10 juli: onze laatste dans...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

10 juli: onze laatste dans...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 20:16

Over 10 dagen is het zover: Tolstoi en ik zullen voor het laatst samen wedstrijd rijden.

Met pijn in mijn hart heb ik deze beslissing gemaakt. Dit, vanwege Tolstoi zijn leeftijd (19) in combinatie met het zware niveau (GP).

Uiteraard heb ik hier moeite mee, aangezien wij 11 jaar lang (met een break van 2 jaar) samen in de ring zijn verschenen.

Tolstoi wil heel graag, maar ik merk dat zijn lichaam dit zware niveau bijna niet meer aankan. Dus liever op deze manier een "waardig" afscheid, dan dat ik straks noodgedwongen zal moeten stoppen.

Maar Tolstoi heeft zich eigenlijk al verzoend met deze beslissing, want ik zie dat hij het reuze naar zijn zin heeft in de wei (hij is dan ook wat kilootjes aangekomen ) en dat maakt mijn beslissing gelukkig wat makkelijker

Eigenlijk mag ik niet klagen, want hoeveel mensen hebben wel niet noodgedwongen moeten stoppen vanwege een blessure of ongeval?

Hoe dan ook, 10 juli gaan we samen nog een keer dansend de ring in, want dan mogen wij onze kur rijden tijden Breda Hippique...

Wie heeft nog meer ervaring in zijn of haar laatste wedstrijd te rijden?

Lowara

Re: 10 juli: onze laatste dans...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:22

pff dat is een zwrae beslissing geweest tyrza!
maar je bent wel eerlijk tegenover Tol, en stopt al voordat hij het zelf niet meer zou kunnen.
geniet maar lekker van die laatste keer!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:23

De tranen zullen vloeien... van emotie en van blijdschap en verdriet.

Van verdriet omdat het een "einde" betekend van jullie samen loopbaan...

Van emotie omdat velen getuigen zullen zijn van jullie laatste rit samen op dit hoogste niveau...

en

Van blijdschap om alle mooie momenten die je met hem hebt mogen beleven!!

Op naar een verdiend pensioen...

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:23

Dat is zeker niet niks. Ik heb helaas nooit afscheid moegen nemen van julius. Na zijn laatste wedstrijd ben ik afgestapt om vervolgens nooit meer op te kunnen stappen. Twee weken later moest ik hem in laten slapen.

Geniet gewoon van het moment, zou ik zeggen.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:25

Ik vond jou en Tolstoi altijd heel leuk! Zonde, maar een goed besluit. Tolstoi is inderdaad de jongste niet meer. Ik vond het al superknap dat hij nog zo lang zo hoog loopt. Maar ja, daar komt inderdaad ooit een einde aan.

Ga je nu met een ander paard verder met wedstrijden?

Zelf ben ik niet echt een (fanatieke) wedstrijdruiter. En met een pony van 13 jaar heb ik nog wel even te gaan, zeker aangezien zij echt geen GP hoeft te huppelen.. .

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 20:26

De tranen vloeien nu al, Mireille...

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:33

Dappere beslissing Goed ook, je gaat voor het paard, dat is het belangrijkst. Veel succes, ,geniet ervan, en moge hij nog een hele fijne tijd krijgen in de wei

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:07

Ik kan me voorstellen dat de tranen nu al vloeien, maar ik denk wel -zoals je zelf ook zegt- op een goed moment stopt. Je moet stoppen op je hoogtepunt, hoewel dat soms ook juist erg moeilijk kan zijn...

Hoe laat moet je ongeveer rijden de 10e? Dan kom ik jullie nog een laatste keer een hart onder de riem steken .

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 21:28

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:31

Wat een moedige, maar eerlijke beslissing tegenover Tol..

Heel veel sterkte met je besluit, en een hele fijne laatste dans toegewenst Dat hij mag genieten van zijn welverdiend pensioen

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:35

Ik heb veel respect voor je besluit en wens je dus een fantastische laatste dans met jouw Tolstoi toe! Hopelijk vloeien er ook tranen van pure blijdschap tussendoor!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:39

Tja ik wist het natuurlijk al, maar ik wil je nog even heeeeeel veel sterkte wensen voor deze laatste dagen.

Zet hem op en geniet ervan, het is immers geen echt afscheid!
En flink knallen in Breda he, Tyr!

Als je een schouder nodig hebt dan weet je me te vinden

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:11

Jullie hebben samen al veel bereikt, en zeker op zijn leeftijd is dat een hele prestatie.
Petje af hoor...
Veel succes in Breda, en natuurlijk ook veel sterkte, het zal erg emotioneel zijn.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:19

Wat een goede beslissing van je
Natuurlijk is het moeilijk maar het is wel heel eerlijk tegenover Tol
Heel veel succes bij jullie laatste dans

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 23:29

Wat ben jij toch een dijk van een baasje voor Toll !
Dat je echt aan zijn welzijn denkt.
Geniet gewoon lekker van jullie laatste wedstrijd. Die is om zondag he? Kom ik naar jullie kijken hoor!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 23:50

vind het een hele moeilijke maar wel een hele goede en eerlijke beslissing die je hebt gemaakt, echt super van je!

en beter op een mooie fijne manier een laatste keer in de ring verschijnen, dan toch maar nog even doorgaan of idd zoals bij veel anderen, moeten stoppen ivm een blessure

hoop dat het 10 juli helemaal super gaat en je echt kan genieten van jullie laatste keer samen in de ring, ook al zal het wel heel emotioneel zijn

heel veel sterkte en succes gewenst!

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 07:59

Gewoon genieten en het over je heen laten komen. En laat de waterlanders maar gewoon stromen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:09

Wat jammer Tyrza. Maar aan de andere kant is het ook wel vreselijk uitzonderlijk dat je op zo'n mooie manier afscheid mag nemen van het publiek en de wedstrijden. En het is natuurlijk grandioos dat Tol op deze leeftijd nog steeds top-fit is!!!

Heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:33

Jeetje, ik kan me voorstellen dat het een moeilijke beslissing is geweest. Toch heb je in mijn ogen wel een hele goede en eerlijke beslissing genomen. Je stopt nu in ieder geval op jullie hoogtepunt. Ik vind dit echt een heel waardig afscheid van de wedstrijdcarriere met Tolstoi.

Ik hoop dat jullie een hele fijne kur rijden in Breda!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 08:52

best moeilijke beslissing maar wel de beste denk ik. Zo kan je nog jaren plezier van hem blijven houden dan dat ie dalijk bv een erge blessure krijgt.
Geniet nog van dat ene moment

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:15

Tyrza schreef:
http://www.bredahippique.nl/programma.p ... agstart=zo

De rubriek duurt van 14.30 tot 15.30

Leuk dat je komt, Tinne

Sh#t, hier baal ik van. Ik had stiekem gehoopt dat het of laat in de middag of vroeg in de ochtend was.. Ik moet namelijk van 12 tot half 5 werken... *baalt*

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:39

Geniet van jullie laatste verschijnen in de ring! Rijd zoals je nog nooit gereden hebt en laat dit helemaal jullie kur zijn!
Ik had laatst al gezien dat dit de laatste keer zou zijn dat jullie in de ring verschijnen. Jammer maar een eerlijke keuze voor Tol.
Veel plezier! Gelukkig kun je hem daarna nog lekker in de wei zien ronddartelen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 09:57

Zware beslissing Tyrza. Maar moet zeggen dat het erg moedig is en dat je voor hem kiest.
Geniet gewoon van die laatste Kur en ga ervoor!! Hij gaat dan niet meer samen met jou de ring in, je kan daarna nog elke dag van je kanjer blijven genieten!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:16

Hele moedige en eerlijke beslissing. Tol heeft mazzel met jou, lang niet iedereen stopt vóórdat er leed zou kunnen ontstaan.

Geniet van jullie dans! Heel veel plezier!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:20

Ik hoop voor je dat de laatste dans op Tolstoi een onvergetelijke gaat zijn. Maar ook al is hij met pensioen: complete rust roest, en je kunt gewoon nog met hem aan de gang gaan...al is het maar een stapje terug.