staat:

Bij ons is het heel gezellig!!!
Ik kwam op deze stal dat het heel kleinschalig was 3 jaar geleden en inmiddels staan er een stuk of 30, maar het is gewoon knus en gezellig!
We gaan heel persoonlijk met elkaar om, t maakt niet uit of je 13 of 30 bent.
-Er zijn ook diepe vriendschappen otstaan.
-De een is bijrijdster van de ander.
-We gaan leuke dingen doen met de stal bijv: Karten, lasergamen, winkelen, naar de film en uit.
-We gaan vaak naar paardenevenementen.
-We vieren elkaars verjaardagen
-We vieren Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw.
-We hebben feesten, karaoke, BBQ's en wedstrijden.

Het voordeel bij ons is ook dat er niet zoveel geroddeld word en dat we elkaar dingen gunnen en elkaar opvangen als de paarden ziek of geblesseerd zijn.

Nou hoe is het bij jullie???

groetjes Danielle
Ps: Dit zijn de mensen op bokt waarbij ik dus sta:
Nexthorse (me boezemvriendin)
Ilovelobke (goede vriendin)
Nikitaatje (goede vriendin heeft mijn merrie verzorgt)
Boreas

Chessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:36

Me oude stal was wel gezellig in het begin..
heb daar 3 jaar gestaan, en het laatste jaar was er alleen maar ruzie enz.. dus dat was wel jammer
Nu sta ik op een boederij, ben bijna de enige daar, staan nog wel andere pony's maar zie de eigenaar haast nooit..
maar ja.. Ik vind het wel lekker rustig, ik kan lekker bijkomen daar en tot mezelf komen!!
Maar ik sta daar ook niet meer lang, want ik ga verhuize, en me paardjes kome bij mij achter!
En ja ik kan gewoon niet wachten om ze bij me huis te hebben

StalGriendt

Re: Is jou stal een beetje gezellig???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:39

Ik heb zelf een stal(letje) en daar is het heel gezellig!! Met mijn paard, pony's, katten, konijnen, kippen, eend en haan.

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:39

nee, niet bepaald . Maar ach, ik kom toch zeker voor mijn paarden .

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:42

Zeer zeer gezellig, mijn paard staat gewoon bij een boer met 5 andere paarden. Heel klein dus:P maar we hebben altijd veel lol. de hooizolder is onze 'kantine' zelf een waterkokertje aangeschaft en omste beurten nemen we thee, chocolademelk en soep zakjes mee. Heerlijk rustig eigenlijk. niet van die bemoeierige mensen om je heen zoals ik wel eens mee heb gemaakt op een manege die zich overal mee bemoeien en comentaar hebben op iedereen, zucht, zo vermoeiend! En in het voorjaar komen de lammetjes owww zooo lief dan is het echt het leukst, en er is nog een veulen op komst . Met die regen enzo lekker namen verzinnen (moet met H en dat is niet makkelijk ). Het is mn 2e huis

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:27

Hartstikke gezellig, ik ben er alleen en ik ben heel gezellig vind ik zelf

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:07

heeeeeeeel gezellig . Ik sta op onze eigen wei en heb een stalgenoot die mega gezellig is . Ook is de bijrijdster van mijn stalgenoot heel erg gezellig . Ondertussen heb ik ook nog lesklantjes en de buren etc zijn ook redelijk gezellig ... dus ik vind het prima zo ik wil niks anders ^^

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:18

Ik verzorg 2 pony's,, er staat daar nog een vrouw met haar paard en we kunnen gewoon gezellig praten, over de eigenaresse hoor ik nooit wat, ik mag minj gang gaan 't is gewoon lekker gezellig met de andere eigenaresse

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:06

wij hebben zelf 2 paarden op een pensionstal staan en ik ga gewoon mijn tink poetsen enzo en de vriendin van mijn pa die doet hetzelfde maar dan met onze haf. verder is de stal niet zo gezellig maar samen poetsen/wassen wel

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:17

hey
waar ik nu sta, was het de bedoeling het gezellig te maken. Maar dat is eigenlijk raar uitgedraaid. Op de een of andere reden wordt er veel geroddeld, en niks in elkaars gezicht gezegd. En mijn paard voelt zich er ook nie fantastisch.
Heb dus het besluit genomen om te verhuizen met mijn paard. Op de nieuwe stal hoop ik dat het gezelliger wordt, en ik vermoed van wel.

Wel heb ik een goeie vriendin overgehouden aan deze stal.
Maandag of dinsdag verhuist mijn paard...
xxx

Whizzard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:18

De stal waar ik sta is ook erg gezellig

*2 keer in de week gratis les.
*Samen met elkaar op buitenrit
*Iedereen verzorgt graag het paard van een ander.
*Troep van het poetsen word samen opgeruimd.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 22:23

Kan het dan helemaal niet gezellig zijn als er meer dan 5 paardeneigenaren en/of verzorgsters bij elkaar staan?

Dan zijn wij zeker wel uniek!!!
Wij zijn gewoon 1 grote familie!! Het maakt bij ons ook niet uit of je verzorgster of eigenaar bent.

Maar bij ons heerst er gewoon een fijne zweer en als er nieuwe mensen komen merken die dat. En mensen die zich arrogant opstellen merken dat dat bij ons niet geaccepteerd word. En die draaien dan vanzelf bij en worden snel opgenomen in de groep.

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:34

Als je met meerdere bent krijg je vaak onderlinge jaloezie enz. Ik heb eerst ook op een pensionstal gestaan maar ben echt blij dat ik nu zelf wat heb.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 22:53

StalGriendt schreef:
Als je met meerdere bent krijg je vaak onderlinge jaloezie enz. Ik heb eerst ook op een pensionstal gestaan maar ben echt blij dat ik nu zelf wat heb.

Dat is toch ontzettend jammer!!!
Bij ons is er ook wel ruzie maar dat word gewoon opgelost!

Bij ons is de bak niet helemaal top (eerst echt regelrecht Zandfoort, maar nu al veeeeel beter) en toen wilde ik ook weg gaan, maar toen ik bij stallen gekeken had dacht ik: Ik wil echt niet weg!
Zoveel arrogante mensen!

Ik woon nog bij mijn ouders en we zitten er een beetje over te denken te gaan verhuizen met de paarden aan huis, maar dan moet ik alles missen.
Bij ons is het niet van: Ik kom voor me paard en dan is t klaar.
Het is je hobby, je sport, je huisdieren en je sociale contacten!

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:39

Ik sta op een manege. Waar maar heel weinig manegelessen worden gegeven. Bij ons is het ook erg gezellig Ook is iedereen erg behlupzaam

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:30

Ik sta ook op een super stal!!
Ik heb nog nooit op zo'n stal gestaan.

Op mn vorige stal kon er niet niet eens een gedagje van af! Er is toen ook heel wat gebeurd, en ik dacht ook, ach ik kom er voor mn paard. Maar dat heb ik even vol gehouden, maar toen moest ik echt weg!
Nooit spijt van gehad!

Opeens zeiden mensen me gedag!! Ik wist niet wat me overkwam.
Ze praatte met me!
Onderlinge jaloersie, dat kennen we niet.
Tuurlijk zijn er altijd mensen waar je minder mee opschiet dan met andere, maar we laten elkaar daar zeker in de waarde.

En mn paardje.... die heeft het er super naar haar zin!
Nu heeft ze weeer een peesblessure, maar mw is nogal een hittepetit en kan zurig zijn, waardoor ze naar voren vliegt als er een paard voorbij komt, nou dat mocht dus niet meer van de DA. Dus nadenken, hele stal omgegooit en nu staat ze lekker in een hoekje en heeft ze het nog meer naar haar zin. Rust en ze kan alles overzien, nou wat wil je nog meer!

Maar daar denken de eigenaren ook aan mee!
Dus in 1 woord: TOPPIE

Cath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:50

De stal waar ik nu sta is eigenlijk niet zo leuk...
Echt iedereen bemoeit zich met je en je kan nooit iets zelf uitproberen.
Vriendinnetje van mij die daar een pony verzorgte is er ook weg gegaan.
Ze vinden mij allemaal een verwent nest omdat mijn vader meehelpt met het verzorgen van mijn paard.
Oja ze zeggen ook de hele tijd dat Udie en tuigpaard is terwijl ze helemaal niet haar benen hoog opgooit.
Toen ik haar net had was ze nog niet eens 3 en had ook met kuren maar voor haar leeftijd echt heel braaf.
Weetje wat ze toen hadden gedaan?
Ik was aan het rijden en er wonen daar ook mensen en er zaten ook wat mensen bij die daar ook een eigen paard hebben. Ze zaten toen achter de computer en Udie gaf een bok en toen hadden ze een brief getikt en die gaven ze aan ons.
(Aan mijn moeder ik en mijn vader) en daarin stond; Dit paard is echt TE wild voor jullie dochter we denken dat jullie haar moeten verkopen en nog meer enz....
Maar niemand daar heeft me toen aangeboden om me te helpen met Udie.
Terwijl ik toch iedereen daar zo'n 9 jaar ken..
Toch heb ik alles in mijn eentje opgelost en ga niet zo maar mijn paard verkopen..
En wil ik daar weg kan alleen geen stal vinden in de buurt.

Sorry voor dit lange verhaal moest het ff kwijt
Dit is echt nog maar een klein gedeelte

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:51

Mijn paard staat thuis en alleen dus ik heb geen stalgenootjes
Maar is ook gezellig hoor

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:55

Bij mij is het best wel gezellig.
Er staan maar 8 paardjes en het is op een priveedomein, het is leuk en handig want het is bij twee veeartsen
De enige die er ook staat is een lesgever van de manege in de buurt (die staat er met zijn paard en veulen). De andere paarden zijn van hen.
Het is niet groot en er zijn niet veel mensen, maar met de dieren (en de mensen die er zijn) vind ik het echt wel leuk, daar kan ik eens echt relaxen.
En ik vind het ook belangrijk dat mijn paard zich daar goed voelt.

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:12

Ik ben bijrijdster, en ik sta dus op 2 stallen eigelijk.
De ene stal is super gezellig. Als alle mensen er zijn (eigenaresse van het paard dat ik rijd, eigenaresse van de pony die ik rijd, instructrise, nichtje ervan en nog een andere vrouw die daar een paard rijd) is het echt grote lol. Mijn instructrise en de eigenaresse van de pony kunnen altijd zo lekker simpel doen ..
Dan ben ik ook altijd te laat thuis omdat ik nog lang na zit te praten..

De andere stal voel ik me wat minder thuis. Dit omdat de eigenaren van de paarden boeren zijn en die hebben wat andere gesprekonderwerpen dan mij..
Maar ik kan er toch fijn mijn dingetje doen met de pony en wordt niet lastig gevallen..

Geaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:24

Het was eerst heel gezellig. Maar nadat er 5 mensen ongeveer weg gingen, was het wel minder gezellig. Maar ik heb mijn paardje nog.

Dan maar iets minder gezellig, maar haar wil ik niet kwijt, omdat er mensen we zijn gegaan.
En soms neem ik gewoon iemand mee naar haar, en dat is wel gezelliger, maar ik ga er niet dood aan .

Alhoewel, je het afentoe toch wel mist..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:20

Voor mij hoeft een stal niet perse gezellig te zijn, ik kom er immers voor mijn paard, niet voor mijn sociale leven. Uit mijn werk ga ik naar mijn paard, poetsen rijden, op stal en weer naar huis, ik blijf nooit al te veel hangen of ga uitgebreid in de kantine zitten, ik heb buiten mijn werk en paard ook nog een leven!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:02

Ik kom al 13 jaar op de manège waar Memuska 1,5 jaar geleden is weggegaan. Er staan zo'n 100 paarden waarvan een stuk of 80 particulier. Met de meeste mensen kan ik erg goed opschieten, er zijn er een paar die ik minder moet maar dan zeg ik gewoon "hoi" en ga door, ik hoef ook niet met iedereen ellenlange gesprekken te voeren In de gangen en in de kantine is het altijd erg gezellig, iedereen praat tegen iedereen (ook al ken je de mensen niet goed, dan vraag je gewoon hoe het met het paard gaat ) en de meesten zijn wel hulpvaardig. Scheelt mss ook wel dat ik er al kom van toen ik nog klein was, toen vonden ze me schattig

maaike93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:22

mijn verzorgpaard stond eerst op een stalling...35 paarden ofzo. Het was wel gezellig hoor...er werdern soms leuke dingen georganiseerd...maar ik houd meer van rust.

nu staat ie samen met een ander paard op een superlokatie...lekker rustig...mooie weide, een mooie bak en mooie stal... en natuurlijk lekker rustig!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 16:26

hetzelfde als bij jou (BailyKarlos)
alleen we hadden niet zoveel activiteiten.. jammergenoeg is de manege een half jaar geleden weggegaan omdat dat moest van de gemeente nu staat het de komende 5 jr. waarschijnlijk leeg (het is al gesloopt, alleen de buitenbakken en weilanden liggen er nog)...

Maar ik heb het daar altijd echt heel erg gezellig gehad.. !!