Vragen jullie eigenlijk toestemming..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Vragen jullie eigenlijk toestemming..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 15:01

Om foto's van je verzorg/leasepaard of de stal, op internet te zetten?

Het viel mij nl. in dat ik dat dus niet had gedaan
Heb even snel gemaild dat ik dus wel eens foto's van mij en Ter op bokt had gezet en dat het me speet dat ik geen toestemming had gevraagt..!
Ik schaam me dood

Memuska

Re: Vragen jullie eigenlijk toestemming..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 15:03

Als het foto's zijn die ik zelf gemaakt heb zet ik ze er zo op.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 15:08

Ik maak ze ook zelf,
maar het is toch een paard van de ander,
en de foto's komen via bokt ook op google..

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 15:09

Volgens mij mag t niet, want het is niet jouw paard. Maar zelf zou ik t niet erg vinden als mijn bijrijdster t deed, omdat ze dat alleen maar doet omdat ze blij is met t paard. En wat kan daar nu fout aan zijn?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 15:11

Ik doe het wel altijd, maar omdat de eigenaresse op bokt zit, mail ik wel altijd de link door van het topic, kan ze ze wel ook zien

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 15:11

Dan zou je ook geen foto's online mogen zetten van bv. een auto die niet van jou is, moet je alle andere mensen er vanaf knippen, ... Volgens mij is dit gewoon een geval van copyright en dat is in handen van de auteur, dus...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 15:16

Ik gooi ook altijd de fotos die ik gemaakt heb online op bokt. Als ik het niet doe dan komt t wel via de site van de manege online!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 15:38

Memuska schreef:
Dan zou je ook geen foto's online mogen zetten van bv. een auto die niet van jou is, moet je alle andere mensen er vanaf knippen, ... Volgens mij is dit gewoon een geval van copyright en dat is in handen van de auteur, dus...

Nee dat is toch anders. Een paard op stal is niet op n openbare plek een auto op straat wel. Bevind het paard zich op straat of zo mag iedereen er foto's v nemen, maar deze weer niet voor commerciele doeleinden gebruiken. Het heeft in elk geval niet met copyrights. vd fotograaf (in dit geval is er geen spraken v n auteur...) te maken.
maar nogmaals n leuke foto v je paard op Bokt is toch leuk, of je m nu zelf hebt geplaats of je bijrijder....

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 15:52

Ik zie het probleem niet zo. Ik zou het juist leuk vinden als iemand anders foto's van mijn haffie op bokt of ergens anders zou plaatsen. Er moeten natuurlijk geen onzin dingen bijstaan die niet waar zijn, maar verder, nee, geen probleem.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 15:57

maykie schreef:
Ik zie het probleem niet zo. Ik zou het juist leuk vinden als iemand anders foto's van mijn haffie op bokt of ergens anders zou plaatsen. Er moeten natuurlijk geen onzin dingen bijstaan die niet waar zijn, maar verder, nee, geen probleem.

Dat dus! Ik ben trots op mijn paard en als mijn bijrijder dat ook is; heb ik n goede aan haar!
Je bent dus n prima bijrijder, die blij is met t paard dat je mag rijden: super!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:04

Mijn verzorgster/ andere mensen die een foto van Miles hebben gemaakt en op internet hebben gezet hebben nooit geen toestemming gevraagd, vind het ook absoluut niet nodig.
Zo me niet druk maken dus, netjes dat je het wel gemeld hebt, de eigenaar wil waarschijnlijk ook wel de foto's zien.

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:05

waarom zou je het niet mogen doen????????
als het paard gewoon netjes verzorgt wordt is het toch okay...

Kijk als het paard er nu erg mishandeld uit ziet kan ik me voorstellen dat de echte eigenaar flink boos wordt omdat dan iedereen kan zien hoe slecht de eigenaar dat paard verzorgt.....

Maar het is wel netjes van je als je de eigenaar om toestemming vraagt om foto's op internet te mogen zetten...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 16:05

Die wil ik haar ook laten zien, maar eerst even wachten op reactie!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:19

Ik heb het niet gevraagd. De eigenaresse zit zelf ook op Bokt, en plaatst zelf ook foto's. Bovendien snapte ze wel dat die op Bokt kwamen, en heeft ook niet tegen me gezegd dat ik het niet mocht doen .
Ik denk dat zolang jij er geen gekke dingen bij zet, het wel mag hoor .

En ik denk ook dat ze het juist leuk zal vinden.
En wat kan er nou gebeuren door een foto? Niemand gaat er dood aan, het enigste wat kan gebeuren is dat een bokker het paard herkent, of dat het wordt gekopieërd naar een paardenspel.
Als je er dus een duidelijk copyright op zet, kan alleen een bokker je verzorgpaardje herkennen. En da's alleen maar leuk.

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 17:53

He cher
tuurlijk mag dat wel van frieda.Ik heb ook wel eens foto`s van aces op internet gezet.Je zet ter toch niet te koop of zo.En je moet weten frieda is niet zo moeilijk.
x ilona

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 18:04

Nee Frieda is daar erg makkelijk in, maar ik heb zoiets van, toch maar even zeggen weetje

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 18:55

Palhaço schreef:
Kijk als het paard er nu erg mishandeld uit ziet kan ik me voorstellen dat de echte eigenaar flink boos wordt omdat dan iedereen kan zien hoe slecht de eigenaar dat paard verzorgt.....

Als iemand een mishandeld paard op internet zet hoeft dat niet te betekenen dat de eigenaar dat paard mishandelt Het dier kan ook 'gered' zijn door de huidige eigenaar, of bijv. ziek zijn......

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:05

Ik vraag geen toestemming om foto's op internet te zetten. Ik vertel vaak wel aan de eigenaar dat ik foto's heb geplaatst, en soms stuur ik de link dan even door
Vinden ze ook leuk om te lezen wat andere mensen van hun paard vinden!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:09

ik heb het een keer met een verzorgster gehad die ging foto's van mijn paard op bokt zetten met een tekst er onder van muh paardje dat vind ik niet goed, maar als mijn huidige verzorgster foto's wil plaatsen dat vind ik niet erg, zolang ze het maar over haar VERZORG-paard heeft. daarbij vind ik het leuk om te lezen wat andere mensen over mijn paard vinden.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 20:33

naar MV verplaatst

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 20:39

Nee hoor.. Ik vraag geen toestemming..Ik beschouw het toch als mn eigen paardje. En de eigenaresse zit ook op bokt, dus die weet er van en vindt het juist leuk..

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 21:34

Je hebt gelijk amethist, maar misschien daarom juist om misverstanden te voorkomen en geroddel, wil misschien de eigenaar geen foto's van hun paard op internet, tenzij ze het erbij vermelden dat hij "opgeknapt" wordt..

groetjes manon

ZwarteKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 09:39

Tot nu toe hebik altijd eerst aan de eigenaar gevraagd of ik een foto van het paard mocht nemen. Het zijn dan wel mijn eigen foto's maar 't blijft toch andermans paard.

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:00

Eigenlijk vraag ik het niet. Als ik foto's heb gemaakt zijn hun wel altijd de eerste die ze te zien krijgen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:02

De eigenares van Olga weet het ook, ze vindt het niet erg.