Ik was -samen met de verzorgster- vanmiddag met Isabeau (aangespannen) aan het trainen voor de wedstrijd volgende week.
Op de terugweg bij het uitstappen heeft Mattis (verzorgster) de leidsels overgenomen en naar huis gestapt. Ik ben er bijna bij stal naast gaan lopen, just in case.....
We slaan de hoek om richting stal, en tegemoetkomend racet er een auto met minstens 120 km per uur onze kant op, dus ik adviseer Mattis gewoon midden op de weg te blijven, zo dwing je de automobilist tot afremmen.
Ik loop ongeveer bij Isabeau haar hoofd en geef duidelijk te kennen aan de auto dat wij rechtsaf gaan slaan. Kleine moeite om even te wachten. Nee, mevrouw had schijnbaar haast en rijdt door. Gevolg: Isabeau en wagen kunnen niet links en rechts, idem dito voor mij. Ik stond recht voor de auto met aan de linkerkant een sloot en Ies aan de rechterkant....
Mattis trekt Isabeau helemaal rechtsom en kon zo wegkomen, schijnbaar was dat voldoende voor mevrouw de automoblist om weer gas te geven (ik stond nog steeds RECHT vooor de auto....), ze rijdt dus gewoon doodleuk tegen me aan en dat dus ook heel doelbewust!
Laaiend was ik.

Heb het nummerbord genoteerd, dorp afgereden en aangebeld om even rustig te praten. Nee, dat was niet nodig...
Ok, prima, dien ik een aanklacht in. Tja, als mevrouw mij al zo makkelijk omver rijdt, denk ik niet dat ze een volgende x zal stoppen voor mijn (bijna) 3-jarig dochtertje......
Ik bellen in de auto (auto staat stil), komt buurvrouw van automobilist aan mijn raam snauwen wat ik doe, waarop ik vriendelijk antwoord dat ik aan het bellen ben en dat mag nou eenmaal niet rijdend. Maar ik stond wel om het erf van mwvr. de automoblist. Nou, geen probleem, ga ik een stukje verder staan.
Toen kwam weer een ander zich ermee bemoeien (de man van buurvrouw), wat ik in hemelsnaam aan het doen was. Ik leg het verhaal nogmaals uit, en meneer rijdt weg.....
Later komt meneer weer terug met de medeling dat ik het allemaal moet laten rusten, anders kan het nog wel eens vervelend wonen worden in dit dorp......

Volgens mvr. de automobilist ben ik voor haar auto gesprongen! ha ha ha ha, ja ben een beetje levensmoe.
Terzijde, dit alles is door de politie gehoord die ik al die tijd aan de telefoon had.
Ik wacht nu af of mvr. de automobilist uit zichzelf excuus komt maken, anders ga ik a.s. maandag mijn vooraangifte in werking stellen bij het politie bureau.....
Wat vinden jullie hiervan? Moet ik die aangifte doorzetten of het idd maar laten rusten?
Voor de goede orde, mvr de automobilist zat alleen in de auto, wij waren met zijn 2-en, en last but not least. mvr. droeg een outfit die je herkent in de zorg. Juist van dat soort mensen mag je toch wel een beetje meer verwachten??????