paarden die een natuurlijke dood zijn gestorven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

paarden die een natuurlijke dood zijn gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 22:32

Door de topics over inslapen en het laten slachten van je paard, vraag ik me af...

Zijn er ook (niet wilde) paarden die tegenwoordig nog een natuurlijke dood sterven??? Heeft iemand dit meegemaakt?

en zo ja, was dit ouderdom, of was er een andere oorzaak?

Ukster

Re: paarden die een natuurlijke dood zijn gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:37

hoorde pas van een man die bij mij in de straat heeft gewoont een verhaal.
zijn vriendin had een paard, en we waren daar over aan het praten.
en op een gegeven moment ging het iets slechter met hem.
maar hij knapte weer op.
en toen ze aankwamen op stal en waren naar hem toe gegaan. want hij lag in de wei.
en hij zeid at het paard echt op hun gewacht had en dood was gegaan uit zichzelf. het was heel rustig gegaan.
gewoon uit ouderdom

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 22:50

Ik weet het niet, ik hoor het eigenlijk nooit echt.
Met ouderdom hoor ik best vaak dat ze gaan liggen en niet meer overeind komen.
Ik weet het niet.. Heb het zelf nooit meegemaakt, hoor meestal alleen verhalen van mensen die hun oude paard laten inslapen omdat ze niet meer kan ofzo?

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:17

Mickey de pony van me vriendin lag dood in de wei toen ze hem voer kwam brengen. Hij is van ouderdom gestorven. Toch mooi als die van ouderdom sterft dan dat ie ingeslapen word of naar de slacht word gebracht.

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:24

Wij hebben mensen achter bij onze stal. Die hadden een friese hengst van 25. Ze hadden 's ochtends lekker een strandrit gemaakt komen ze terug mag hij de wei op. Gaat hij rollen en toen heeft hij een hartstilstand gekregen.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 08:54

Mijn verzorgpaard lag 's ochtends ineens dood in haar stal. Waarschijnlijk heeft ze 's nachts koliek gehad.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:04

Jawel, het oude paard van de boer waar ik stond is 28 geworden. Ze lag 's morgens dood in de stal.
Een kennis van me met veel IJslanders heeft eens gezegd dat als een paard 15 wordt zonder veel problemen, ze ook dertig worden en je dus serieus rekening moet houden met dat jij de beslissing voor inslapen moet nemen, omdat het paard wel doorgaat met leven. Meestal geeft het paardelijf het eerder op dan de wil.........

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:06

Eén van m'n vroegere bijrijdpaarden is op buitenrit gestorven. Net een galopje gedaan en opeens kreeg hij een hartstilstand. Voor hem was het een "mooi" einde, hij deed niets liever dan galopperen.

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:24

zie het verhaal in mijn onderschrift...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 09:59

Wiskey is een natuurlijke dood gestorven. Hij had last van Ostipatie, koliekjes... Heel wat dierenarts bezoekjes gehad, meer dan ik ooit heb langs komen, en dan heeft hij maar 2 weekjes geleefd.

Hij is gestorven in het weiland, in het zonnetje. Waar hij het liefste was Lovers

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:07

een haflinger van een vriendin van mij is met het rijden zo in eens omgevallen. die had een hartstelstand gekregen was helemaal niet oud pas 12 jaar.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:22

Ik heb ook een manegepaard gekend die in de wei gestorven is, kan me alleen de precieze oorzaak niet meer herinneren, iets met zijn hart of zijn hersenen was het iig

En ja een min of meer natuurlijke. Merrie waarbij het veulen werpen serieus fout ging midden in de nacht toen er niemand bij was, en waarvan merrie en veulen het niet hebben gehaald.

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:45

Ja hoor, gewoon rustig in stal na zijn laatste avondmaal. Hij heeft na zijn avond eten een hartstilstand gekregen. Hij was nog niet zo oud maar 15 jaar. En een pony gewoon in haar slaap ook een hartstilstand, ze lag er heel vredig bij net of ze nog lag te slapen. De pony was 25 jaar.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:49

bij ons op stal was een 11 jarige ingestort, dood, rede weet ik niet precies, maar wel natuurlijk

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 11:41

Mijn 3jarige shetlandpony is ook een natuurlijke dood gestorven Verdrietig Hij lag dood door de gevolgen van droes. Op mijn site kun je het hele verhaal lezen, bij 'mijn pony's'.. Dribbel.. www.joyce-online.nl
Het gebeurd dus nog wel..

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:09

ja oud ponyjte bij ons, 36 jaar oud, natuurlijke dood, at al een paar dagen minder en is zo langzaam aan zijn dood gekomen.., niet door minder eten overigens maar hij takelde zomaar binnen een paar dagen erg af..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:14

ja ons paard is vorig jaar op dierendag gestorven net nadat hij door ons gekocht was we hadden hem net 2 maanden in ons bezit is op de wei gestorven tussen de kudde en heeft gewacht tot iemand bij hem kwam zitten oorzaak waarschijnlijk een gescheurde aorta heel jammer want voor hem was het nog lang geen tijd maar het heeft zo moeten zijn helaas

ilovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:25

Ik ken geen paard maar wel mijn poes

Hij had waarschijnlijk een beroerte gehad ze deeed heel raar we hadden haar in huis (buitenpoes) is een doos met dekens erin gelegd. Heeft een week zo gelegen at bijna niks toen knapte ze op eette meer ging zelf naar buiten en toen op een avond toen ik er niet was (is bij me oma) Wou ze zich gaan verstoppen stille plek om in te slapen en toen hebben me opa en oma haar binne gehouden want wij wouden haar graag begraven en toen S' morgens lag ze dood en we wisten wel dat het er aan zat te komen maar tog was de klap heel zwaar (huil nu ook het is al 3 maanden geleden) In de laatste dagen heb ze wel laten zien dat ze van ons hield en een goed leven heb gehad (ze was ong. 30)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:36

wij hebben er 2 gehad die aan een natuurlijke dood zijn gestorven 1 trok zich al een dag of 2 wat meer terug en die is toen sochtends overleden in het land gevonden (hardstilstand)
en de andere is sochtends overleden in de stal gevonden ook een hartstilstand.
ik vind dt echt de mooiste dood. een paard voelt het meestal een beetje aankomen en ze kiezen meestal zelf het goede moment uit.

gr ilse

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:48

Je laat een paard niet inslapen ofzo omdat het leuk is. Maar om het paard uit zijn lijden te verlossen. Hoezo een natuurlijke dood als gevolg van droes of een andere ziekte. Daar is niets natuurlijks aan!

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:50

ja mijn oude pony..hij was in de 30 en is door ouderdom gestorven.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 14:10

Fijn om te lezen dat er nog paarden zijn die aan ouderdom overlijden...Mijn pony is nu ongeveer 25 en de kans bestaat...ik wil er eigenlijk niet aan denken... maar ik zou het fijn vinden als ze een natuurlijke dood zou mogen sterven.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 15:19

mijn haflinger (7 was hij)is overleden door een hartstilstand tijdens longeren..

mijn vroegere verzorgpaard in elkaar gezakt tijdens buitenrit(ook hartstilstand)

en een pony van mijn vriendin overleden op stal(ouderdom).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 16:17

angela88 schreef:
Fijn om te lezen dat er nog paarden zijn die aan ouderdom overlijden...Mijn pony is nu ongeveer 25 en de kans bestaat...ik wil er eigenlijk niet aan denken... maar ik zou het fijn vinden als ze een natuurlijke dood zou mogen sterven.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Vaak worden er ook oude paarden ingeslapen die anders binnen een paar dagen toch overleden zouden zijn. Die oud en op zijn, niet meer willen opstaan of eten. In dat geval vind ik inslapen/slacht een stuk mooier einde dan een paar dagen langer pijn laten lijden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 16:30

@ shadowO : als een paard pijn heeft is inslapen idd beter, maar ik vind het fijn om te zien dat er ook nog paarden zijn die echt een natuurlijke dood, zonder langdurige pijn vooraf, sterven