zo'n mooie fjord

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

zo'n mooie fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:54

Vandaag gingen mijn vriend en ik gezellig wandelen met onze shetlander en onze fjord. We besloten om eens langs te gaan bij de fokker waar onze fjord vandaan komt ( die hebben nu ook een fjordenmanege hier in de buurt ).
Het ging hartstikke goed allemaal natuurlijk en het aller leukste is n0og wel dat ze zeiden dat het een super mooie pony was! En ze bleven er maar op doorgaan hoe prachtig ze wel niet was..alles was perfect aan haar!! Ze zat goed in haar lichaam en er zat een lief koppie op en ga zo maar door. Oooh ik ben helemaal vereerd van de complimentjes die ik kreeg......sorry moest het ff kwijt!

En het kapsel dat ze heeft vonden ze ook leuk Knipoog Haha!

heidiLOVER

Re: zo'n mooie fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 19:53

Haha leuk zoveel complimentjes Lachen

korfbalchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 19:55

haha!!:d waar is dat dan!? Anders heb ik daar vandaag een wedstrijd gereden!!:D
Bij Stal "De spaane kampen"? Daar rij ik(H)
Als je daar je fjord gekocht hebt, wie?:P

korfbalchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 19:56

btw, heette eerst Stal Henken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 20:09

Ja klopt daar! Bij Gerrie. het is een dochter van Kjolle! Ze is nu 2 jaar! ik kreeg haar toen ze 5 maandjes oud was. Ze heet op papier Zariska. ( ik noem haar Bonito ) en volgens hun heeft ze ook het koppie van Kjolle!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 08:55

Haha, ik ben ook bij Henken geweest gister Haha!. Vond het knap tegenvallen eigenlijk, der liepen een stel rotbokken bij!:o Ik heb ook alles bij elkaar 1 fjord gezien die ik wél mooi vond, Orchidee geloof ik, van Jolster. En Jolster vind ik natuurlijk ook mooi!
Maar over het algemeen vond ik de fjorden daar maar niks (der zitten uitzonderingen tussen Tong uitsteken)...
Vergeleken met andere stallen...
Maar leuk dat je zoveel complimentjes kreeg, smaken verschillen blijkbaar Knipoog
Waarom heb je der eigenlijk Bonito genoemd? Dat is de mannelijke versie van de naam, en de laatste keer dat ik haar zag was het toch echt nog merrie Haha! het zou dus eigenlijk Bonita moeten zijn... Maar ja,, wie ben ik hé Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 12:58

ik vind Bonito leuker klinken dan bonita Lachen en zij heeft echt niet door dat het een mannelijke naam is Knipoog.
Ik vind meerdere fjorden daar echt super! zoals de moeder van Boontje. En orchidee is inderdaad een hele mooie. Maar die moeder was ook super! Hellaas is zij heel lang geleden verdronken.
Maar Kjolle ( de moeder van Boon ) vind ik een hele mooie ook. En zo zijn er nog wel een stel die ik mooi vind weet alleen de namen er niet van.
Maarja het staat onderhand al bekend dat ik een mooie fjord heb, ook als ik aan het wandelen ben hoor ik niet anders dan dat het een super mooi uitziende pony is! Een oom van mij heeft wel wat verstand van fjorden en die weet ook nooit wat hij ziet als ie eris. HEb op ( echt serieus maar 2 bekende is ook niet moeilijk wie, ) gehoord dat ze lelijk is. Terwijl ze nog een half jaar geleden beweerde dat ze mooi was. Maarja dat is allemaal offtopic en ook niet belangrijk. Ik mag onderhand verwaand gaan worden met mijn fjord word er gezegt Knipoog

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 13:05

Ik heb wel eens van die stal gehoord, maar zelf nog niet geweest.
Komen kennelijk meerdere fjorden uit de buurt vandaan.
Binnenkort eens een kijkje nemen Lachen
Pebblesje is daar gisteren trouwens 3e geworden met haar 4 jarige Fjord, bij een onderlinge wedstrijd van hen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 14:00

oh kan wel intereseerd me weinig eigenlijk. Zoveel stelt een wedstrijd daar ook niet voor. Het is geen erkend manege bedrijf geloof ik en origaneseren gewoon wedstrijdjes voor mensen die daar komen voornamelijk kinderen. Dus ja.....zo verbaasd kijk ik daar niet van op. Mijn verzorgster was daar een keer 1e geworden en nu heeft ze een hele goeie instructrise met Galant en dat gaat er allemaal heel anders aan toe ik vind dat je echt pas presteerd als je op een ECHTE wedstrijd prijzen in de wacht sleept of een onderlinge wedstrijd op een groot erkend manege bedrijf waar je tegen veel mensen moet rijden en niet een stel kinderen. Ik vind het wel heel leuk dat Gerrie dat organiseert hoor maar het stelt gewoon niet veel voor.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 14:13

Ben het niet helemaal met je eens, ik denk dat het voor ruiter en paard best goed is om eerst onofficieel te beginnen.
Dan kun je alvast wat wennen aan hoe het er aan toe gaat op wedstrijden, wat wel handig is als je met een 4-jarige start.
Maar ja die officiële wedstrijden komen er voor hen binnekort ook wel aan denk ik Ik vind het evengoed een leuk resultaat aangezien ze pas net beginnen.Het belooft wel wat

Toch leuk om te horen voor je dacht ik, aangezien jouw Fjord van dezelfde stal komt..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 16:26

leuk dat je zoveel complimentjes kreeg

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:11

LilyLuna schreef:
Ben het niet helemaal met je eens, ik denk dat het voor ruiter en paard best goed is om eerst onofficieel te beginnen.
Dan kun je alvast wat wennen aan hoe het er aan toe gaat op wedstrijden, wat wel handig is als je met een 4-jarige start.
Maar ja die officiële wedstrijden komen er voor hen binnekort ook wel aan denk ik Ik vind het evengoed een leuk resultaat aangezien ze pas net beginnen.Het belooft wel wat

Toch leuk om te horen voor je dacht ik, aangezien jouw Fjord van dezelfde stal komt..

Idd, eerst maar is een beetje ervaring op doen met dat jonge ding. Der reden trouwens niet alleen kinderen mee hoor (wel hoofdzakelijk idd) dus wat dat betreft. En trouwens, wat maakt dat uit? Ik heb kinderen van 12 zien rijden, dat geloof je niet hoe netjes!
Ik vind de derde prijs best goed als je bedenkt dat al die fjorden waar die kinderen mee reden ouder zijn, in een bekende omgeving, veel meer ervaring hebben...

Maar weer even on-topic, ik vind ook dat Bonito een mooi koppie heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:32

@ Lily Luna...pebblesje en haar paard intereseren me echt helemaal niet! snap ook niet waarom je over hun begint. Je weet hoe zit tussen haar en mij dus hou er over op ok?
En dat mijn pony van de zelfde stal komt is waar, maar elke pony is anders. en onofficiele wedstrijden is inderdaad een goed begin, maar dit is gewoon een particuliere stal ( of hoe je het ook schrijft ) dat is zowiezo ook nog eens anders dan een onderlinge wedstrijd op een manege.
Mijn verzorgster ( amarinsjuh van bokt ) was 1e geworden een keer daar...nou ze moest er gewoon zelf om lachen omdat het niets voorstelt. Het is gewoon leuk om mee te doen voor de gezelligheid maar verder stelt het niets voor....het zijn gewone mensen die jureren en niet eens mensen die dat ook echt een vak van hebben gemaakt, en dara komt bij dat er vaak vriendjes politiek in voorkomt. Nee zo'n wedstrijd is voor de gezlligheid en niet iets wat inhoud wat je echte prestaties zijn.
Maar daar ging dit topic niet over. En begin alsjeblieft niet weer over pebblesje ik wil niets met ze te maken hebben en dat wist je!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 20:27

Ik zei dat ze een wedstrijd daar heeft gereden, omdat een ander meisje dit in dit topic ook zei, en het over dezelfde stal gaat.Vervolgens begin je er zelf over dat die wedstrijd niks voorstelt..dat moet je zelf weten.Je bent wel erg snel op je teentjes getrapt.Ik heb niks bijzonders gezegd volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 20:36

het is niet zo dat ik snel op mijn teentjes bent getrapt, maar je kent de situatie en nog begin je erover terwijl dit topic niet eens over die wedstrijd gaat.

WEER ON_TOPIC mensen

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 20:57

Ik ken de situatie zeker..heb ik gisteren uitvoerig van je kunnen aanhoren toen ik me in de damestoiletten bevond maar goed dat wist jij ook wel he.En daar ging dit dus ook echt niet om.
Ontopic maar weer, ik zal verder mijn mondje dichthouden en ik blijf benieuwd naar de stal waar Bonito en andere fjordjes vandaan komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 22:28

Ik wist helemaal niet dat jij daar was in de wc ik weet dus niet eens wie je bent blijkt wel weer.
Dan weet jij dus ook dat ik die zogenaamde *stalker* niet ben.

Maargoed ik wil het hier niet meer over hebben en ga daar ook verder absoluut niet meer op in.

On topic...het is een leuke stal, maar alles wat met fjorden te maken heeft is leuk

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 12:28

dit is echt zo grappig dat ik dit topic nu vimdt!

Ik heb vroeger, daar pony'd verzorgd, heb orchidee als purkje van een dag verzorgd, en op kjolle gereden!

ging ook altijd met ze mee naar leuringen!

Hed het contact wat verloren, en had dus echt geen idee dat ze nu een manege hebben!
wat grappig!

Kan iemand wat meer vertellen over de fjorden die er nog staan?

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 12:35

Gaaf joh al die comlimenten.
Ik heb volgens mij in een eerder topic al het kapsel gezien die je anders geknipt had.
Geen wonder dat je zoveel comlimenten kreeg.

amarinsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:41

ik heb daar ook gereden de paarden die der staan zijn: ochridee tosca kjolle nienke donja en vicky voor de rest weet ik niet

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 14:07

leuk zeg dat je zoveel complimenten hebt gehad!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 16:27

Ja ik voelde me helemaal vereerd hoe ze zo mijn meisje aan het ophemelen waren .

Wat leuk Door_
Nouja echt een manege is het niet...meer zoiets van dat ze les geeft met die dikke fjordendozen
Maar echt een erkend manege bedrijf niet hoor. Maar natuurlijk wel leuk dat ze les geeft! En ze organiseerd kleine onderlinge wedstrijdjes voor die kinderen!
Verder vind ik echt dat ze mooie fjorden heeft. Vroeger vond ik Kirsten de mooiste ( de moeder van Orchidee ) maar die is helaas al jaaaren geleden verdronken. Zo'n mooie fjord was dat. Maar ze heeft het nagelaten want orichidee is ook een plaatje! Ik vond Kjolle ook altijd een mooie dame en nu ben ik de troste eigenaar van een mooie dochter van Kjolle die bijna gewoon hetzelfde koppie heeft als Kjolle

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:15

ja, kirsten was een knapperd, heb inderdaad gehoord dat die verdronken was, mijn vader kluste daar toen nog wat hier en daar, vandaar.
Verder hadden ze vroeger toen ik dr reed Fiona en Fjelda (mega-dik die laatste, hihi!) Liesbeth, Kirsten dan, Kjolle, Orchidee,Leon en ook nog her en der wat waar ik de naam niet meer van weet.

Toen ik dr liep was er eerst niet eens een bak, later dan wel, dus wat dat betreft is t wel opgeknapt, maar was toen altijd wel een gezellige rommel!

Oh, en @ Cinnepin: Inderdaad, als je een nakomeling van Kjolle hebt, mag je zeker trots zijn, wie is by the way de vader?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:00

haar vader is Zidar!
Opzich ook een hele lekkere hengst maar helaas ook overleden.
Fjelda en Filone ken ik ook nog. O Fjelda heb ik vaak gereden, ik zat namelijk bij Gerrie in de klas op de basischool. En ja lekker altijd paardrijden met de meiden uit de klas bij Gerrie . Fjelda is ook overleden aan koliek. Filone is verkocht geloof ik ( weet het niet zeker ). En Liesbeth ken ik inderdaad ook nog. En ze hadden ook nog Hilde, die appaloosa en een zoon daarvan Quinten. Dat was ook zo'n kanneprd die zoon van Hilde.
Dan reed ik daar dus in dezelfde periode als jij!
En ze hadden er toen inderdaad nog geen bak aangelegd we reden wel op die plaats van de bak maar dat was toen nog een grasveld

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:24

Springen met Fjelda was grappig, zo leuk!

Oh, ja, Filone was het.......

Ja, dan moeten we daar inderdaad in dezelfde tijd gereden hebben, ik reed ook in het grasveld....wat grappig.
Ik weet nog dat we eerst geeneens een zadel hadden, reden we gewoon zonder, haha!
Pas later werdt er een zadel gekocht, waar alle fjorden het mee moesten doen, zelfs dikke Fjelda, haha!

Ik was toen al wel een heel stuk ouder dan Gerrie hoor, ben nu 25, dus t scheelde wel wat jaartjes!

Die apaloosa was gaaf, en de zoon heb ik alleen als veulen meegemaakt, dus dat weet ik niet.