(ja ik wist ook niet waar het was hoor dus schaam je niet). En er is hier dus werkelijk niets te doen op de camping zucht...
Dus ten einde raad maar eens even op de manege in de buurt gaan kijken terwijl ik meestal niet zo'n manegefan ben want bij ons in de buurt zijn er niet veel goede manege's. Maar goed wat ik daar zag was in een woord: super!!! 1 leuke paarden
Dit keer eens geen afgestompte scheefgetrokken gevallen met een mond van gewapend beton maar gewoon leuke vlotte paarden, goed aan het been, soepel en netjes gereden.
2 goed opgeleide ruiters
De ruiters reden op een niveau dat ik in ieder geval nog nooit heb gezien op een manege. Ze hadden stuk voor stuk een goede zit (werd ook veel aandacht aan besteed in de les) en een zachte hand. Ze kregen in de loop van de les de paarden met behulp van de instructrice allemaal fijn aan het lopen. Zo op de helft van de les liepen de paarden (de een wat meer dan de ander natuurlijk) netjes ontspannen met een mooie aanleuning en werd er bij de betere combinaties zelfs al aandacht besteedt aan de impuls, het rechtrichten en de verzameling.
3 een enthousiaste instructrice
De instructrice gaf goed les, ze gaf individueel les en wisselde dat zo af en toe af met wat groepsactiviteiten. Ze lette erg op houding en zit, rustige hulpen en een rustige hand en je kon de verschillende combinaties gewoon zien groeien tijdens de les. De les was erg afwisselend, veel overgangen, van hand veranderen, wijken, halsstrekken enz enz
4 kleine groepen
Er reden gisteren dus maar vier mensen in de les en naar ik begreep waren dat er normaal wel iets meer maar had de manege een maximum aantal van 8.
Ik heb echt nog nooit een manegeles gezien waarin zo netjes gereden werd. Ben ik gewoon altijd bij de verkeerde manege's geweest of is dit echt een uitzondering??
misschien kom je idd wel in de verkeerde maneges maarja dit kan ook een uitzondering zijn... ik heb geen idee maar ik hoop dat meer manege's zo te werk gaan!!
.
(zeg maar net als bij "drie jaar poetservaring"). Maar toch... Oordeel op wat je ziet, niet op wat je hoort.