het leed wat leren rijlaarzen heet !!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

het leed wat leren rijlaarzen heet !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 20:00

Zoals de titel al zegt ;

Het leed wat leren rijlaarzen heet,
Vandaar bij divoza de petrie standard gekocht,
super mooie laars,

Ik heb ze nu aan want ik moet ze veel inlopen,
jeetje wat doet dat zeer zeg
Veel trap lopen,
en zitten doet ook zo'n zeer i n je knie holtes

nog meer mensen 'zielig'door leren rijlaarzen?

AnneMieKe_89

Re: het leed wat leren rijlaarzen heet !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:06

haha, ja ik ken het wel!
maar geloof me, als je ze eenmaal ingelopen en gereden hebt, wil je noooit meer anders!
dan zitten ze heeerlijk

mschuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:09

nou geen last van ik heb de mountainhorse sportive rider en bevalt me zeer goed.
ze lopen heerlijk in het begin wat dikke sokken aan en nu nergens geen last meer van .
geweldig gewoon

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 20:18

mschuring schreef:
nou geen last van ik heb de mountainhorse sportive rider en bevalt me zeer goed.
ze lopen heerlijk in het begin wat dikke sokken aan en nu nergens geen last meer van .
geweldig gewoon

nee met jou laarzen heb je dat pijnlijke bijna niet,
dat komt omdat er veel elastiek in zit en er een rits van achter in zit !!
jammer genoeg pastte ik die niet,
die lijken me ook kei fijn!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:21

ook ik heb dat gekent alleen waren mijne van lipica en niet van petri inderdaad in het begin ben je net zo robotje

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:23

Nieuwe laarzen zijn een ramp in het begin. Ik loop er echter nooit mee, ik doe ze pas aan voor het rijden en na het rijden doe ik ze meteen uit, dan zakken ze niet in en blijven langer mooi. Mijn laatste paar heb ik op maat laten maken, en daar had ik veel minder last van startproblemen. Maar ze zijn wel prachtig, de laarzen van Petrie!
Laatst bijgewerkt door paars op 21-07-05 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:23

O ik weet wat je voelt hoor. Ik heb ook leren laarzen, al bijna twee jaar! En ik heb ze dus nog steeds niet ingelopen. Ben echt veel te lui.
Elke keer als ik weer zoiets als dit lees denk ik laat ik ze weer eens aantrekken.

Maar dan heb ik altijd weer een excuus voor mijzelf dat het nu niet uitkomt. Is echt erg eigenlijk. Ik neem me bij deze weer voor om ze vanaf morgen in te gaan lopen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 20:24

sammetje schreef:
O ik weet wat je voelt hoor. Ik heb ook leren laarzen, al bijna twee jaar! En ik heb ze dus nog steeds niet ingelopen. Ben echt veel te lui.
Elke keer als ik weer zoiets als dit lees denk ik laat ik ze weer eens aantrekken.

Maar dan heb ik altijd weer een excuus voor mijzelf dat het nu niet uitkomt. Is echt erg eigenlijk. Ik neem me bij deze weer voor om ze vanaf morgen in te gaan lopen.

whaha dat is erg !
maar wel zonde van je geld eigenlijk.
het is toch een hoop geld,
of rijd je er verder wel mee?
ik kan mke neit voorstellen dat ik nu zo op me paard moet stappen zeg !
pijnlijk!!!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:31

Ik rijd er zelfs niet mee

Heb die laarzen voor de helft van mijn vriendje gekregen voor mijn verjaardag. Gelukkig gaat hij nooit mee naar stal dus heeft hij ook niet in de gaten dat ik ze nooit draag.

Ik heb ze gekocht toen ik nog een bijrijdpaard had en heb er toen welgeteld een keer mee gereden maar toen had ik ze net en dat was veel te pijnlijk.

Toen heb ik zelf een paard gekocht en die was nog geen 3 dus moest een tijd wachten voordat ik daar op kon. Toen ik er eindelijk op kon heb ik het bij mijn chaps gehouden (die zitten zo fijn...) En die heb ik dus nooit meer ingeruild voor de laarzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:43

Inlegkruisjes kopen en in je knieholtes plakken en daarover je rijbroek. Niks geks doen zoals trappen lopen of fietsen, gewoon gaan rijden met die inlegkruisjes, dan voel je geen pijn, en rij je ze ook gelijk in je eigen beenligging in, ipv een fietsligging.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 00:33

ik heb zelf derby's en ik heb ze vanaf maart/april en zijn al heel goed ingelopen maar toch rij ik elke keer mijn benen kapot nu ben ik er gelukkig vanaf maar heb kans dat het dadelijk weer kaopt gaat.
maar verder zitten ze heerlijk

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 00:40

oh oeh en ah hahaha, ja nieuwe leren laarzen kunnen een crime zijn, maar ga er idd niet mee fietsen en teveel mee lopen, direct op paard... en dan is het wel prettig als je een juiste been stand heb:)
ik heb ooit noodgedwongen een wedstrijd moeten rijden met net nieuwe laarzen, mijn hemel wat een ramp hahaha, ik voelde geen stijgbeugel , ik voelde geen paard, raakte dus mijn stijgbeugel op een gegeven moment kwijt en kon hem nauwelijks terug vinden... had geen idee van hoe het eruit heeft gezien, maar ach ja, ik was toch nog eerste.. maar fijn was anders

joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:30

Goede tip, die inlegkruisjes
Gelukkig hoef ik nog geen nieuwe, want het is pijnlijk, maar zodra ze ingelopen zijn zitten ze heerlijk.
Ik wil niet meer zonder leren rijlaarzen rijden.
Ik deed er natte handdoeken in, en daarna drooglopen, dan heb je ze snelller ingelopen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 08:35

joelle schreef:
Goede tip, die inlegkruisjes
Gelukkig hoef ik nog geen nieuwe, want het is pijnlijk, maar zodra ze ingelopen zijn zitten ze heerlijk.
Ik wil niet meer zonder leren rijlaarzen rijden.
Ik deed er natte handdoeken in, en daarna drooglopen, dan heb je ze snelller ingelopen.

dit werd mij dus sterk afgeraden,
in het leger doen ze dat met bush bush schoenen,
deze laarzen moeten net blijven,
zo zei die vrouw het van de divoza:D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:45

Kan je eigenlijk het beste veelzijdigheidslaarzen of dressuurlaarzen kopen als je vooral dressuur en buiten rijdt? Ik zit er wel over te denken om springles te gaan nemen dus weet nu niet zo goed wat ik het beste kan doen.

Oww en ik rijdt nu al jaren met chaps (voorheen met rubberen rijlaarzen) dus wordt dat heel erg vervelend en wennen met rijden?

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:58

ik ben benieuwd hoor sas!!! wel netjes poetsen he!!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 09:01

nou mij werd aangeraden om een dressuurlaars te nemen voor de dressuur,
De dressuurhoogte is gewoon hoger dan een springlaars,
omdat je met springen wat korter in je beugels zit en dus ook een knik in je knieen maakt!
springen kan wel,
maar dan nemen ze de hoogte wat lager,
dus dan zit ie niet zo ver in je knie holte,
verder is dit een minpuntje als je wedstrijden start in de dressuur,gewoon omdat het mooier is als de laars hoger zit.
dus mij werd aangeraden om de laarzen echt als dressuur te gebruiken,
en te springen met chaps.

ook ik heb jaren met chaps gereden!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:09

Is het dan niet vervelend om steeds te switchen? Want dan ga ik dat denk ik ook zo doen. Ik start alleen geen wedstrijden in de dressuur dus daarvoor zou het niet uitmaken. Maar kan denk ik het beste naar een winkel gaan en het daar vragen?

Jaristo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:09

Ik heb ook de petrie laarzen, gewoon de standaard goedkoopste model. Kreeg gelijk een laars aan heel hoog maar ik sprong ook altijd met mijn paardje dus ff iets lager genomen. Dat vond ik toch wel heel fijn, je ziet amper dat ze lager zijn, heb helemaal geen pijn aan mn knieholtes gehad en t ziet er gewoon mooi uit

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:13

Zal er wel eens over nadenken. Die standaard kan ik tenminste wel al meteen betalen

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 09:20

de goedkoopste is 200 euro die daarna is 290

mij werd aangeraden dat als je meer dan 3 kee rin de week reed,
sowieso niet die van 200 euro te nemen omdat dat leer anders lelijk word

dus ik heb die van 290 euro!
wel meer geld maar uiteindelijk wel meer plezier !!

_Tanja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:07

mschuring schreef:
geweldig gewoon

Idd heb ze nu ook een maand of 2 en nergens last van gehad, ja achter soms de rits. Maar het is gewoon echt heel soepel leder

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:10

Ik ken zo iets ook ja Nooit meer echt het deed zo pijn.
Maar michien over een paar jaar weer proberen

Elmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:21

Ik weet precies wat je bedoeld! Ik heb mijn leren laarzen nu 2 maanden en het doet nog steeds zeer! Blaren en al!
Maar om eerlijk te zijn doe ik ze ook minder aan dan dat ik zou moeten doen, maar ik wil ze gewoon niet eens aan, zo zeer doen ze.
Dus blijf ik rijden met mn afgetrapte, kapotte rubberen laarzen!
Maar ik moet ze toch echt gaan inlopen!
Vanavond maar weer eens aan doen als ik ga rijden!

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:29

Ik heb Cavallo's voor de wedstrijden en Mountainhorse voor door de week zeg maar. In het begin ook onzettende pijn gehad, blaren beurze knieholtes noem maar op. Wist dat dit erbij hoorde dus heb ze zo snel mogelijk inlopen want ik wilde ermaar vanaf zijn. Vind dat je met die Mountainhorse laarzen niet kan starten en zeker niet als je daar altijd meer riijd en ze er dus niet zo netjes uitzien.

Moet het nog doen maar ga die Cavallo's lekker oppoetsen en dan gewoon netjes thuis in de tas bewaren en alleen gebruiken met wedstrijden. Ik vind ze op zich heel lekker zitten nu en kan er al wel goed mee overweg. Maar die dingen zijn gewoon niet praktisch!! Het is zo'n hoog model, ga daar maar eens mee bandageren. Je kunt dus niet ver genoeg door je knieen. En moet altijd maar opletten dat ze niet beschadigen. Terwijl ik met die mountainhorse laarzen werkelijk nergens naar kijk. Modder, water, krasje hier krasje daar maakt me niet uit. Je zit nou eenmaal tussen de paarden en dan moet je niet verwachten dat alles netjes, school en heel blijft denk ik dan!