Haha, is net een tanker soms idd. Hij is ook wel zo breed. Maar gelukkig niet zo lomp.
En ondanks zijn gewicht sjouwt hij idd lekker.
Hij heeft een buikje van het gras idd, maar is niet alleen vocht hoor, hij is gewoon wat te dik. Maar ja, ik houd hem heel kort, en probeer hem elke dag beweging te geven.
Rijden onder het zadel eigenlijk nog niet. Ben 2 weken weggeweest, toen heeft hij weinig gedaan. Nu probeer ik hem een keer 5 aan de longe te pakken, en dan nog wat los laten rennen. Zodat hij echt voldoende loopt. Zelf ben ik nog niet zo fit, maar ben van plan op mijn goede dagen wel weer op hem te stappen.
De manen zijn gekortwiekt omdat ze niet lang worden bij hem. Langer als 15-20cm worden ze zeker niet. Ze waren nu erg dun, slierterig en bruin, dus wilde ik er een stukkie afhebben. Alleen toen was het niet helemaal recht, dus nog maar een stukkie eraf. Eigenlijk vind ik korte manen ook mooier dan half. Ze komen altijd maar halverwege zijn hals, langer niet. Mocht hij echt lange manen hebben zou ik er absoluut afblijven, en ze laten groeien. Want ik houd van lange manen.
Hij is trouwens nog duidelijk een pony met zijn 146m.
Maar we bedankt voor alle leuke reacties!!
Kathleentje bedankt trouwens voor het verplaatsen, zat niet helemaal op te letten met plaatsen.