We hadden een heerlijk buitenrit gemaakt.... 50 meter voor stal begint Gamier te glijden (het begon net te regenen en hij staat op ijzers)..... vol op zijn knieën. Hij krabbelt overeind en nogmaals met 1 knie op de grond.... Ben er gelijk af gesprongen en ik zag alleen maar bloed.
(zelf ben ik achteraf nog goed weg gekomen want hij had ook verder voorover kunnen klappen!)Snel naar stal gelopen. Daar aangekomen zag ik dat 1 knie helemaal geschaaft was en de andere knie echt open lag. Je zag het bot zitten. DA gebeld..... wat duurt wachten dan lang zeg.
DA gekeken. De ene knie viel wel "mee" maar de andere knie zag er heel lelijk uit. Hij was bang dat er ook een gaatje zat in zijn kniegewicht. Gamier plat gespoten en een naald in zijn knie gestoken.... water spuiten..... en gelukkig er kwam niets uit de knie!!!!! Wat was ik blij zeg. Hij heeft hem gehecht en vol gespoten met pijnstillers en antibiotica. Al met al is hij ruim een uur met hem bezig geweest. Ik moet hem nu 2 dagen zelf gaan spuiten met antibiotica (het zweet loopt nu al over mijn rug bij de gedachte alleen al) en hij moet 10 dagen stalrust hebben.....
Zo zie je maar weer dat een buitenritje soms raar af kan lopen!