Eigenpony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Eigenpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 11:45

Hooi,

Misscien weten jullie wel dat mijn broertje en ik misschien een eigenpony krijgen. We moesten even alle prijzen alles opschrijven.. Alleen ik ben bang dat het alsnog niet doorgaat.. Heeft iemand een gouden tip om alsnog te zorgen dat het doorgaat?

Groetjes

Calice

Re: Eigenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:20

de prijzen verschillen per paard/pony.
je hebt veel verschillende kosten zoals:
smid (en dan ligt het er aan of je je paard/pony op ijzers staat)
veearts
inentingen
stalling
wormenkuren
verzekering
zadel,hoofdstel enz.

er zijn een hoop kosten aan een pony verbonden als ik jou was zou ik eens in de buurt wat informeren bij stalling,veeart,hoefsmid enz.
denk er goed over na ik wil je niet ontmoedigen maar een paard/pony houden brengen wel kosten en verantwoordelijkheid met hun mee.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:27

pricilia schreef:
Hooi,

Misscien weten jullie wel dat mijn broertje en ik misschien een eigenpony krijgen.
We

moesten even alle prijzen alles opschrijven.. Alleen ik ben bang dat het alsnog niet doorgaat.. Heeft iemand een gouden tip om alsnog te zorgen dat het doorgaat?

Groetjes

Volgens mij kunnen je ouders dat beter doen - aangezien zij het moeten betalen....

Maar als het toch niet door gaat, dan kun je beter blij zijn met de beslissing van je ouders - dan houden ze echt van je-

ouders die zomaar een paardje aanschaffen en er dan later achter komen dat het te duur is...moeten het paardje weer verkopen... -dat lijkt me veel erger!

Je wil toch ook dat je een toekomstig paardje gewoon naar de dierenarts kan - als dat nodig is...?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 14:47

Ja ik heb aan de verantwoordelijkheid, tijd enz. wel gedacht.. Maar mijn ouders zijden van: We moeten natuurlijk wel weten welk prijskaartje eraan hangt.. En toen dacht ik van laat ik is aardig doen en de prijzen opschrijven en volgens mij willen ze ook dat wij dat doen maja

Mijn vraag was dus.. als het alsnog niet doorgaat.. (niet om de kosten!) Weet iemand dan nog een tip?

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:38

een verzorgpony zoeken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:41

of misschien mag je wel een pony leasen?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 15:54

Marja1988 schreef:
een verzorgpony zoeken

Heb ik al, alleen mar er alleen op rijden en dan in een weitje waar ze ook in staat.. verder is alles in deze buurt al bezet..

Urielle schreef:
of misschien mag je wel een pony leasen?

Ik ga het vragen maar hoeveel betaal je daar per maand ong voor?

Cabsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:49

Als het niet mag kun je misschien toch maar een verzorgpony zoeken en daar veel tijd aan besteden, dan zien je ouders dat je er wel serieus mee bezig bent. Een leasepony kost wel geld maar minder dan een eigen pony. Hoeveel hangt af wat voor afspraken je met de eigenaar hebt. Maar een eigen paard kost wel heel veel tijd en energie hoor!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:51

een paard kopen is niet duur, maar alles er omheen is duur. (voor mij dan niet) want ik betaal voor stalling 100 euro in de maand en ik krijg alles erby zelfs een wormspuit. enzo. het enige wat we moeten betalen is hoefsmid. en de veearts(als het ooit nodig is)ik hoop het niet.

maar dit moet je echt met je ouders overleggen.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:53

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 19:59

eh, bied aan om zelf ook wat mee te batalen, en neem een krantenwijk/ bijbaantje.
maar bedenk wel dat een paard zo gekocht is, alleen alles dr om heen, en vooral dierensrtskosten kunnen hoog oplopen

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 07:05

Nimmy schreef:
eh, bied aan om zelf ook wat mee te batalen, en neem een krantenwijk/ bijbaantje.
maar bedenk wel dat een paard zo gekocht is, alleen alles dr om heen, en vooral dierensrtskosten kunnen hoog oplopen

Ze zei dat het niet om het geld niet doorging

Maar je wilt een tip dat het alsnog wel door kan gaan..
Hmmm koop een stevige pony dat je moetder er ook nog op kan en plezier mee kan beleven

Ik weet het echt niet, als het niet mag kun je er niet omheen denk ik..

Vlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 07:18

De kosten zijn:
1x in de 2 maanden een wormenkuur(gemiddeld 12,=)
ongeveer 4x per jaar hoefsmid(alleen bekappen is gem. 20,- per keer)
1x per jaar inenten(varieert van 10,- tot 40,-)
En dan nog de maandelijkse stalhuur. Die varieert van 100,- tot 300,-, dat ligt aan wat je zelf wilt doen en aan het gebied waar je woont.

En als het niet doorgaat??
Waarom dan niet? Vinden ze dat je geen tijd genoeg hebt?(paard kost per dag ong. 1 tot 3uur tijd)
Of vinden ze je nog te jong?
Zijn ze bang dat je uit je paard zal groeien?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 12:58

Het gaat niet door denk ik omdat ze denken dat ik geen tijd heb. (Wat ik makkelijk red.. met school erbij..)
Te jong niet..
Dat ik eruit groei ook niet, het maakt ze niet uit wat voorn pony ik koop/wil.. en als ik er te groot voor ben.. willen ze in principe wel een grotere kopen(hadden ze gezegt)

Ik had het er gisteren met mijn vader over(mijn moeder was niet thuis) En weet je wat hij toen zei? Ok. ik wil wel een paardje voor jou kopen, en alles eromheen maar(en nu komt het) je moet wel 120,- per maand aan mij geven, als je nieuwe spullen wilt moet je het zelf kopen. Dus als ik nou aan 120,- per maand kom dan komt ie waarschijnlijk *weet iemand een baantje? ik weet het je verdient met een krantenwijk geen 120,- per maand maar het helpt wel iets.. bovendien fotografeer ik ook*

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:11

Maar als je net aan 120 euro per maand komt...
Dan kun je niets voor jezelf kopen en niets voor je paard..
Ik had vroeger ook een paard (mijn eerste) en moest een deel aan mijn ouders betalen..
Uitgaan, of iets voor mezelf kopen kon ik vergeten! Dat is geen pretje hoor! Ik had er vreselijk spijt van..
Denk daar goed over na hoor!
Mijn ouders hadden er nog voor gewaarschuwd maar ik was te eigenwijs...

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:03

Waarom wacht je niet tot je zelf genoeg geld bij elkaar gespaard hebt. Ik weet dat je ongeduldig bent, maar heb zelf ook altijd gewoon verzorgpaarden gehad en had een folderwijk. Heb 7 jaar gespaard tot ik geld genoeg had om niet alleen een paard te kopen maar ook geld over te hebben om zadel en hoofdstel te kopen, hoefsmid te betalen enz. Heb nu sinds 2 jaar een eigen paard, helemaal zelf betaald van mijn spaargeld en ben echt trots op mijn paardje. En heb daarvoor altijd plezier gehad met mijn verzorgpaarden, een ervan is nu zelfs nog mijn verzorgpaard! Nu heb ik dus eigenlijk 2 paarden!

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 14:34

hey,

inderdaad. de prijsen verschillen bij elk paard. in de catogorie goedkoop is meestal zo, dat het een veulen is, dat het paard nog niet ingereden is enz enz en in de gewone prijsklasse (voor jullie) verschilt het ook per pony. hangt er vanaf hoe groot de pony is, wat hij allemaal kan enz enz. sorry maar ik kan je verder niet helpen..

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:16

De kosten zijn:

ongeveer 4x per jaar hoefsmid(alleen bekappen is gem. 20,- per keer) (rondom rond de 80)
1x per jaar inenten(tussen 10,- tot 40,-)
1x in de 2 maanden een wormenkuur(gemiddeld 12,=)
hoeveel hooi en stro je gebruikt hangt van het paard af ( per baal rond de 4/ 5 euro)
zak voer ( 9 euro)
het paard is snel gekocht en valt qua prijs wel mee maar alles daarom heen maakt het in de eerste paar manden zo duur. ben er zelf ook mee bezig maar ik heb het geluk dat ik hem aan huis kan stallen en dat mijn oom al boer is en de hooi en stro goedkoop aanbied, verder heb ik erg goedkope prive les driekwartier voor 4.50 euro.

voor jou een tip:
zeg dat je mee betaalt en als je ouders tot nu toe de lessen betalen dat je die zelf of de helft zal betalen. zorg wel altijd ervoor dat je een extra potje hebt om onverwachte dingen uit te kunnen betalen. succes verder

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:26

pont leasen verschilt per manege/stal ik ken mensen die voor 150euro maar ook 250 euro verschilt dus maar dna heb je geen bijkomende kosten van dieren arts enz.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 20:51

Brennie schreef:
Waarom wacht je niet tot je zelf genoeg geld bij elkaar gespaard hebt. Ik weet dat je ongeduldig bent, maar heb zelf ook altijd gewoon verzorgpaarden gehad en had een folderwijk. Heb 7 jaar gespaard tot ik geld genoeg had om niet alleen een paard te kopen maar ook geld over te hebben om zadel en hoofdstel te kopen, hoefsmid te betalen enz. Heb nu sinds 2 jaar een eigen paard, helemaal zelf betaald van mijn spaargeld en ben echt trots op mijn paardje. En heb daarvoor altijd plezier gehad met mijn verzorgpaarden, een ervan is nu zelfs nog mijn verzorgpaard! Nu heb ik dus eigenlijk 2 paarden!

Is ook een idee.. maar hoe oud ben je nu?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 20:52

stippielove schreef:
pont leasen verschilt per manege/stal ik ken mensen die voor 150euro maar ook 250 euro verschilt dus maar dna heb je geen bijkomende kosten van dieren arts enz.

Kun je me daar meer over vetellen.. hoe dat precies in zijn werk gaat.. wat je nou wel en wat nou juist niet moet betalen/kopen enz.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 14:50

Niemand verder?

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:26

ik heb je een pb gestuurd

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:27

Ik zou niet zo snel je ouders over proberen te halen
Ze zullen er vast een goede reden voor hebben, waarom je die pony of dat paard toch niet krijgt

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 07:50

Gisteren op de bruiloft kwamen me vader en de "kok" *vriend van de bruid en bruidegom * een beetje aan de praat, uitijndelijk ging het over wanneer je nou wel een trailer mag trekken en wanneer nou niet.. *heel gedoe* uiteindelijk zij die van, ja ik maak ook hindernissen voor wedstrijden *hij maakt echt vet mooie!* en mijn dochter reed ook paard enz. Deed met carousel mee aan het NK en ik zo; Ja maar ik wil wel maar onze manege doet dat niet.. en bij de ponyclub kan niet egt.. zij hij zo van: Ja maar ik had een prachtige constructie. Ik leaste een pony. Zij mij vader zo op zo'n toon van ja dat kan ook nog wel is.. "Leasen?" die kok weer: "Ja, ik betaalde toen die tijd 120,- gulden per maand en ik hoefde geen bijbehorende kosten te betalen, terwijl de pony op de naam van me dochter stond en ze reed er wedstrijden mee echt alles! Ik mogt ook zo de trailer meenemen." Zij me vader zo van; "Ja hmm en keek naar mij, ik op dat moment natuurlijk op me allerliefst kijken.. dus heel misschien zit er een leasepony in in plaats van een eigenpony ook niet erg!