Shapoo wordt toch niet van mij

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Shapoo wordt toch niet van mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 19:58

Hoi,
Zoals jullie misschien wel weten krijg ik een eigen paardje, genaamd Shapoo Nou toenstrax er weer even heengeweest om het zadel en hoofdstel te passen, omdat ik dacht dat ik haar kreeg, maar het liep toch anders af ;

Ik kwam daar aan met m'n moeder, 2 vriendinnen van mij, en een 'vriendin' van ons. Nou, maar die vriendin denk dat ze alles van paarden weet Maargoed normaal wil ze ook wel alle dingen bij Shapoo doen en toen vroeg ik of zij het zadel op Shap wou leggen, toen zei ze dat ze het niet wou en dat ik het zelf maar moest doen ( toen d8 ik ; dan hoef je mijn paard ook niet meer aan te halen, met andere woorden ; dan hoef je mijn paard ook niet meer op te zadelen ). Maargoed het hoofdstel pastte, maar het zadel niet, toen vroeg ik aan dat meisje die haar had ingereden, of ik nog effe op Shap mocht rijden Nou dat mocht wel. Shap had haar hoofdstel al om en dat meisje haalde het zadel op waarmee ze Shap had ingereden Nouja zij ging er dus eerst op Shap was een beetje druk, maarja vind je het logisch voor een merrie van 4 jaar? Maargoed nou het ging goed en ik ging erop. Shap was een beetje ongeduldig maar alles ging goed

Toen zei die vriendin van ons tegen mijn moeder, alleen maar negatieve dingen over Shapoo Dus ; ja ze is te wild en dit en dat

Nouja zeg !! Is toch wel logisch voor een paardje dat net onder het zadel is?
Maargoed dus ik had ruzie met mijn moeder enzo
En uiteindelijk ; opzoek naar een ander paardje

Alleen maar omdat die vriendin van ons negatieve dingen over Shapoo zei tegen m'n moeder
Grrrrrr ik haat haar
Sorry dit moest er effe uit, maar ik ben zo boos
Laatst bijgewerkt door Karin op 19-10-05 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

S_a_f_a_r_i

Re: Misschien toch niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:00

nou niet echt een lieve vriendin jeetje ik heb zelf ook een 4jarige maar op een duur worde ze wel rustiger

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:44

leuke vriendin , puur jalouzie...(denk ik )
kan je je moeder echt niet meer ompraten ?
misschien morgen ?

ik hoop dat je shapoo uiteindelijk toch krijgt !

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:57

Klinkt idd poedersuiker, als jij haar aankunt en jij voelt een 'klik' zal het allemaal wel goed komen, maar het komt er nu dus min of meer op neer: Jij krijgt een eigen paardje en de vriendin van je ma(??) kiest hem uit?

Wat vindt de verkopende partij hier eigenlijk van? Dat de koop in eens wordt terug getrokken?

Ik hoop dat je shap als nog krijgt!!! Succes

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 21:36

Nou de handelaar is wel eerlijk hij zei ; ik wil het paard best verkopen, maar ik wil niet dat ze een ongeluk krijgt'

Maar alleen omdat ze af en toe wat fris enzo is

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:45

heeey meid!! Vind het echt verrot dat ze dat heeft gezegd, maar goed ik kan me je moeder ook voorstellen (die begrijpen dit soort dingen niet echt helemaal) en uiteindelijk kun je je zoektocht eindigen omdat je de perfecte gevonden hebt.

groetjes

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:51

Neemje instructeur mee en laat kijken of hij jullie een passende combinatie vindt.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 21:57

Ja mijn instructeur heeft een manege en die heeft al een aantal paarden bij die handelaar gekocht
Maar we zijn aan het kijken voor een ander paardje

Ik loop steeds aan die keer te denken met Shapoo Ik mis haar

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 10:26

haaj liefe Sharoon.. !!
Oh echt naar voor je daisy zit naast me en zegt ook al rowena zij allemaal negatieve dingen de hele tijd en alles echt verrot.. ik haat haar nu ook.. !!!!!!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:27

dat is een reden waarom je, als je een paard gaat kijken, nooit vriendinnen mee moet nemen...

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 11:31

Ow wat erg,... man wat poedersuiker voor je dat is echt niet grappig

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 15:30

Klinkt als jaloezie zeg.
Pff echt flauw van haar, zoiets kan je geen vriendin noemen nee
Maar hopelijk vind je een ander leuk paardje!
En heb je daar veel plezier mee!
Succes verder nog

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 15:38

RUBYWHITE schreef:
dat is een reden waarom je, als je een paard gaat kijken, nooit vriendinnen mee moet nemen...

ALS IK NEIT MEE WAS GEWEEST
had shaorna het op de een op andere minuut gehoort datis ook niet luk ga het topic nou niet verpsten.. !!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:31

Jammer Sharona. Ik vond het een erg leuk paardje. 4-jarige paardjes zijn meestal nog wat druk. Hopen dat je een ander leuk paardje er voor kan weer vinden.

AngelEye

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:34

@Abiaslover..Vind je msn taal storend.
Jammer voor je emkelover, idd nooit vriendinnen meenemen, jaloezie komt vaker voor dan je zou denken

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 16:41

Hallo,

Dat is toch ff zwaar balen dan meis.. Mag je eindelijk een paard en dan flikt imand je zoiets..
Dat jou moeder is gaan twijfelen is natuurlijk niet zo gek, want zij neemt van die 'vriendin' aan dat ze gelijk heeft natuurlijk. Maar als jij je veilig en goed voelt op dat beesie, dan scheelt dat echt al een heel stuk!
Ik heb zelf een paard van 3. Ze is net onder het zadel (sinds mei, toen is ze namenlijk 3 jaar geworden).
Misschien kan je aan je moeder vertellen en uitleggen dat het idd een jong paard van 4 jaar is, net onder het zadel, en dat je moeder dus niet moet verwachten dat alles heel simpel verloopt.
Maar vertel dan wel dat jij (als dit zo is) je veilig op hem/haar voelt en dat het dan al een heel stuk scheelt. Als jij je een beetje druk maakt of je bent een beetje bang dan kun je er sowieso beter niet aan beginnen.

Het ligt er ook een beetje aan HOE het paard ingereden is. Degene die hem/haar ingereden heeft kan jou het beste vertellen of het karakter bij jou past of niet. (Dan moet je er natuurlijk wel vanuit gaan dat de waarheid gesproken word, want bijv. een handelaar (niet allemaal!) zeggen meestal het positieve).

Om eigenlijk alles een beetje samen te vatten.. ( )
Ik probeer dus te zeggen dat je goed met je moeder moet gaan praten over hoe het klikt tussen jou en het paard. Voel jij je fijn, prettig en veilig op zijn/haar rug, dan scheelt dat echt al de helft.
Natuurlijk moet je voor jezelf ook nagaan of je goed overweg kunt met zo'n jong paard. Of je zelf genoeg ervaring hebt bijv.
Jij bent degene die het aan het paard moet leren. Wat zij/hij nu kan is nog maar de basis.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:37

volgens mij denken jullie dat ik heb gezegt dat hjio te wild .. maar dat is niet zo.. een ouder iemand jaar of 20 ofzo die heeft dat gezegt... en shapoo is helemaal neit wild enzo shapoo is gewoon beetje kijkerig en vind alles raar enzo.. van wat ikz agamar sharona kan er hele goed mee omgaan..

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:34

abiaslover schreef:
volgens mij denken jullie dat ik heb gezegt dat hjio te wild .. maar dat is niet zo.. een ouder iemand jaar of 20 ofzo die heeft dat gezegt... en shapoo is helemaal neit wild enzo shapoo is gewoon beetje kijkerig en vind alles raar enzo.. van wat ikz agamar sharona kan er hele goed mee omgaan..

en volgends mij bedoel je met jullie ook mij of niet?
nou als dat zo is, ik denk dat niet hoor.

maar is eht al zeker dat shapoo niet meet van jou/haar word of niet?

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 10:35

het is zeker dat shapoo niet mee van haar word maar ik ben niet die vriendin die negatieve dingen tegen haar moeder zei hoor VOOR DE DUIDERLIjKHEID..

Moirsa

Re: Shapoo wordt toch niet van mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 14:45

oww zo klonk het eerst wel (k volg het topic nou al eventjes) en nu zelf maar reageren
klote voor je meis
ik zou gewoon even met je ma gaan praten

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:12

Ze heeft een ander leuk paardje op het oog.. en ik ben nog steeds woedend op die andere vrieind van de familie

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:17

En de volgende keer maar geen vriendinnen meenemen! Ook geen vriendinnen van je ouders e.d.
Gossie meid; echt oliebol voor je!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 19:25

Balen zeg , en tja vierjarige paarden zijn inderdaad wel fris, mijn merrie is ook vier, en is precies hetzelfde. Hopen dat je Shap toch mag hebben, ik zou toch maar even met je moeder praten......

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 20:59

Nee doe ik ook vast niet meer
En idd.. ik had wel wat geluk dat Linsey en Daisy mee waren gegaan, want die hebben de foto's ook gemaakt.. en die hebben ook gezegd wat ze allemaal zeiden

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 21:00

Nou, het is echt definitief dat ik haar NIET krijg helaas.. ik wou haar echt wel een kans geven
Maar zaterdag gaan we dus bij een ander paardje kijken .. die ook wel wat ouder is enzo..

En ik weet wel zeker dat ik m'n moeder niet meer om kan praten.. maja..