een eigen pony per maand hoeveel kost dat??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yain

een eigen pony per maand hoeveel kost dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 17:10

Hey ik mag van me ouders misschien een eigen pony
Maar mijn vraag is hoe duur kost een eigen pony per maand. Dan heb ik het over de stalling, voer, dierenarts, hoefsmid enzzz

Weet iemand dat reageer dan!!

mijn_sgattuh

Re: een eigen pony per maand hoeveel kost dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 17:14

ligt eraan wat voor stal bij de ene is het maar 100 euro en bij de andere 200. voer is erg verschillend per pony. hoefsmid ligt het eraan of je ijzers wil of alleen bekappen. En dierenarts is heel verschillend dat ligt eraan wat de pony heeft.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 17:40

Gemiddeld 100/120 euro, maar dan ga ik niet van luxe uit.
..Voer vindt ik zelf moet bij de stalling inzitten, maar dat is niet altijd zo, dan moet je ook nog uitmesten; sommige stallen doen dat voor je.
Ik gok toch wel over de stalhuur heen 200 euro. Maar dat verschilt per maand, de ene maand loopt hij kreupel, dan heb je dierenarts kosten, wormspuiten kosten geld, een keer een nieuw halster wat die kapot maakt, deken gescheurd, hoefsmid, tandarts. Moet ik nog door gaan?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:00

Dat ligt er ook helemaal aan waar je woont..

Ik hoor wel is hier van mensen dat ze maar 100 euries per maand betalen.. Wij betalen hier bijna het 3 dubbele en dat is dan nog redelijk goedkoop hier

Verder kost een paard niet alleen geld, maar ook een hele hoop tijd en geduld, dus weet waar je aan begint

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:13

Je kunt/ Je ouders kunnen het beste eens in de omgeving rondbellen voor stallingen, dan weet je gelijk wat ze bij jullie in de regio vragen. Een weitje is goedkoper dan een stal met binnenbak ed maar daar staat tegenover dat je met 's winters gewoon kunt rijden en dat ik het zelf heel vervelend vond om met regenachtig weer een beblubberd paard van de wei af te trekken om te gaan rijden. De wei moet ook groot zijn zodat je een stuk af kunt zetten om te rijden of je kunt alleen maar buiten rijden. De voerkosten zijn afhankelijk van het paard en wat je ermee doet. Veearts moet in elk geval een keer per jaar komen inenten, ligt rond de 50 Euro gemiddeld. Houd rekening met onvoorziene kosten van een zieke of kreupele pony. Hoefsmid wisselt ook of je er ijzers onder laat leggen of niet - bekappen is ongeveer 20-30 Euro, rondom beslaan ligt meestal rond de 80 Euro. Speciaal beslag is duurder. Misschien wil je nog gaan lessen of bij de rijvereniging gaan, later misschien wedstrijden? Er moeten spulletjes vervangen worden en helaas wordt er vaak gestolen dus hou daar ook gerust geld voor achter de hand. Je pony moet regelmatig ontwormd worden, plm 12 Euro voor een kuur. Het is verstandig om te verzekeren.....
Ik was aan mijn paard ongeveer 500 Euro in de maand kwijt gemiddeld.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:43

Ik ben gemiddeld rond de 200 per maand kwijt.
Laat je vooral goed informeren over stalling, zit het voer bij de prijs in en dergelijke.
Veel succes en plezier!

Yain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 20:26

Oke dankje wel ik zal kijken wat ik vind.

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 23:40

Is idd verschillend bij mij op stal is het €315,- maar dan heb je wel een super accomodatie, oa. 2 binnenhallen 30x60 en 20x40 2 buitenbanen 30x60 en 20x40 solarium, stapmolen, 2 wasplaatsen met warm water, van mei tot oktober weidegang, ruime stallen, er word gevoerd en gemest.. dat is dus een luxe maar je heb idd ook stallen van 100 euro bijvoorbeeld

radijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 08:17

ik heb hem voor 55,- op stal staan...
Stro gebruikte ik 5 pakjes in de maand maar kon ik goedkoop krijgen voor 1,50 7,50
Hooi kreeg hij ook 5 pakjes maar daarvoor betaalde ik 2,50 dus 12,50
Bix kreeg hij half kilootje 's avonds maar dat was dus 8,- in de maand.
En ik bekapte hem zelf, en gemiddelt 10,- voor een wormenspuit.
83,- dus, en elke anderhalve maand 10,-

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 09:07

Ik betaal wel een redelijke prijs, vind ik dan...

Mijn merrie staat s'nachts op stal, en dan is de prijs 150,-, en daar zit dan eigenlijk nog hooi en stro bij, maar ze staat op vlas dus dat moet ik zelf kopen. Eén keer in de maand koop ik een zak muesli van 8,50 en als de hoefsmid komt, betaal ik 15,- (wat ik goedkoop vind, de vorige was 25,-). En bij het stallingsgeld zit:
- een zadelkast;
- binnen- en een buitenbak;
- wasplaats.

Dus ik kom op zo'n 158,50 per maand uit en één keer in de zoveel tijd vlas en de hoefsmid. Ik vind dit wel een fijne prijs. Een vriendin van mij staat namelijk een stukje verderop op een hele luxe stal, en zij betaald zo'n 350,- per maand. Zo is het bij elke stal weer verschillend.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 11:05

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 11:08

Had ik laatst ook een topic over geopend

Yain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 15:30

dankje

marijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:39

wij betalen 90 euro p/m voor een box, ik heb een groteD . dit is inclusief mesten en kuil. hoefsmid =18euro per 3mnd en 4 x per jaar 12.00euro wormenkuur

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:43

Het is heel verschillend, niet alleen per regio ook wat je wilt.
Mijn paard wil ik niet op de box, alleen in paddocks/weiland of grote loopstal.
Ze krijgt ook geen krachtvoer, en heeft geen ijzers, bekappen doe ik zelf.
Ik vindt dit het beste voor mijn paard, en bijkomend positief punt is dat een paard zo ook absoluut niet duur hoeft te zijn.
Ik sta op een stalling met 2 buitenrijbakken en overdekte poets en spuitplaatsen, kantine. Ik betaal 85 per maand, dat is incl hooi en hoekje stro als ze in de loopstal staat, overdekte stalling van de menkar, ruimte om grote kast neer te zetten en het gebruik van alle faciliteiten. Verder koop ik elke maand een zak muesli van 7,50. Hoefsmid controleerd alleen, kost me dus ook niets. Ontworming en enting komen er wel bij, maar dat is een niet noemwaardig bedrag.. Zeg bij elkaar ongeveer 100 per maand incl alles.
Dat is voor mij lang niet de grootste kosten post.
Waar ik de meeste geld aan kwijt ben is tuig en andere toebehoren.
Zadel, hoofdstellen, dekjes, verzorgings artikelen, beschermers en weet ik het. Ik besteed er per maand bijna 200 euro aan. Verder stort ik 50 of 100 euro per maand (hoeveel ik te besteden heb, minder dan 50 is het nooit) op een spaarrekening, als een soort verzekering )

Met andere woorden, het hóeft niet duur te zijn, maar je moet wel over reserves beschikken, en zeker een vaste baan hebben. Je moet toch mintens wel zo'n 300 euro permaand verdienen, en veel daarvan opzij zetten (op een spaarrekening o.i.d.) voor als er wat gebeurt.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:48

jeetje wat hebben sommige hier mazzel zeg ik ben voor mijn paard het volgende kwijt:
stalling: € 247.50 per maand (hier in de buurt vind je niet echt goedkoper en staan ze anders in de winter heel de dag binnen), zelf uitmesten, buitenbak, hooi, stro, brok
hoefsmid: € 30.00 voor bekappen, 1x per 8 weken
wormkuur: ongeveer € 8.00, 1 x per 8 weken
inenten: € 40.00 voor influenza/tetanus, 2 x per jaar
Dierenartskosten: verschilt nogal ik heb daar nogal pech mee maar ben gelukkig verzekerd (zo'n € 500.00 per jaar kost verzekering) en hoef gelukkig het overgrote deel niet te betalen maar moet het wel voorschieten
Benodigde spullen: wil het niet weten eigenlijk de ene maand meer als de andere.

Denk dat het geld wat je kwijt bent echt afhangt van de soort pony (sober type) en van je wensen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 01:27

Ik heb mijn paard bij huis staan.
Ik ben gemiddeld kwijd

30 euro voer krachtvoer
7,50 euro voor lucerne
9,50 euro voor maisgrutten
20 euro voor hooi
20 euro voor vlas strooisel

En dan nog 1keer in de 8 week de hoefsmid.
1 keer in de 2 a 3 maand wormenkuur
1 keer per jaar inenten
En nog de verzekering

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 09:49

Ligt er een beetje aan waar je je pony stalt.
Als je je pony bij een Manege stal is het duurder dan bij een boer.

Verder ga ik mee met MSQuincyTE.

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 09:51

Ja, maar een boer heeft niet altijd een bak bij huis.. das dus minpuntje..

bles0028

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 16:33

Als hij thuis staat circa 90 Euro veel geluk met je paard

lovepaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 17:26

ik betaal 180 per maand aan stallingkosten, daar zit alles bij: hooi-stro, wasplaats, rijbak, pedock, stal, weidegang enzo..en dan komen daar nog hoefsmid en de dierenart. enzo bij..
en je wil natuurlijk ook nog wel iets lekekr voor je paard kopen: appels en wortels enzo.. en natuurlijk rijspullen.. dat moet je er natuurlijk ook bij rekenen..
zelf werk ik en daar koop ik spulletjes van voor mijn paard

veel succes met je pony!!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 07:58

ik heb 110 euro stalling. wormenkuren krijg ik gratis want de oom van m´n beste vriendin werkt in zo´n fabriek en neem heel vaak een zak met 20 spuiten erin mee dus daar kan je een hele tijd mee doen met 2 pony´s .
en ja voor de rest de dierenarts kosten zijn natuurlijk heel verschillend net wat er nodig is.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 08:32

leuk dat je misschien een eigen pony mag; okee wat betaal ik:

- stalling: 170 euro per maand, inclusief hooi en 1 keer per week een groot pak zaagsel, elke dag weidegang en/of dag en nacht weidegang bij mooi weer.
- 20x60 all weather buitenbak, verlicht.
- longeerbak en paddock.

Bijkomende kosten:
- ik reken op 13 euro per maand op hardvoer, in de zomer krijgt ze minder en doe ik per maand met 1 zak, ongeveer de helft van die 13 euro dus.
- verder houd ik iedere maand geld apart voor dierenarts, hoefsmid, wormenspuiten.
Zoals donderdag kwam de dierenarts langs, dit wist ik, maar had niet verwacht dat er kiezen getrokken moesten worden, dit is dus ook een fize rekening, maar goed ik heb het ervoor over.
- verzekering, dit is per verzekeraar verschillend ik betaal +- 100 euro per jaar hieraan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 09:34

Je maakt je paard zo duur als je zelf wilt. Afhankelijk van waar je woont moet je wel een minimum van 250 - 300 euro per maand tellen. Hier kun je alle basisdingen voor doen, maar ook niet veel meer dan dat. De rest is dus ook afhankelijk van je ambitie.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:32

mss is gaan vragen bij een manege ofzo.. ?