kun je jou paard ook zien vanuit de trein?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

kun je jou paard ook zien vanuit de trein?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 11:39

Ik zit vaak in de trein van Rotterdam naar Zutphen omdat mijn paard in Zutphen bij mijn ouders staat en ik in Rotterdam woon. Vanuit de trein zie ik vaak veel paardjes staan en vraag mij dan wel eens af of ik die paardjes toevallig wel eens op bokt heb zien staan.

Ook mijn paard is vanuit de trein te zien. Niet altijd want soms staat ze achter de bosjes. Ze is te zien vanuit de trein van zutphen naar winterswijk. Als je vanuit zutphen komt dan rijd je een stuk langs een kanaal als je het kanaal verlaat dan staat ze aan de linkerkant ongeveer op 800 meter afstand van het spoor samen met een shetlander. Nog voor dat je over de eerste weg heen gaat. Beide zijn voskleur. Helaas zijn ze nu in een weitje waar je ze vanaf die kant niet kan zien. Misschien dat je ze ziet als je verder door gereden bent en bijna bij de tweede weg na het kanaal bent en achterom kijkt. Ik ben benieuwd of jullie ze zullen zien.

Mijn vraag aan jullie is dus.....
Is jou paardje vanuit de trein te zien en waar staat hij dan?

Roxx

Re: kun je jou paard ook zien vanuit de trein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:52

Hahaha! Vind dit een ontzettend leuk bedacht topic! Ik reis bijna nooit met de trein en je kunt mijn hors ook niet zien vanuit een trein, maar het lijkt me inderdaad wel leuk om zo elkaars paardjes "op te speuren"!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:06

Hier was een hele tijd geleden volgens mij ook een topic over,
Ik zie ook altijd best veel paardjes als ik met de trein naar Leeuwarden ga.. dan vraag ik me ook weleens af welke paardjes de echte boktpaardjes zijn

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:08

Als je met de stroomtrein van Hoorn - Medemblik gaat kun je mijn paarden zien staan, of je kan me ook wel eens in de bak zien rijden!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:46

Dat denk ik ook wel eens

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:33

Banjer staat in het land tussen Schiedam en Delft Zuid, langs het spoor... dus van en naar richting Den Haag, Delft, Amsterdam, etc. kan je haar zien staan...

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:43

mijn pony kun je zien als je in de trein zit tussen alkmaar en heerhugowaard en dan vlak voor je bij t station heerhugowaard bent, kun je dr zien staan

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:48

En andersom, zijn dit misschien bokt paarden:
Van weesp naar naarden bussum, 4 paarden staan daar op een landje, echt heeeel dicht bij het spoor. Een zwarte en 2 bruine en een vos (dacht ik) Ze staan achter een boerderijtje, vlak bij het naardeplassen natuurgebied.

En van weesp naar diemen staan er voor de begraafplaats hele kuddes, ik denk van een manege. Zitten hele mooi ponys tussen!
En in de splitsing van sporen van weesp naar adam, (naar duivendrecht of naar centraal) Tussen de sporen in staan schapen een een vos kleurige pony, behoorlijk goed gevoed
En natuurlijk van almere naar weesp, langs de A6, die prive stallen daar staan ook altijd een hoop paarden in t land.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:34

Als ik toevallig daar langs het spoor rijdt wel, anders niet

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:51

ik kon vroeger mijn ponytje altijd zien vanuit de trein ... op de vorige stal kon ik mijn paard ook zien ... nu niet meer maar daar zit ik niet mee ... ik ben blij dat ik mijn eigen plekje heb

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 16:18

zijn er nog bokkers die hun paard langs het spoor van enschede naar deventer hebben staan? Heb die trein 2 jaar lang gebruikt om naar school te komen.
Er staat voor deventer een bruine zeer mooie pony vlak bij de woonboerderij die te koop staat.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 17:10

oosterhoff: Laat me raden jij woont in Rotterdam oost vlakbij de oosterhof?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 17:24

Jup, je kan ze wel zien (alhoewel ze er niet direct naast staan), de trein naar Den Helder, langs het spoor links .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 19:45

Nou, Katie niet nee.. Maar al zit ik in de trein zie ik wel een kennis met de 2 pony's waar ik regelmatig kom en de manegepony's die ik bijna allemaal in de verte herken Bij die 2 pony's hebben ze ook zo'n hangbuikzwijn en die zag ik toen ook lopen, echt grappig

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 19:49

Die van mij staat tussen Geleen en Heerlen, vlak achter station Geleen-Oost, aan de linkerkant (met een heleboel vriendjes).

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:21

JA, mijn paarden staan naast een spoorlijn, niet een drukke lijn (gelukkig) maar de boemel trein tussen TIEL en ARNHEM, als ik in die trein zou gaan zitten kan ik ze als het meezit close up bekijken, in slow motyon ook nog omdat we dichtbij een overgang wonen, daar mindert de trein vaart en gaat een stuk langzamer.
Lijkt me best grappig om ze te zien haha, maar ja als ik het raam uitkijk kan ik ze gratis bekijken.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 00:04

Die van mij zal nooit van uit de trein te zien zijn.
Want er ligt hier geen spoor.
Ze is wel te zien vanaf de weg.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 23:47

Mijn paard staat langs het traject Leeuwarden - Stavoren. Als je vanaf Leeuwarden naar Stavoren reist dan is het na station IJlst, vlak over de spoorbrug links. Daar loopt een klein vosje in een klein stukje land. Overdag staat ze meestal op het beton voor de stal en zomers loopt ze 's middags enkele uren in de wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 23:58

Nog Boktpaarden langs het traject Lelystad - Almere - Weesp - Schiphol - Den Haag - Leiden - Rotterdam - Dordrecht - Roosendaal - Goes - Vlissingen ?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 00:12

Ik denk ook altijd, zie ik nog boktpaarden?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 08:11

de manege ligt 2 meter van t spoor, maar de paardjes zie je niet, en mijn paardje dus ook niet, alleen als ze die aan t poetsen zijn bij t hek, de pony's zie je zomers een klein beetje die staan daar in de wei achter de gebouwen,, dus mensen als je wat wil zien (niks dus) moet je in nunspeet goed opletten,, verscholen tussen het groen staat ergens mijn paardje

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 08:12

Maya schreef:
Nog Boktpaarden langs het traject Lelystad - Almere - Weesp - Schiphol - Den Haag - Leiden - Rotterdam - Dordrecht - Roosendaal - Goes - Vlissingen ?

Banjer... het land ligt tussen station Delft Zuid en Schiedam Centrum...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 09:31

Jep Mijne staan langs de lijn Turnhout-Herentals-Lier-Antwerpen. Wij bij mij vanuit Nederland op bezoek komt met de trein en dus logischerwijze in A'pen moet overstappen, kan ze dus al zien!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 09:34

die van ons kun je zien op het traject zutphen-arnhem. Zowel met de trein als met de snelweg. Terhoogte van Rheden-velp.

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 09:59

haha, wat leuk bedacht. Als ik op de snelweg richting ede rij dan kan ik mijn verzorgpaarden zien staan. Dolle pret altijd