Na zoveel jaar is het onmogelijk....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Na zoveel jaar is het onmogelijk....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 23:15

te stoppen met rijden.

Een paar maand geleden heb ik mijn geweldige merrie moeten verkopen. In onderhoud werd ze te duur, en met mijn type loon. Tja dat wou niet. Dus met pijn in mijn hart moest ik haar verkopen. Gelukkig heeft ze het nu super bij haar nieuwe baasje (charlotte89 op bokt).

Ik heb toen een aantal weken niet gereden. Had het erg druk, onder andere met school.

Uiteindelijk kreeg ik weer de kriebels. Mooi weer! Dat vraagt om een buitenrit. Alleen, ik had geen paard meer. Ik rij sinds mijn 6de en ik ben nu 18. Dus behoorlijke tijd non stop actief gereden. (eerst manege lessen, toen verzorgpony's, toen eigen pony, eigen paard, andere probleem paarden).

Een kennis heeft al een paard sinds 1999, die ergens in een weitje stond te kauwen. Ik kon er vroeger niet mee overweg, maar na de lastpakken die ik gereden heb. Weet ik nu hoe ik de boel moet aanpakken. Ik ben dat paard dus weer gaan oppakken. Hij is ontzettend mega dik (grasbuik, geen beweging), er ligt een waardeloos zadel op, en de poetsspullen zijn ook niks!
Hmm wat doe je dan. Kopen. Ik heb even een goede rosborstel erbij gekocht (zo goedkoop mogelijk, had net een te dure broek gekocht ) Verder anti vlieg (anders gaat hij echt dood daar), en een nieuw hoofdstel. Bonfire neusriem (wit onderlegd net zoals de frontriem trouwens). Maakt hem direct een stuk aantrekkelijker hè? Vandaag voor de 2de keer naar stal gecrosst, hoofdstel passen. WOW ander paard ineens!.

Sinds dikke 2 maand rij ik hem dus weer. Mijn houding is niet altijd even goed, maar dat zadel zit ook voor geen meter. En dat paard kan soms erg moeilijk lopen, tja dat focus je je toch meer daar op. Vaak zonder beugels, lang maken, schouders, armen etc. Langzaam aan zie ik meer ontspannenheid. Hij word sterker op de hulpen. Middendraf vind hij nog wel eens moeilijk. Het is een tuiger. Van ahoy notabene haha. Dat is het verschil he. Rijpaarden en tuigpaarden. Bij een rijpaard voel je echt tjak tjak als je het goed doed. Bij dit paard merk je NIKS. De gallop gaat iedergeval al stukken beter!
Eigenlijk zou ik morgen mijn eerste rijles weer hebben na lange tijd, maar het gaat helaas niet door. Wel stelde mijn instructrice voor om mee te doen aan een onderlinge wedstrijd met dat paard dat ik nu dus rij. Ik vind hem nog lang niet b klaar, maar wie weet hoever ik kom in die nu nog.. 2,5 week? Lijkt me wel geweldig, kom ik daar aan. Is ze drachtig? Nee hij is een mannetjes zeepaardje!(die dragen de eitjes toch?) Anyway...

ik ben dolblij dat ik weer kan rijden, en niet meer zo met die kosten zit. Want het paard is van 'n kennis, staat op zijn naam. Ik ben kosteloos, of ik moet iets aan willen schaffen (en dat is veel )

Ik kan gewoon, onmogelijk stoppen. Bovendien zie ik dit paard echt als een uitdaging. En het mooie ervan is... hij knalt vooruit! Goede toilleteerbeurt doet wonderen, goed training zorgt voor een geweldige nek. En ook voor de achterhand natuurlijk.

Die eerste les mag wel komen van mij. Dan heb ik weer wat tips erbij. Want iedereen heeft les nodig!

Hmmm dit was het! Ben zo gelukkig. Paardenliefde stopt niet. Dat is voor eeuwig!

Anoniem

Re: Na zoveel jaar is het onmogelijk....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 23:20

Weet wat je bedoeld 't is een ongeneeslijk virus waar je wel arm van wordt maar niet dood aan gaat.

Leuk dat je weer een paardje gevonden hebt waar je je afkickverschijnselen, die je ongetwijfeld had, weer mee op de vlucht kunt jagen.

Ben wel benieuwd naar het paard, foto??

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 23:23

Heb er zat op mijn telefoon maar ik heb geen kabeltje
Ik zal eens proberen iemand te scoren om wat foto's te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 00:33

ik wacht geduldig af

Joeptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 00:47

Ik snap wat je bedoeld Leuk dat hij nu 'vooruitknalt' en dat jullie het nu dan toch met elkaar kunnen vinden! Den benieuwd naar de foto's!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 00:50

Reken d'r maar op dat het niet zo 1 2 3 online staat. Alle digi vrienden zijn nog op vakantie :S

Jill_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 00:57

met j0u ben ik het echt helemaal eens! paarde liiefde gaat echt ooit over ! vind ik o0k!
leuk verhaal
je omschrijving vind ik helemaal goed!

Ksjè Jill !

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 01:05

Op bokt mag je geen msn taal gebruiken, Jill_1990

En eeh BounceBabe; wat fijn dat je weer aan de bak kon en dat het nog aardig klikt ook..
Succes en ook ik wacht op foto's

En: je onderschrift is 100% waar

__DaniicQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 10:48

Fijn dat je weer kan rijden! &we wachten op de foto's..

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 22:08

Nou ik heb vandaag na ruim een halfjaar weer prive les gehad!

Het was echt rotweer! Het regende, maar gelukkig niet al te hard.
Hij liep verbazend goed, vond mijn instructrice ook. Ze herinnerd dat paard als 1 houten plank. Mooi heb ik toch nog iets verbeterd in die tijd zonder les!

Ik heb veel basis oefeningen gedaan, overgangen, figuren etc. En vooral hem op tempo houden. De stap en de draf gaan goed. Maar in de gallop ging het waardeloos. Niet echt een gallop ritme. Ik moest hem veel meer naar voren rijden. Uiteindelijk kwam hij zelfs in de gallop mooi naar beneden.

Ik ben erg tevreden over deze eerste priveles (welliswaar voor maar een halfuur, maar zijn conditie is er nog niet, en de mijne tja haha kwam ik ook wel tegen deze avond)

Foto's gaat mijn broer schieten komende week! Denk rond maandag, dinsdag dat ik ze heb! Misschien wel zondag!

Dus blijf in de buurt!

By the way, ik heb nog wat losser foto's en met de cam heb ik daar weer een foto van gemaakt! Zal eens proberen het te posten. Het is klein, maar het geeft een kleine indruk van het begin, de grootte van de buik enz!

Misschien 4 september een wedstrijd met het paard. Dat word echt de slechtste proef ooit van mij haha. Maarja, wie niet waagt wie niet wint.. (en dat zal wel lukken )

Jep... ik ben tevreden!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 22:45

Hier een paar foto's! Hopelijk geeft het een een beetje een indruk. Ze zijn iniminie maargoed. Reacties over mijn houding is niet nodig. Het zadel zit verschrikkelijk rot, het paard liep op dat moment nog niet zo best. Gelukkig heb ik weer les zeg! Damn!

Draaf draaf
Afbeelding

Iets tegen de hand
Afbeelding

Houding is waardeloos, maar eerst het paard goed aan het lopen krijgen!
Afbeelding

Teentjes naar binnen
Afbeelding

De gallop zoals het in het begin was! Alle is FOUT, en mijn houding, Ohw my god.
Afbeelding

Sfeerplaatje. Nouja close up
Afbeelding

Dit is 1 van de beste foto's! Hij veruimd hier mooi. Alleen de printscreen is niet echt duidelijk
Afbeelding

Het paard gallopeert aan, en ik duik mee.
Afbeelding

En hier even aandacht voor mijn houding zodra het paard goed los is gewerkt. Toch nog iets tegen de hand, maargoed eigen houding in de gaten houden.
Afbeelding

Uitstappen... braaf!!!
Afbeelding

Volgende week de nieuwe foto's! Misschien eerder!

speedylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 22:56

woww!!! ziet er goed uit! leuk dat je weer een paardje hebt gevonde om te berijden! veel suc6 ermee!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 09:39

leuk suc6 er mee!
xxxiezz

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 10:26

Hahaha ohw? Die reacties had ik niet verwacht *springt even blij de lucht in*

Keep in touch!

Minte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 10:44

Hallo,!

Het is moeilijk om je eigen paard te verkopen, en als je dan weer zin krijgen om te rijden, het niet kunnen.
Wat geweldig leuk dat jij toch kan rijden, knuffelen en verzorgen!

Groetjes, Minte

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 10:48

Wat fijn dat je toch weer een paard hebt gevonden om mee aan de gang te gaan. Ik zou er ook niet aan moeten denken dat ik niet meer met paarden bezig zou zijn. Ik vind het trouwens best een leuk paard, beetje dik en onbespierd, dat wel, maar dat komt vast vanzelf wel goed. Veel plezier ermee!!

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 13:02

Wow wat een buik!
Leuk hoor, dat je weer kan rijden! En dit is inderdaad een uitdaging! Ben erg benieuwd hoe je wedstrijd gaat. Succes alvast!

An0ukJeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 13:29

wat leuk dat je weet kan rijden . ben ook idd benieuwd hoe de wedstrijd gaan!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 17:23

Mooi paard hoor je ziet wel een beetje tuiger erin maar dat vind ik altijd juist mooi. Nog even goed trainen en dan word het lijf vast heel mooi. Hoe oud is hij nu eigenlijk omdat je hem van vroeger kent? Tof dat je zo'n kans krijgt zeg toen ik vroeger een verzorgpaard zocht waren ze dunbezaaid en zeker diegene waar je veel mee mocht en niets hoefde te betalen.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 23:44

Ik vind het ook mooi! Een tuiger. Zo anders!
Mijn instructrice zei nog van ik kan hem van 2 jaar terug herinderen als 1 rechte bovenlijn (kaarsrechte rug, koofd hoog in de lucht). Toen reed mijn kennis er nog op. Hij liep nu aan de teugel, alleen de gallop is nog wat moeilijk om in elkaar te rijden.

Wedstrijd is nog niet zeker. Mijn kennis moet wel vervoer kunnen regelen, onder kosten van mij natuurlijk.

Maargoed! We zien wel! Ik heb weer iets om op te trainen! Morgen maar weer even lekker hobbelen!

En natuurlijk binnenkort foto's plaatsen

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 20:27

Morgen komt een vriendin van me foto's maken! Morgen avond staan ze online (tenminste als ze tijd heeft om ze die dag nog te uploaden)

Keep in touch

Het rijden vandaag ging echt super! Heb de les herhaalt. En dit keer was zijn galop ruim, en normaal! Hij kwam ook onmiddelijk ontspannen naar beneden!

Zucht, wat 30 minuten zweetten in de les al niet doet voor de training van de komende dagen

Tevreden!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:47

wat fijn voor je zeg,
en inderdaad het paarden virus daar kom je niet meer van af
veel plezier en succes nog, en ik ben reuze benieuwd naar de foto''s.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:56

Fijn voor je dat je nu toch nog kan rijden. En ik vind het een leuk paard, echt nog een klassiek tuigpaard. Zijn inderdaad strakker in de bovenlijn, zit wat meer werk aan, maar dat is ook weer een uitdaging.
En galop is moeilijk voor een tuiger, maar ik weet zeker dat dat helemaal goed komt! Veel succes de 4de!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 14:12

Neonlight!

Bedankt voor je steun! De galop is inderdaad vaak moeilijk bij tuigers. Toch ontwikkelt hij zich al goed!

Vandaag zouden er foto's gemaakt worden, maar ze belde af. Beetje jammer! Sorry bokkers.. duurt nog even!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 22:28

Trailer is geregeld... waarschijnlijk!

Nu nog de rest van het spul en dan ga ik een wedstrijdje rijden met het dikke paard haha! Tjakka! Dit wordt zo lachen!:$