Die van mij lopen blootsvoets, ik bekap ze zelf (op de natuurlijke wijze), met af en toe een beetje hulp van een professional...
en jullie ? ik ben benieuwd! Je kunt meer opties aangeven, bijvoorbeeld als je meer paarden hebt !
p.s ik wil hier geen discussie oproepen over het wel of geen ijzers, ik ben alleen benieuwd hoeveel mensen hun paarden eigenlijk op ijzers hebben staan en hoeveel mensen hun paarden blootvoets laten lopen!
mijn paard is vierkant beslagen. Niet met speciale ijzers, maar wel op een speciale manier. Mijn hoefsmid noemt dit rond zetten. Hij maakt een ronding in de hoef, waardoor ze de hoeven makkelijker kan afrollen met lopen.
Geen van de opties is helemaal op mijn paard van toepassing: achter speciale ijzers (slidingijzers). Voor nog niets, maar in de nabije toekomst waarschijnlijk (normale) ijzers. Heb voor de optie 'Alleen voor of achter op ijzers' gekozen.
nero (haflinger)staar op dikkere hoefijzers deze hoefijzers zijn meer keuring's hoefijzers hij loopt scheef op zijn voetjes dus zonder lopen kan wel maar als hij dan op ijzers moet kan de hoefsmit er weinig aan doen om de voet een goede vorm te geven en hij staat rond om op hoefijzers
Zowel pony als paard gaan blootvoets door het leven. Ze worden bekapt door een gewone HS, ik heb mijn zoektocht naar een Belgische natuurlijke bekapper opgegeven Maar het gaat prima!
's Winters alleen voor beslagen. 's Zomers rondom beslagen, omdat je dan op gras moet rijden, minder kans om onderuit te gaan iets wat ik al verschillende keren heb meegemaakt.