Waarom moest dit nu gebeuren.. Sorry jongen, R.I.P. Zhivago†

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Waarom moest dit nu gebeuren.. Sorry jongen, R.I.P. Zhivago†

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 11:01

Gisteren, 1 van m'n ergste dagen in m'n leven...

Zhivago, verzorgpaard verderop.. Paard van 24, maar nog best veel pit. Moeilijk uit de wei te krijgen, met insluiten longeerlijn kreeg ik hem er gister uit met Evelien (Taborlover). Hij staat altijd samen met Nabucco, zeer drukke ruin schrikt van alles en is altijd vrolijk, springt alle kanten op.

Ik wilde het hek van de weide open doen. Deze zit vast d.m.v. een stuk ijzer met spijker eraan, die (met moeite) in een paal of hek valt...

Het hek was nog niet ver genoeg open, ik had Zhivago beet. Nabucco schrok of maakte een rare sprong, ik weet het niet meer precies.. Zhivago schrok en sprong naar voren, het hek in, dat ijzer helemaal in zijn buik...

Hij hing vast, ik wilde hem eruit helpen maar dat hielp natuurlijk niet... Zhivago wilde mij bijten, ging trappen, raakte helemaal in paniek. Hij raakte mij erg hard tegen mijn bovenbeen. Ik viel op de grond. Evelien ging gauw hulp halen. Zhivago raakte uiteindelijk los met een hele open wond van 10 a 15 cm, het bloed stroomde eruit net een kraantje...

Ik kon amper lopen, alleen maar huilen want ik had dat paard kapot gemaakt.. Strompelend naar de eigenaar waar Evelien was. Veearts gebeld die tegenwoordig niet meer in Sleeuwijk zit, maar veel verder weg .

De eigenaar liep mee weer terug naar de weide, hij was dus losgebroken in de weide ernaast. Waar hij stond.. Zhivago stond en het bloed stroomde eruit.

De eigenaar Jaap liep naar Zhief toe, ik moest bij het hek wachten, omdat je hem moeilijk te pakken krijgt. Nu kreeg hij hem zo te pakken. Ik liep naar Zhivago toe nog een knuffel gegeven. Mijn been deed heel erg zeer, Jaap heeft mijn ouders gebeld die toen kwamen. Ik moest weer weg, mocht niet bij Zhivago blijven. Waarom niet? Ik heb toch alles al gezien, die grote open wond van 10 a 15 cm, z'n darmen zag je zitten en alles.

Ik moest weer weg, aan de andere kant van de weide gewacht op mijn ouders die later kwamen. De veearts was er, een gaasje op de wond was natuurlijk niet genoeg.. Hij moest af worden gemaakt.

Mijn ouders waren er, ik wilde nog naar Zhief, maar mocht eigenlijk niet komen van Jaap. Toch geen spijt dat ik nog naar Zhivago toe ben geweest. Nog stevig stond hij daar, op z'n benen. Het bloed was inmiddels gestopt met eruit stromen, maar er was geen redden meer aan. Nog een laatste knuffel, kus. Zijn hoofd tegen die van mij...

Maar ik moest naar de huisarts, mijn rechter bovenbeen doet gigantisch veel pijn. Mijn vader op mijn fiets naar huis gefietst met Evelien. Ik met mijn moeder in de auto naar de huisarts. Mijn rechterbeen kan ik absoluut niet buigen, dus je raadt al met hoeveel pijn ik op de achterbank van de auto zit. De huisarts stuurde mij door voor foto's in het Ziekenhuis Gorinchem.

Daar was een hele lieve verpleegkundige. Ze vond het heel erg dat dit zo gebeurd is en was heel rustig. Ik kreeg infuus (zonder iets eraan, maar wel zo'n ding in m'n arm), stel dat ze gelijk moesten opereren ofzo. Ik moest ook gelijk aan de monitor (hartslag/bloeddruk etc). Toen werden er 3 foto's gemaakt, deze waren gelukkig goed.

Er kwam nog een andere dokter naar mijn been kijken. Hij wist dat ik een trap had gehad van een paard, niet dat het paard dood was. Maakte nog een leuke opmerking, 'Ja ze zijn alleen maar goed voor in de pan'. Dat deed erg veel pijn, maar hij kon het ook niet weten.

Ik kreeg nog een verband om m'n been, voor het zwellen en zware pijnstillers. Toen hebben ze mij de auto ingetild en naar huis gereden.

Vanacht 100 x wakker geweest, kan m'n been niet buigen dus zit nu moeilijk achter de pc met m'n been omhoog...

Maar kan mij dat been schelen, waarom moest dat nou gebeuren.. Het laatste wat ik tegen Zhief gezegd heb;

AfbeeldingSorry jongen, het spijt me zo...Afbeelding

Als ik dat hek nou iets verder open had gedaan

Bestond ik maar niet, dan was dit ook niet gebeurd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

R I P jongen... Blijf altijd van jou houden..

Cassidy

Re: Waarom moest dit nu gebeuren.. Sorry jongen, R.I.P. Zhiv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:07

Ik kan me voorstellen dat je je heel erg schuldig voelt, maar hoe droog het ook klinkt: dit was een ongeluk, en ik denk niet dat je het had kunnen voorkomen.
Het feit dat het paard zich aan het hek kon openhalen is een teken dat de omheining en het hek niet echt goed in elkaar hebben gezeten, de schuld ligt in mijn ogen bij de eigenaar van het paard of de eigenaar van het terrein, en niet bij jou. Stel dat je het hek wel verder open had gedaan, en het andere paard er ook uit was gelopen, dan hadden er ook ongelukken kunnen gebeuren.

Heel veel sterkte bij het verwerken van dit verlies, en beterschap met je been. Maar onthou dit: jou treft geen schuld!

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:08

ach arm ding!! Je kunt jezelf niks verwijten ,paarden blijven vluchtdieren en als ze weg willen kun je er niks aanhouden.Hoe erg het ook je kan het niet terugdraaien.Ik hoop dat je de rust vindt om dit te verwerken.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:09

He bah, wat een vervelend verhaal. Armi Zhivago. Ik leef met je mee.

Je moet je niet schuldig voelen. Ongelukken als dit gebeuren. Daar doe je niks aan en niemand heeft hier schuld aan. ( Ja idd de meeste schuld ligt bij de eigenaar dat hij zo een raar hek heeft) Zhivago is nu in de paardenhemel en galopeert daar over grote groene weiden! Het is goed zo, dus voel je niet schuldig!!!

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:10

Veel sterkte meisje. Zo een dingen kunnen nu éénmaal gebeuren. Dieren zijn onvoorspelbaar, er kan altijd iets gebeuren. En de ene keer loopt het goed af en de andere keer niet.....

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:13

Heel veel sterkte
En probeer je toch niet schuldig te voelen, jij kan er echt niks aan doen.

aminah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:14

jemig wat een verhaal meisie....
je kan hier alleen helemaal niks aan doen..het blijven paarden en paarden kunnen altijd schrikken...helaas is dit nu ook gebeurd.
ik snap heel goed dat je je heel erg rot en schuldig voelt.. maar dit kon iedereen overkomen..

heel veel sterkte met het verwerken hiervan.. en veel beterschap met je been

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:16

Meid, dit is nou echt een kwestie van domme pech. Het had iedereen kunnen gebeuren, alleen had jij het verschrikkelijke ongeluk om hem vast te hebben toen het gebeurde. Het is zeker niet jouw schuld, als het al iemand zn schuld is, is het degene die het hek zo knullig heeft gemaakt en neergezet. Maar dan nog, ongelukken gebeuren, en op de gekste manieren. Jij had er niks aan kunnen doen. Misschien was zijn tijd gewoon gekomen. heel veel sterkte.

Verena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:17

Heel veel sterkte, hier kan jij niks aan doen....deze dingen kunne helaas ook gebeuren..... nogmaals heel veel sterkte om je verlies te verwerken!!!en beterschap

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:17

idd ik ben hetn met iedereen hierboven eens! en lieve dere heel veel sterkte met het verlies en ook je been (maar is minder belangrijk) suc6 met alles;)

xx amazingstar

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:22

Heel veel sterkte.
En voel je vooral niet schuldig. Jij kon er niks aan doen, het was een ongeluk...

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 11:24

Heel erg bedankt voor jullie super lieve reacties!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 11:30

Hier nog plaatje van dat stomme k*t hek... Die grijze spijker moet dus in dat gaatje rechts.. Het hek stond niet vergenoeg open en Zhief sprong er gewoon helemaal in... Dat 'grijze' helemaal in z'n buik..

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 21-09-05 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:37

Och arme meid... jeetje zeg!
Ik heb er weinig woorden voor!!! Maar het is niet jou schuld, het had een ieder ander kunnen zijn die in jou plaats stond... dit is echt n ongeluk, dat hek ziet er alles behalve paardvriendeljk uit!
Sterkte, ook met je been!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:39

Veel sterkte !!!

Het was een ongeluk, dit is niet jou schuld...

jessie1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:43

ik wens je heel veel sterkte en beterschap met je been.
voel je eigen niet schuldig,jij kan er niks aan doen.
ik heb 1 vraag,waarom werd je weg gestuurd?
omdat je naar de dokter moest,of omdat de eigenaar boos op je was?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 11:45

De eigenaar was niet boos op mij, zeker niet.

maar ik denk dat hij liever niet had, dat ik alles kon zien, die wond en z'n ingewanden etc.

Ach ik had het toch al gezien... Wat maakt het uit

jessie1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:48

dat is wel lief van de eigenaar.
nogmaals veel sterkte

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:51

Heel veel sterkte meid!!! Vreselijk wat er is gebeurd, maar je deed je best, je kon ook niet weten dat dit zou gebeuren!Gaat t al beter met je been?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:01

Wat een akelige gebeurtenis... het is echt een ongeluk geweest dus praat jezelf geen schuldgevoel aan... met als, als.. bereik je niets.
Heel veel sterkte hiermee voor jou en de eigenaar
Wat zei de eigenaar er van, dat dit gebeurd is? Ik hoop dat hij niet boos op je is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:01

Jeetje meid, ik zag het al aan je naam op msn maar durfde je niet te contacteren, dacht dat je daar geen behoefte aan zou hebben.

Heel veel sterkte, en zoals hierboven al gezegd is, het is niet jouw schuld, Ik weet hoe je je voelt, steeds maar dat " als, als als " maar er is geen als meer, en zeker niet jouw schuld. Het blijft nou eenmaal een levend dier

Sterkte

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:02

jeetje zeg, dit is echt de schrik ban elke paardenvriend. Wat meot jij enorm geschrokken zijn!!

Ik snap best dat je je schuldig voelt, maar ga jezelf aub geen verwijten maken. Zoiets verschirkkelijks had iemand anders bij dat "rare" hek ook kunnen overkomen.

heel veel sterkte de komende tijd en beterschap met je been!
Wat was er overigens precies me tje been/ gekneusd of toch gebroken, scherutje in bot?

Mocht je overigens keer tegen iemand aan willen praten stuur me gerust pm. heb zelf ook keer paard verloren en daar heb ik me ook verschrikkelijk door gevoeld. Wat mezelf heel erg trooste was dat we samen veel mooie dingen beleefd hebben!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 12:04

Jellie schreef:
Wat een akelige gebeurtenis... het is echt een ongeluk geweest dus praat jezelf geen schuldgevoel aan... met als, als.. bereik je niets.
Heel veel sterkte hiermee voor jou en de eigenaar
Wat zei de eigenaar er van, dat dit gebeurd is? Ik hoop dat hij niet boos op je is.

Nee hij is niet boos voor zover ik weet..

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 12:05

Cayenne schreef:
Jeetje meid, ik zag het al aan je naam op msn maar durfde je niet te contacteren, dacht dat je daar geen behoefte aan zou hebben.

Heel veel sterkte, en zoals hierboven al gezegd is, het is niet jouw schuld, Ik weet hoe je je voelt, steeds maar dat " als, als als " maar er is geen als meer, en zeker niet jouw schuld. Het blijft nou eenmaal een levend dier

Sterkte

Ach je mag gerust praten, heb het alleen in m'n msn naam die link gezet, voor het geval dat iedereen het gaat vragen enzo..

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 12:08

risje schreef:
jeetje zeg, dit is echt de schrik ban elke paardenvriend. Wat meot jij enorm geschrokken zijn!!

Ik snap best dat je je schuldig voelt, maar ga jezelf aub geen verwijten maken. Zoiets verschirkkelijks had iemand anders bij dat "rare" hek ook kunnen overkomen.

heel veel sterkte de komende tijd en beterschap met je been!
Wat was er overigens precies me tje been/ gekneusd of toch gebroken, scherutje in bot?

Mocht je overigens keer tegen iemand aan willen praten stuur me gerust pm. heb zelf ook keer paard verloren en daar heb ik me ook verschrikkelijk door gevoeld. Wat mezelf heel erg trooste was dat we samen veel mooie dingen beleefd hebben!

Ik ben zeker erg hard geschrokken. Wat doe je, als een paard vast zit in een hek, je wilt helpen maar kan niets doen. Bedankt voor je reactie + de rest van de bokkers natuurlijk ook.

Been is niet gebroken, maar zal wel zwaar gekneusd zijn. Weet verder ook niet. Weet alleen dat ik er niets mee kan, niet buigen, heel moeilijk lopen en krijg last van m'n rug van die rare houding met je been omhoog.

Ach kan mij het allemaal schelen, geef mij dat paard gewoon terug

Bedankt...