Wat is er mis met penny?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

missX

Wat is er mis met penny?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 14:17

een vraagje he?
wat is er mis met mensen die de penny lezen Bloos
ik heb het gelezen, een paar jaar geleden... maar toen zei toch ook niemand tegen mij: ie! een pennymeisje!
oke... ik snap dat er soms van die irritante mensjes zijn die dan gaan opscheppen: nee dat moet zo, dat heb ik zelf gelezen in de penny (of dat soort dingen)
maar ik vind dat niet iedereen die de penny leest of gelezen heeft zo is... en geef toe: jullie hebben vast ook wel eens in de penny gelezen!

plutolover

Re: Wat is er mis met penny?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:21

ik heb ook de penny gelezen,

Maar met pennymeiden bedoelen we van die meiden die denken dat ze een zwarte arabieren hengst kunnen temmen.die niemand anders kan temmen. en je heb nog van die duizende voorbeelden.

maar je heb ook lieve penny meisjes.die je graag willen helpen en die niet denken van ik kan een zwarte arabieren hengst temmen.Die lieve pennymeiden zijn al blij als ze met je paard een rondje mag stappen

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:23

Jaaaa.. Ik ben geloof ik zelfs een keer lid geweest.. Vork

Pennykinder's zijn alleen vervelend als ze van die broodje-aap verhalen hebben..
Of denken en vinden dat ze op een manege alles te zeggen hebben en een soort van de baas zijn, maar ondertussen geen ene moer in te brengen hebben..
Je hebt ze ook die ongevraagd aan je pony zitten of heel hard roepen dat het hun verzorgpony is..

Verder kunnen ze ook heel liev zijn hoor.. Haha!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:28

willeke16 schreef:
Maar met pennymeiden bedoelen we van die meiden die denken dat ze een zwarte arabieren hengst kunnen temmen.die niemand anders kan temmen. en je heb nog van die duizende voorbeelden.

En dan blijven ze voor altijd samen want dat paard is alleen lief tegen haar Dromen

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:33

Ik had zo'n verzorgpony.. Bloos
Een zwarte shetmerrie.. Ze trapte iedereen de wei uit, behalve mij..
Als ik er was werd er ook altijd gevraagd of ik haar even wilde pakken..
Al stond ik haar te poetsen liep iedereen er met een boog omheen.. *LOL*
Ze is later verkocht aan een handerlaar.. En ik weet jmmr genoeg niet meer waar ze is..

Dit lijkt ook een penny verhaal, maar toch echt waargebeurd.. Haha!

Byron15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:40

Ik heb niks tegen mensen die penny's lezen of volgens deze omschrijvingen penny's zijn.
Ben ik vroeger zelf ook lekker geweest Clown en ben jarenlang lid van de penny en de pony geweest Tong uitsteken
Ben er ook wel groot om geworden, eigenlijk vind ik die penny's wel schattig Haha!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:47

ben 14 en nog steeds lid van de Penny Nagelbijten / Gniffelen

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:11

zolang je nog geen zwarte arabische hengst in een schuurtje in het bos hebt staan die nooit ziek is omdat je haar groentesoep voert is er niks aan de hand hoor ^_^

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:29

Ik was altijd lid van de ponyclub Clown

Bij ons op stal zijn er geen penny meisjes, maar op de manege waar ik vroeger reed wel heel veel. De meeste zijn wel oke, maar er zijn toch ook een paar vervelende opscheppertjes bij die af en toe eens een flinke schop onder hun kont verdienen Clown

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:32

Nagelbijten / Gniffelen

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:32

ik vind pennies heel irritant maar ben het zelf ook geweest geef ik toe

een penny is zo'n meisje die op de wildste manegepaarden rijd die alle nieuwe paarden in rijd.
die ook verteld dat zij alleen deze paarden kunnen rijden en andere niet.

maar pennymeisjes kunnen ook ouder zijn hoor, had er 1 een paar weken geleden, ik stond te praten over een paard die ik kon, zij zei ik reed hem vroeger en het enige wat tie deed was steigeren en bokken, dus ik zeg op mijn beurt, nou sorry hij rijd nu M2 en springt best leuk en steigeren en bokken doet ie niet meer. zegt zei echt op zo'n toon:
Nou en ik heb ....naar de Z gereden Rolleyes nou sorry hoor meisje ik vind je geweldig maar vooral kinderachtig Haha! Haha!

bij mij moeten ze uit de buurt blijven, penny's zijn ook meisje die zeggen dat alle paarden zielig zijn in de wei en dat alle paarden ondervoed zijn etc etc en die msntaal schrijven Stoom uit je oren

maar ja om uit te lachen zijn ze erg leuk!!!!!!!!!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:59

sterker nog, heb zelfs een abonnement (oke, ook alleen omdak te lui ben het af te zeggen en het toch niet zelf hoef te betalen, ik geef het toe Tong uitsteken) maar tgaat gewoon om die meisjes die of alle paarden willen rijden, of alle paarden zielig vinden, of ieder paardje willen poetsen (alhoewel die heel lief kunnen zijn).

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:12

ik ben lid geweest van de penny, club penny en de penny plus! Clown als dat niet penny is weet ik het ook niet meer!
maar ik kon niet alle beesten rijden, ik had juist heel veel bewondering voor mensen die dat wel konden Tong uitsteken nu nog steeds trouwens Schijnheilig ben en blijf jaloers..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:15

Als de Penny nog net zoveel leugens de wereld inhelpt als een aantal jaren geleden, dan heb ik heeeeel veel tegen penny-meisjes. Sommigen denken namelijk serieus dat wat de Penny schrijft de heilige waarheid is. Zolang hetgeen de Penny schrijft ook correct is, is dat niet zo erg, maar ik heb de Penny in het verleden regelmatig "betrapt" op schromelijke tekortkomingen in hun berichtgeving.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:18

Maar maak je nou speciaal een account aan om dit te vragen Scheve mond ?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 08:22

Mik_beer schreef:
Maar maak je nou speciaal een account aan om dit te vragen Scheve mond ?

Vast een schaduw.. Tong uitsteken
Wie weet is ze uitgemaakt voor penny of heeft ze een abbo op de penny en durft ze zelf geen topic te openen.. Clown

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 09:17

Er zijn hele lieve Ja en die willen graag ook met alles helpen en mogen als beloning mijn pony uitstappen en daar maak je ze helemaal gelukkig mee

maar je hebt ook meeeeeeeeeeeeega irritante... die blijven aan het vragen stellen en zeuren of ze "er nou ook een een keer op mogen" daar heb ik dus wel een hekel aan Haha!

Reenarulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:34

Het begrip 'pennymeisje' slaat niet op het feit dat je de penny leest oid, maar meer het typetje (hengsten rijden, het paard houdt alleen van mij, het vaak beter weten ed) dat er voor genomen wordt. Die meisjes die dat soort dingen zeggen (te doen) worden vaak pennymeisjes genoemd, maar dat staat opzich los van het blad Lachen

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:42

De echte "pennymeisjes" hebben ook al minstens 3 hengsten van 2 jaar zadelmak gemaakt, blijven irritant achter je aan plakken en snappen niet wat nee is. Rolleyes

astridvh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:59

Dit verschijnsel heb ik wekelijks mee te maken als ik op de manege. Ik moet er meestal best om lachen.

*pennymeisje tegen vriendin* Kom we gaan die pony poetsen.
*pakken de pony uit stal om hem in het midden van de stalgang vast te zetten*
*vriendin knoopt de pony vast*
*pennymeisje* Nee, dat moet je niet zo doen, maar zo *maakt er een totaal verkeerde knoop van*
*zijn de meiden aan het poetsen*
*pennysmeisje tegen vriendin* Nee, die borstel gebruik je fout, die gebruik je zo *laat het wel goed zien maar het is mer aai,aai dan poetsen*
En met 5 minuten is zo'n pony helemaal schoon en als later een ander die pony wil poetsen zegt het pennymeisje dat zij hem als gepoetst heeft en dat die dus niet meer gepoetst hoeft te worden.

En die penny's die zo graag een rondje willen lopen buiten met een pony. Ik heb aardig wat te zeggen op stal en veel kinderen komen dan altijd dat soort dingen aan mij vragen. Nee je mag niet buiten wandelen, het is te koud en laat de pony maar lekker even eten op stal.

En 'szomers, argh! om gek van te worden.
"Wanneer worden de ponies naar de wei gebracht?"
"Over een uurtje"
*15 min. later* "Mogen de ponies al naar de wei?"
"Nee, over 45 minuten"
*10 minuten later* "Mag ik als de ponies naar de wei gaan die en die pony wegbrengen?"
"Ja, dat is goed."
*5 minuten later* "Mogen ze nou al naar wei?"
adfafdj;jdaf;k!! "Nee! Ik zeg het wel wanneer ze mogen en niet eerder."
*het is tijd, ze mogen naar de wei* Gillende kudde kinderen roepen een voor een dat ze hun favoriet willen wegbrengen en vragen aan mij of dat goed is en als er 2 een dezelfde pony willen brengen gaan ze soms nog ruzie maken ook.

Zo frustrerend af en toe.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:38

Het is denk ik ook wel de leeftijd van zulke dametjes Knipoog
Dat trekt vanzelf wel weer weg.
Maar het kan inderdaad wel irritant zijn...maarja ik heb gewoon een hekel aan leugens en betweterij Tong uitsteken hoe onschuldig dan ook.
En ze zijn soms ook zo eigenwijs als de pest Boos! bedoel...je mag ook heus wel eens met een paardje wandelen zonder te slijmen of op te scheppen hoor.
Gelukkig hebben sommige dat wel door.
Maar pennypersoontjes zullen er altijd wel blijven Knipoog

Liefs, Mischa

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:26

Ik was vroeger een Penny van het lieve slag, ik las de Penny, de Pennyplus en soms ook de Ponyclub met Malle Haha!

Ik reed rond op mn stokpaardje, vond alle paarden die in de wei stonden prachtig en speelde de hele dag 'manegetje'
Ik fantaseerde er op los dat ik een eigen pony kreeg, en hoopte altijd dat ik er 1tje vond die ergens losliep...

Ja ik geef toe, ik was een schattig pennymeisje Haha!

Vroegah geloofde ik idd alles wta de penny schreef, ik was helemaal in de ban van de pennyverhalen. Maar zoals Ikke al schreef staan er veel fouten in, of dat nou aan de belabberde vertaling ligt of de slechte kennis van de nederlandse auteurs.. geen idee, maar naar mijn mening wordt er weinig schade mee aangericht. Tenminste, als je later maar weer op bepaalde penny-theoriën terugkomt, like me Haha!

Maar het blad Penny heeft weinig te maken met de term Penny die hier op bokt gebruikt wordt

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 07:37

Met een penny is niks mis zolang er maar niet te voorstaat.

te veel
te opdringerig
te betweterig
te erg
te vervelend
etc.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 07:59

pfft ik ken ook zo'n pennymeisje !!!! die is egt om gek van te worden.... ik reed vroeger bij haar op de manege , en ze was altijd aan het opscheppen, liegen en pesten met haar vriendinnetjes. ZE is een keer bijna van de manege geschopt omdat ze altijd pest en liegt. toen kreeg ik later weer contact met haar en begint ze op msn te banketstaaf dat Max (mijn pony) lelijk is, en dat zij er wel op blijft zitten als hij bokkend de bak door gaat zonder zadel terwijl ik dan nog niet eens blijf zitten !!!!! Haha! en als ik haar zie is Max de mooiste en de liefste pony van de hele wereld...... grmbl !!!! als iok ergens een hekel aan heb..... Stoom uit je oren ik ken ook een paar supercute pennymeisjes bij mij op de manege die altijd mij willen helpen met Max poetsen, lekker kletsen, altijd lief zijn en alles voor je willen doen !! die mogen ook vaak ff een rondje op Max na het rijden enzo. tegenwoordig komen ze zlefs met allerlei lekkers aan zetten voor Max dat ik soms egt STOP moet zeggen, anders ploft Max nog es !! Clown Haha! maar ach, ik was zelf ook een pennymeisje hoor..... wel een lieve !!! ik was dol op alle pony's, lkkr troetelen met de shetjes van de manege en lkkr poetsen, paardjes aaien en met alles helpen... Tong uitsteken Bloos altijd suikerklontjes voor het paard mee en 1001 lievelingspony's !! Haha! Cool ach ja ik denk dat het ook wel met de leeftijd te maken heeft hoor... de meeste pennymeisjes zijn tussen de 7 en 11 jaar geloof ik.. ach ja zo lang het lieve pennymeisjes zijn vindt ik ze altijd erg cute, en die kleine krengen zijn soms egt om te wurgen maar tog ook erg lachwekkend !!!!!! Haha! maarre, ik dacht ook altijd dat jullie met pennymeisjes de pennylezeressen bedoelden.... tja.. Clown die boktgeheimtaal af en toe ook !!! Haha! ik ken nu tog wel zo'n beetje de meeste code's uit me hoofd, maar mot tog altijd ff brainstormen als k een nieuwe zie hoor !!! Clown

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:23

amondi schreef:
Met een penny is niks mis zolang er maar niet te voorstaat.

te veel
te opdringerig
te betweterig
te erg
te vervelend
etc.

Kortom, alles waar té voor staat is niet goed Knipoog Maar das met alles zo he Lachen

Mischa