Traditie boven dierenleed?(kan schokkende foto's bevatten)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blackmystery

Traditie boven dierenleed?(kan schokkende foto's bevatten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 15:16

wat ik nu toch tegen kwam op het internert, ik kan me al zo kwaat maken om dat stierenvecht gedoe, en sorry dat ik het zeg maar heb er gewoon schik bij als zo`n iemand op de horens word gepakt.
zijn gewoon dieren beulen, had namelijk ook gezien dat voor af, ze de stieren door de straten laten rennen en bij de dode hoek ( hoek van 90 graden ) ze het ook nog eens nat maken zo dat je grote val partijien krijgt. gevolg: tientallen stieren met gebroken benen.
dat is toch niet normaal en nu dit, sorry moest het even kwijt.

(dit vond ik op het internet)

Ook veel paarden worden het slachtoffer van stierengevechten:

in een stierengevecht wordt de eerste aanval op de stier gedaan door de picador. Zijn paard heeft alleen een gewatteerde deken om zijn lichaam als bescherming tegen de horens van de stier. Ondanks deze bescherming worden er regelmatig paarden op de horens genomen. De buik van het paard kan daarbij ernstig verwond raken. Door de klap van het gewicht van de stier kneuzen of breken veel paarden hun ribben.

Afbeelding

Een paard is van nature bang voor stieren en zal er alles aan doen om de stier te ontlopen. Daarom worden de ogen van het paard vaak afgedekt, zodat het niet kan zien waar de stier zich bevindt. Ook komt het voor dat de oren worden dichtgestopt, zodat het paard de stier niet kan horen. Het paard ruikt echter wel dat de stier vlakbij is en is dan ook doodsbang. Het wordt echter gedwongen te gehoorzamen aan de ruiter.

Afbeelding

Als een paard gewond raakt, krijst het afschuwelijk. Om dat te voorkomen, worden bij de paarden die gebruikt worden voor een stierengevecht de stembanden doorgesneden. Het publiek raakt anders namelijk overstuur van het gegil van het paard.

Het komt regelmatig voor dat een paard met een opengereten buik zonder verdoving wordt dichtgenaaid om meteen weer ingezet te kunnen worden bij het volgende gevecht. Tot het uiteindelijk wordt afgedankt, geslacht of wordt gedood tijdens (of na) een stierengevecht.

Dankzij buitenlandse toeristen kregen de paarden aan het begin van de 20e eeuw een gewatteerde deken om hun lichaam om hen beter te beschermen. Daarvóór was dit niet het geval en stierven vele paarden in de arena. We hebben wel eens verhalen gehoord over stieren die in één gevecht drie paarden doodden.

Afbeelding

In Portugese stierengevechten hebben de paarden geen bescherming om hun lichaam. Deze paarden zijn getraind om de stier te ontwijken, in tegenstelling tot de paarden van de picadors. Maar toch sterven ook in deze gevechten veel paarden tijdens of na het stierengevecht.

Per jaar worden honderden paarden het slachtoffer van stierengevechten. De stierenvechtindustrie zegt dat de paarden goed worden behandeld, maar waarom zou je deze dieren dan de arena insturen? Voor een paard is een stierengevecht niets meer dan pure ellende, net als voor de stier. Met name de paarden in Spaanse stierengevechten worden alleen maar als voorwerpen behandeld.

Overigens valt de stier niets te verwijten over de verwondingen van de paarden; hij is zo in de war en opgefokt van de pijn dat hij zich verdedigt tegen alles wat beweegt. Hij handelt puur op instinct. Helaas zijn de paarden hier het slachtoffer van. Het zijn de mensen in het stierengevecht die verantwoordelijk zijn voor deze martelingen.

wat is jullie mening hier over, gaat een traditie echt boven dierenleed.
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 24-10-05 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets aangepast

Lest

Re: gaat traditie boven dierenleed ( kijken )

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:32

Nee ik vind dat traditie niet boven dierenleed gaat. Ik ben al heel lang tegen stierenvechten.
In dit stukje gaat het vooral over het paard ik wist niet dat de paarden ook zo gruwelijk mishandelt werden maar voor de stieren is het leed nog veel en veel erger.
Het lijkt mij dat je als Picador toch wel zuinig op je paard moet zijn omdat paarden echt getraint moeten worden.
Ik hoop dat stierenvechten snel verboden wordt want ik vind het echt echt heel gruwelijk.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:33

Ik vind het ook vreselijk, maar helaas worden deze tradities nog steeds mede in stand gehouden door het toerisme. Toeristen willen toch een keer zo'n stierengevecht zien en dragen daardoor bij aan het voortbestaan van deze verschrikkelijke dingen.

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 15:39

Gewoon al het feit, dat de stem banden worden door gesneden, zo dat je de pijn en de angst van het paard niet hoeft aan te horen omdat je het publiek dan laat gruwelen. sorry hoor mensen denk eens na.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:41

Ik vind dit werkelijk ziek! Wat bezielt mensen om zoiets te verzinnen en het ook nog in stand te houden. Ronduit walgelijk!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:02

Bah, ik heb het verhaal niet eens afgelezen.
Je moet wel knettergek zijn als je hier aan mee doet, traditie of niet. En dan is het echt neit omdat het paarden zijn ofzo, ik ben er gewoon in het algemeen totaal tegen.

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:10

Heerlijk héh?

Agh.. mensen zijn gestoord & wat doen wij eraan?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:35

Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit goed kan keuren hier op bokt.
Hier zijn we allemaal dierenliefhebbers.

Maar ik denk wel dat er dadelijk een of ander mutsje gaat komen dat een zin roept die begint met "ja maar wij" en eindigt met "bioindustríe" en dan maar vindt dat wij er niets van mogen zeggen. En niets zeggen is = zwijgen. en zwijgen = toestaan.

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 16:40

wij mensen voelen ons vaak beter als de dieren, maar feitelijk zijn we zelf ook dieren.
Dat wij mensen nou net iets slimmer ( kunnen zijn ) betekend het nog niet dat wij de ander pijn mogen doen voor ons vermaak.

het zijn ook levens.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:55

Ik vind dat egt verschrikkelijk zielig
en ik vind het ook niet erg als zo stier zo vent hoe noem je zo iemand (die met dat doek loopt te wapperen)op de horens neemt!!!
ik vind dit egt dierenbeulerij en ik snap niet dat er mensen zijn die er heen gaan om te kijken!!!!

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:03

dit is gewoon zielig ik heb het pasgeleden nog op de t.v gezien ik vindt eigenlijkdat die mensen die dat doen zelf aan die horens moeten worden gespiest

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:04

Wow....wat een hele nare foto....
Ik ben absoluut tegen stierenvechten op deze manier.
Ben tegen het uitbuiten en pijnigen van dieren bij wijze van 'sport' in het algemeen.... (paardrijden daargelaten )
Echt gruwelijk dit.....

claire_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:30

BAAAH!!! Wat erg!!! Zulke dingen zouden echt verboden moeten worden. Die onschuldige beesten moeten alles pikken, willen ze wat niet hebben ze geen zin.. Is de mens die vind dat t toch moet! Nooit mogen hun zelf hun eigen wil bepalen!!!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:31

Bizar dat sommigen mensen zulke achelijke dingen in hun kop halen wordt er gewoon stront ziek van....

Zowel voor de paarden als de stieren..............

zieke personen vind ook dat als toerist zijn je zoiets moet boycotten en er niet naar toe moet gaan.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:03

Geen woorden voor...

Ik zal nooit van mijn leven zo'n gevecht bijwonen, ik vind het gewoonweg belachelijk!
Vind het gewoonweg ziekelijk dat sommige mensen het leuk vinden om naar te kijken!
Zou het niet aan kunnen zien, een paard dat wordt geramt door een door de dolle stier, terwijl hij niets kan horen of zien, hij ruikt het gevaar alleen...
En dan te bedenken dat ze het uit willen schreeuwen van pijn, maar dat er geen geluid is omdat de stembanden zijn doorgesneden...

ZIEKELIJK!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:51

Jezus dit is gewoon walgelijk

Desiree schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit goed kan keuren hier op bokt.
Hier zijn we allemaal dierenliefhebbers..

idd.

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:57

in een woord ZIEK

zoiets kan ik dus echt niet velen, waarom onschuldigen dieren op laten draaien om de mens te vermaken, en dat er dan ook nog mensen zijn die dit willen zien

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:59

die mensen die dit doen moet je tegen de muur aan zetten.
en de rest kan je zelf wel bedenken.
echt grrrrrr wat kan ik me kwaad maken hierover!!!!!!!!!!!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:01

oude discussie, is al een aantal keer gevoerd.
Ik doe er niet meer aan mee.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:01

Absoluut niet, stik in je traditie, ik heb zo'n hekel aan die mensen.
Net als dat ik het van moslims ook niet respecteer hoe zij beesten slachten etc. Net zo goed als dat ik tegen de bio industrie enzo ben, maar goed, dat heeft niets met traditie te maken dacht ik zo.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:47

Charos schreef:
oude discussie, is al een aantal keer gevoerd.
Ik doe er niet meer aan mee.

Ik vind dit niet echt een discussie. Volgens mij is iedereen het met elkaar eens en dat noem ik geen discussie.

Ik wist ook helemaal niet dat paarden er zo in betrokken worden... Gadverdamme zeg. Ik snap gewoon echt niet dat mensen er zo naar kunnen kijken.
ZIEK.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:58

Bah ik wist ook niet dat ze gewoon naar een slag(t)veld gestuurd werden!
Walgelyk

Nee ik ben tegen traditie én dierenleed in dit geval

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:03

Ik snap daar nou geen zak van..
Waarom vindt je dat nou zo leuk??
Godsamme..
Als ik bewegende beelden had gezien was ik ten eerste over m'n nek gegaan en ten tweede had ik het niet droog gehouden..

Afschuwelijk!!

abeltje_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:20

en weetje wat het allerziekst is, als zo'n zwaar getraumatiseerd paard of stier, blind van de pijn en de adrenaline, compleet in shock een man omver loopt of op de horens neemt in een wanhopige poging zichzelf te beschermen dan wordt dat dier vervolgens of afgeranseld( paard) OF vermoord op een wijze die ik niet zal beschrijven en wordt de schuld gelegd bij het arme "primitieve beest" dat "een moedige man met een hart voor de sport(( kots)) in de kracht van zijn leven heeft vermoord" soms laten ze het "schuldige" dier nog extra leiden ook om aan de wens van de toeristen tegemoet te komen die gerechtigheid eisen, er wordt vaak zelfs een heel spektakel van gemaakt waarbij de man die "de moordenaar" doodt op het dode of stervende dier gaat staan bi jwijze van overwinning

en dan kom je als nederlander thuis na een vakantie in spanje en wat zeg j dan "zo'n leuk stierengevecht gezien"

dat heb je toch de neiging je vinger in je keel te steken

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:47

Ik vind dit echt zwaar verschrikkelijk, een traditie om een dier iets aan te doen vind ik echt niet normaal.
Laat ze die mensen laten rondrennen zonder bescherming tegen een stier. Ter traditie..