paarden.. ik ben het zat!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laukjefreak

paarden.. ik ben het zat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 19:46

Ik verzorg al bijna 3 jaar Laukje zoals veel mensen mischien wel weten. Naar 2 jaar op de SWRA te hebben gestaan zijn we samen verhuisd naar iemand die prive 6 paarden heeft. In het begin deden ze wat vreemd maar ik geloofde er heilig in dat ze me gewoon moesten leren kennen.
Ik heb in dit ene jaar dat Laukje en ik daar nu waren zoveel kritiek gehad op mijn hebben en doen het sloeg er gewoon op dat ik niks wist en de eigenaaresse alles wist.
Ik reed nu net een tijdje lekker met laukje had goed les en toen ging er van alles mis!
1. de eigenaar kwam onder zijn paard en is sinds die tijd bewusteloos.
2. mijn school doet moeilijk.
3. Sinds een tijdje voelde ik me helemaal niet meer op mijn gemak bij de paarden.
4. Laukje had een NIET passend zadel terwijl mij werd verteld dta hij wel paste..

Vandaag was het toppunt.
Laukje loopt al een tijd niet lekker. Ik heb aangegeven dat ze echt veel te dik is! De buren en de DA ook!
Maar ik moets wat actiever gaan rijden. Laukje kan ik nu dus niet rijden dus ik dacht ik ga lekker met haar wandelen over de verharde weg zodat ze iig geen last heeft. Antwoord van de eigenaar: Ze heeft gewoon wat spierpijn. Laat haar maar lekker een dagje stil staan, Ike: ze staat nu 3 dagen stil en het is nog hetzelfde.
Ik mocht gewoon niet van haar met laukje gaan wandelen..
oke
maar toen deed ik vandaag weer 1000 andere dingen ook verkeerd.
en nu ga ik steeds met een rot gevoel weg daar.
Ik heb besloten om nu te stoppen hoe moeilijk ik het ook vind. Ik ben nog steeds helemaal gek van haar en ga haar ook vreselijk missen maar ik zie het het niet meer zitten.
Mijn ouders durfen haar nu niet te kopen ivm van alle lij en nog wat redenen. Oke ala maar ik wil me niet nog verdre hecten omdat ik gewoon weet dta we uit eindelijk uit elkaar getrokken gaan worden..
Ik heb nu in 5 jaar verschillende verzorgpaarden gehad die ik ben kwijtgerkaat wegens verkoop.
Het banketstaaf is dat ik nu wel geld heb om haar voor een groot deel kan onderhouden maar de koop is het probleem..
Ik voel me gewoon kots misselijk bij het idee dta k haar nu echt in de steek laat. En ben de wereld nu echt zat!
sorry vanwege het verhaal maar ik ben het nu gewoon ZAT.

crazycactus

Re: paarden.. ik ben het zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:53

Jammer meis..... Snap dat dit een hele moeilijke beslissing voor je is. Woonde je maar bij mij in de buurt.....

Sterkte en hopelijk vind je een andere leuke verzorgpony met mensen die wel snappen wat paarden zijn....

Lorenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:56

Jeemig! poedersuiker wijf zeg... vond juist dat ze aardiger begon te doen de laatste tijd! had ook het idee; ze moeten me leren kennen... begint ze 'normaal' te doen, begint ze weer!!! aaaarch!

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 19:58

Ik denk niet dat ik nog verder wil met paarden. Ik heb in 5 jaar tijd engels gereden western gereden alle 2 wedstijdern gereden. en alle 4 de paarden verkocht gehad. Ik hoopte ook dta ik bij mensen zou komen waar ik het gewoon goed mee kon vinden en die mij vetrouwde. het enige wta ik niet snap is dat als zij maar 2 van de 6 paarden gebruiken waarom ze die andere dan niet de deur uit hebben gedaan.

@lorenzo precies. Ik heb inmiddels al een aanbod gehad van een fjordenfokker in neede waar ik laukje ook evt zou mogen stallen.
Hij heeft meerdere keurings fjorden maaar weet nog niet of ik er op inga

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:00

Zo dat is wel veel zo echt klote voor je, ik snap dat je nu niet meer weet wat je moet doen. sterkte ermee ik zou niet weten wat ik anders moet zeggen
dat is helaas het probleem bij paarden die niet van jezelf zijn.

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:02

Ik kan me jouw verhaal helemaal indenken. Vroeger heb ik ook in zo'n soort situatie gezeten. Mijn advies is, doe nu wat je denkt dat goed is. Als je bij haar weggaat is het niet jouw schuld, je kunt niet anders. Zoek een plek bij mensen (of dieren) waar je je thuis voelt. Commentaar zul je je hele leven blijven krijgen, maar volg je eigen gevoel, alleen daarmee kom je verder.
Jammer dat je zo ver weg woont, want ik zoek al een tijd een bijrijder voor mijn paarden, maar eens zul je zelf ook een eigen paard hebben (als je dat echt wilt).
Voor nu veel sterkte toegewenst.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 20:05

Ik heb een baangenomen om extra te sparen zodta ik laukje evt zelf over kon kopen. maar nu is ze al zover in overgewicht dat ze echt tegen hoefbevangenheid aanzit!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:13

Jeetje Lotte wat een onwijze poedersuiker situatie zeg!!
Ik snap helemaal hoe je je voelt, het is gewoon niet fijn als mensen je niet nemen zoals je je bent. En je dan niet je eigen ding kan doen.
Heb je er al eens met de eigenaar over gepraat?

Verder zou ik ook zeggen, doe wat je op dit moment het beste lijkt. Anders blijf je er maar mee rond lopen, en dan voel je je waarschijnlijk nog rotter.

Sterkte meis!!

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 22:30

He Lotte, wat een vervelende wending heeft dit genomen zeg! Misschien een ideetje om te vragen of Henk Kaal nog een pony in de wei erbij kan hebben, samen met Dionne en nog een hafje kan ze het heel goedkoop heel gezellig hebben en zit je weer dicht bij de SWRA!! Misschien kun je Laukje op afbetaling kopen en hulp van je ouders krijgen. Waar een wil is immers een weg!! Sucses!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 23:34

Wat vindt ik dit sneu voor je laukjefriek, jij hebt zoveel voor het paard over en wat doet de eigenaar helemaal niks als ik jou zo hoor.
Ik zo het leuk voor je vinden als je haar kon kopen.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 01:54

he zeg doorzettingsvermogen tonen jullie zijn zn leuk stel samen en van de hoefbevangenheid kan ze snel genoeg weer van afkomen hoor...ik zie je graag terug op wedstrijden je deed het altijd zo mooi...klein maar dapper...zet dr maar snel bij dionne neer daar hoort ze thuis en niet bij van die kaklui...

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 06:14

Jij bent niet zat van paarden maar van sommige mensen er omheen!!!!Soms heb je gewoon periodes dat alles tegen zit.
Gewoon doorzetten meid!!! Je hebt blijkbaar gewoon pech gehad maar daar hoef je je hobby toch niet voor te laten gaan.......
Ik zou mijn kans grijpen!

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 07:37

Mijn ouders vinden 1500 euro het probleem. ze hebben het wle als spaargeld maar als mijn vader weer de WW in gaat hebben we dat geld hard nodig..
ik werk nu bij de AH en stop een jaar mer school. dus ik ga vragen of ik meer uren kan maken. Dan heb ik meer geld om haar evt te kunnen onderhouden...
Ik heb een probleem ik heb geen idee of henk er uberhaupt wel een pony bij wil omdat hij Laukje niet zo heel geweldig vind.. vanwege haar umz,.. trucendoos.
Meikie heb jij toevallig een mail adres oid van henk?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 07:54

WN -> VvdD

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 08:57

Laukje wat vervelend allemaal. Mag ik vragen bij welke Henk jij wilt gaan staan. Ik woon zelf ook in Neede en ik ben eigenlijk wel een beetje nieuwschierig. Mag ook over de PB.

Ik wil je in ieder geval succes wensen.......

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:06

He wat vervelend!

Iemand maakte al de opmerking dat je de paarden niet zat bent, maar de mensen er omheen wel, wat volgens mij zo is ja!
Ik heb ook 15 jaar verzorgpaarden gehad, en het zijn inderdaad nooit de paarden die het probleem zijn, maar de eigenaren.
Als je een oplossing kunt vinden om laukje te kopen, zou ik het zeker doen! Maar als het niet lukt, moet je je vooral niet schuldig gaan voelen tegenover de pony. Haar welzijn is nog altijd de verantwoording van de eigenaar helaas

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 10:30

Ja, dat klopt. het vreemde is dat de eigenaar ons eigenlijk afkatte en dat het net zo leek of ze van ons af moest..
Lorenzo@bokt heeft via mij een verzorgpaard op de zelfde plek zelfde eigenaar.. maar gister werst mij meegedeeld dat ik lorenzo@bokt maar even moest zeggen dat ze voorlopig niet mag rijden.. er vaag allemaal. Ik ga daalijk naar een aantal plekke hier in de omgeving waarvan ik weer dat er paarden gehouden worden.. dus ik ben benieuwd of we iets kunnen regelen.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:41

Jeetje wat een gedoe de hele tijd. Puur verstandelijk zeg ik, spaar nog even door, laat die pony staan want afvallen gaat nog een hele klus worden en je hebt geen garantie dat ze gezond is en blijft (denk eens aan het gewicht wat die pootjes moeten dragen, daar zou ik dus ook foto's van willen voor ik haar kocht). Plus dat ik 1500 euro in dit geval veel geld vind.

Maar daar heb je natuurlijk niks aan, je hebt je gehecht aan Laukje en dat weten de eigenaren en de mensen op stal ook. Die maken daar ook gewoon gebruik van, ze weten dat je toch blijft komen omdat je zo gek bent met die pony. Aan jou de moeilijke taak om te besluiten wat je nog pikt en waar je de grens trekt.

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 11:16

Ik moet zowiezo nog een keer trug om Mijn spullen van stal te halen. en ja wat ik verder wil doe oid dat weet ik even echt niet meer.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:18

Ik denk ook dat ze heel goed weten hoe gek jij bent van die pony. Ik vind 1500,- euro voor Laukje ook wel erg veel. Een fjord heb je volgens mij wel voor minder. Natuurlijk is het dat Laukje niet, maar.....

Koop je Laukje dan koop dus een risico. Iedereen zegt dat ze te dik is en wat heeft ze verder nog. Ik denk ook niet dat de koop soepel zal verlopen. Zie hoe moeilijk ze nu al doen.

Ik woon in Neede en als ik kijk hoeveel paarden en pony´s hier rondlopen dan moet je echt wel wat anders weer kunnen vinden. Nu op dit moment zit je daar niet op te wachten, maar kies voor jezelf.

Veel succes....

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 12:25

Ik ben igesprek met de eigenaar ze heeft haar excuus zonet aan geboden omdat het niet haar bedoeling was om mij kwijt te raken. Ik ben helaas wel mijn instructrice kwijt omdat deze naar een ongeluk dat op stal is gebeurd en met de eigenaar en een van de paarden niks meer van zich heeft laten horen.. erg jammer dus.. Ik hoop dat alles goed komt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:28

Kun je geen contact opnemen met je instructrice? Of wil de eigenaresse dat niet? (sorry, is me niet helemaal duidelijk)

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 12:33

Heeft geen zin. naar het ongeluk wat tijdens de les is gebeurd liet instructie niks meer van zich horen.. geen telefoontje over hoe het met eigenaar ging helemaal niets.. Nu moet ik iig op zoek naar een nieuwe instructrice..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:37

Balen zeg!
Toch zou ik je instructrice eens bellen... soms zijn die dingen heel anders dan ze lijken.
Als ze niet met een goede reden komt, kun je altijd nog verder kijken toch?

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 12:46

Ja heb je wel gelijk in! ik ga haar even mailen!