paard aan de teugel!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

imposant

paard aan de teugel!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 21:25

ik heb paard en die heet imposant en die kan niet aan de teugel!
hij heeft nml een nek wervel die vergroeit is!
en nou... vandaag LIEP HIJ AAN DE TEUGEL!!hij is normaal super sterk als hij een beetje naar beneden loopt met zijn hoofd! ik mag hem nml wel met de slof rijden, maar dan tot de grens die hij zelf aan geeft. (tot wanneer het zeer doet) en nou vanavond liep hij aan de teugel! hij was lekker ontspannen en ik heb gewoon sinds tijden weer heerlijk ontspannen en aan de teugel gereden op imposant! ben zo super blij!
Afbeelding

de actie foto`s komen nog wle op internet te staan!!

Afbeelding

Anneke

Re: paard aan de teugel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 08:14

Leuk voor je! Lachen
Zolang je zijn grenzen idd maar respecteerd.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:17

Leuk!!
Maar zoals anneke al zegt, blijf wel voorzichtig he.

Maar erg leuk dat je nu dit berijkt hebt en dat het geen pijn doet bij hem!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:12

Waarom plaats je je foto's erbij? Foto's zijn alleen toegestaan als ze een wezenlijke bijdrage leveren of als ze ter verduidelijking van het topic zijn.
Foto's horen anders op ITP of HAW.

narretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:34

Ik kan er met mijn pet niet bij dat een paard met een vergroeide nekwervel met slof gereden wordt??!?! Hij loopt niet voor niets met zijn hoofd omhoog, het doet waarschijnlijk hartstikke zeer als hij wat moet buigen. En zijn grens aangeven? Is dat wanneer hij de pijn nog net kan verdragen dus niet protesteerd tegen de slof of is dat wanneer hij echt raar gaat doen (van de pijn) Boos!

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 17:40

@anneke en @ none dankje wel voor jullie berichtjes en ik doe wel voorzichtig hoor! want ik heb hem al 2 jaar nu Haha!

@belker sorry wist ik niet ! ik ben nog niet zo lang lid van bokt!ik zal het niet meer doen!!

@narretje ik weet wat je bedoelt en zoals het er staat klinkt het ook wel erg dom ja, maar ik rijd hem niet in dat hoge knikje dat ie normaal moest lopen, maar hij loopt lekker laag en rond zodat ie zijn rug spieren ook ontspant, daarom rijd ik ook met slof;) want anders is ie bere sterk ben best wel sterk van mezelf maar zelfs voor mij word ie dan te sterk (als ik dan een uur lang moet gaan zitten trekken en doen)
en ik bedoel met zijn grens aan geven als er iets is wat hij niet wil(zoals dat hoge knikje)dat ik dan zoiets heb van oke dat kan dus niet meer!! ik moet gewoon blijven expirimenteren en wat niet gaat kan dan van me lijstje af! en ik heb nu lang genoeg geexperimenteerd dus ik weet nu wel wat ie wel en niet kan hebben. ik rijd hem ook niet elke dag met de slof maar minstens 2 a 3 keer in de week!de rest rij ik met een martingaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:05

ik vind het nog steeds neit zuiver klinken.
Een slof is ervoor om los te hangen, helemaal los.
Als je paard er dan vandoor gaat kun je hem er even bij pakken........ en verder: he-le-maal los.
Als je paard zicht sterk maakt is daar een reden voor, en die moet je opzoeken en proberen het te verhelpen....
Je moet aan de oorzaak werken, niet aan het gevolg!!!!

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 21:21

@ Alacairion ik ga tog nite meer met hem dressuren en ik WEET hoe je een slof moet gebruiken maar zodra ik hem bij hem los doe dan doet ie helemaal niets want het is niet een gewoon paard hoor die ik rijd (hij is altijd met stang en trens gereden) omdat ie grand prix heeft gelopen!en hij is heel veel in zijn bekkie getrokken en daardoor is ie een beetje erg bot!en ook nog eens heel erg hard door zijn mopnd hij heeft ook aan 1 kant een hele "mis vormde"mond ik maak er wel eens een foto van en dan zet ik die er wel bij kun je effe kijken! hij is niet zwaar misvormd ofzo maar gewoon niet zoals die er van de andere kant uit ziet! maarja

immerslief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:34

nou als jij maar blij bent dat hij nu aan de teugel loopt dat is toch wel een mijlpaal. veel plezier nog met je paard

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:56

waarom meteen ze negatief???

we kennen geen van alle dat paard (behalve imposant)

laten we er van uit gaan dat weet waar ze mee bezig is

even een voorbeeld over mezelf dan: mijn paardje heeft 2 jaar geleden zijn knieband gescheurd het was allemaal vrij ernstig en ik kreeg het advies
lekker in de wei laten lopen en niet zwaar meer belasten
komt waarschijnlijk nooit meer helemaal goed!!!

nou zijn we dus 2 jaar verder en hij loopt super hij heeft nog nooit van zijn leven beter gelopen!!! Pling

en nu staan er mensen aan de kant te smoezen ooooo die nathalie

belast die arme olivier dat paardje kan het helemaal niet aan arm dier
de dierenarts geeft advies en zij slaat het gewoon in de wind

kijk ik bedoel maar soms moet je wel eens kijken hoe ver je weer kan gaan zonder dat je paard pijn heeft

maar je wil ook ergen heen trainen of dat nou dresuur of spring of recreatie is

ik ben heel blij dat je een stapje verder ibent met haar paardje !!!

veel sucses

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:36

Ik weet sinds kort hoe het voelt als mijn paardje lekker ontspannen aan de teugel loopt, echt een fijn gevoel Lachen Gefeliciteerd dus!

(voor de rest heb ik te weinig ervaring/kennis om iets te zeggen over jouw slof/nekwerfels et cetera).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:38

imposant schreef:
@ Alacairion ik ga tog nite meer met hem dressuren en ik WEET hoe je een slof moet gebruiken maar zodra ik hem bij hem los doe dan doet ie helemaal niets want het is niet een gewoon paard hoor die ik rijd (hij is altijd met stang en trens gereden) omdat ie grand prix heeft gelopen!en hij is heel veel in zijn bekkie getrokken en daardoor is ie een beetje erg bot!en ook nog eens heel erg hard door zijn mopnd hij heeft ook aan 1 kant een hele "mis vormde"mond ik maak er wel eens een foto van en dan zet ik die er wel bij kun je effe kijken! hij is niet zwaar misvormd ofzo maar gewoon niet zoals die er van de andere kant uit ziet! maarja

daar wilde ik even zeker van zijn.
Maar als je weet hoever je kunt gaan; prima!
En vooral mooi dat hij wel ontspande vandaag, goed teken

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 07:00

Da's altijd fijn hé, als je waar voor je werk krijgt Haha!
Ik weet nog hoe trots ik was toen ik een doodgewoon stijf beginnerspaard aan de teugel had gekregen Haha! Haha!
Ga zo door Lachen

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 07:24

@immerslief dank je wel!! *bloos*

@nathalie25 dankje wel JIJ begrijpt tenminste wat ik bedoel! iedereen op stal zegt ook tegen mij MAG hij met slof gereden worden? wist ik niet eens! maarja (ik rijd toch niet vaak met iemand in de bak erbij!:)) )

@Ellende dankje wel !! is zeker een fijn gevoel hè? HEERLIJK!!

@Alacairion sorry dat ik gelijk zo fel reageerde maar dat doe ik nu eenmaal als ik zoiets zie!

@gunufje is echt leuk hè? als je zulke leuke dingen voor elkaar kunt krijgen!

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 08:03

Ik ken dat paard ook. heb er 1x opgereden maar wel vaker zien lopen. En het is echt niet makkelijk hem op een los teugeltje (dus zonder hulpmiddel) naar beneden te krijgen. ( met hulpmiddel blijft het ook nog moeilijk) Ik kreeg hem helemaal niet naar beneden. hij bleef stokstijf met die neus omhoog lopen. Was wel ff komisch maar ik weet hoe het voelt en om dan elke dag zo te moeten rijden dat zou niks voor mij zijn. Ik vind de manier waarop jij rijdt erg goed. ik had dat nooit vol kunnen houden, watn hoe lang rij je nou al op hem?
En dat paard is vroeger echt verkeerd gereden (van wat ik heb begrepen) en je gaat steeds beter Denise. Ga zo door dan kan je over een tijdje nog makkelijker rijden..

en ff offtopic: sommige dingen gewoon niet op reageren dat werkt het beste Knipoog

en voor de mensen het toch niet eens zijn met de manier waarop zij rijdt (ikzelf ben niet van de slof maar in dit geval wel) die moeten denk ik maar is zelf op Imposant gaan zitten. Haha! Haha!

maar toppie denise fijn dat je weer is een dag echt lekker hebt kunnen rijden; kom je weer is bij ons op stal rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:43

Hartstikke fijn dat ie lekker ontspant! En ik ga er helemaal vanuit dat je best wel zou weten hoe jij met de slof te werk kan gaan met je paardje! Ik vind het echt stoer voor je!
Ook mijn paardje kon niet aan de teugel lopen en ontspande zich nooit! Heb ik af en toe ook een slof gebruikt ( wel wat los hangen ) en nu kan ie het wel. ik gebruik helemaal geen hulpteugels niks en ook hij komt lekker met zijn koppie omlaag! Er zijn ook dagen dat ie het niet doet maar daar heb ik geen problemen mee. Ik rijd recreatief en geen dressuur wedstrijden dus vind het prima zo. er is in iedergeval een vooruitgang en daar ben ik al blij mee!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:16

ik heb net een hengst ingereden en hij gaat vanzelf aan de teugel rijden.
ik doe zelf helemaal niets.
ik vond het wel raar dat andere mensen hun paard/pony dat moeten leren.
de hengst deed het echt helemaal uit zichzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:52

inowa schreef:
ik heb net een hengst ingereden en hij gaat vanzelf aan de teugel rijden.
ik doe zelf helemaal niets.
ik vond het wel raar dat andere mensen hun paard/pony dat moeten leren.
de hengst deed het echt helemaal uit zichzelf.

dan rijd je hem goed voorwaarts en is hij lekker los in zn lijf, heeft geen stijve spieren e.d
Ik vind het ook raar dat mensen hun pony dat leren, 'aan de teugel' is helemaal geen doel. ze wil toch dat je paard lekker losjes loopt en heerlijk ontspant, en niet alleen dat ie zn hoofd naar beneden doet, dat heeft niks met nageeflijkheid te maken. Het paard van de topicstarter is een bijzonder geval waarbij de slof blijkbaar positief is, maar bij een 'gewoon'' paard vind ik het zelf belachelijk dat je er n slof aanhangt om je paard aan de teugel te krijgen. Daar word 'ie echt niet losser van. Ja, naar beneden zal ie wel gaan ja, je paard kan dan niet anders.
Misschien moeten die mensen die hun paard 'aan de teugel' leren maar eens gaan nadenken of hun paard misschien niet stijf is of ergens niet iets pijnlijks zit, een paard uit alle spanning en pijn via de nek. En als dat niet het geval is zou ik eens naar je rijstijl gaan kijken, misschien is goede les dan een idee..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:23

dus het is alleen maar goed dat hij vanzelf aan de teugel loopt.
in het begin vond hij het niet zo leuk om bereden te worden maar hij word steeds enthousiaster.
en hij ziet er de lol van in.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:39

Haha! cool

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:56

inowa schreef:
dus het is alleen maar goed dat hij vanzelf aan de teugel loopt.
in het begin vond hij het niet zo leuk om bereden te worden maar hij word steeds enthousiaster.
en hij ziet er de lol van in.

Dit ben ik niet helemaal niet met je eens. als een je een jong paard hebt die loopt echt niet vanzelf al aan de teugel. die moet dat nog leren... en dat moet diegene die er op zit hem leren... uiteindelijk is het niet de bedoeling dat die uit zichzelf aan de teugel loopt maar zodra jij hem dat vraagt... Hij mag dingen niet zelf gaan doen, alleen als jij het van hem wilt...

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:57

en dat jij dan zegt over je hengst. die zal dan wel van te voren al belleerd zijn aan de teugel te lopen... door bijv. een bijzet. tijdens het longeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:04

jongleurtje schreef:
en dat jij dan zegt over je hengst. die zal dan wel van te voren al belleerd zijn aan de teugel te lopen... door bijv. een bijzet. tijdens het longeren.

Dat denk ik ook Ja een paar doet het inderdaad niet als ie het nooit geleerd is

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:17

Dit ben ik niet helemaal niet met je eens. als een je een jong paard hebt die loopt echt niet vanzelf al aan de teugel. die moet dat nog leren... en dat moet diegene die er op zit hem leren... uiteindelijk is het niet de bedoeling dat die uit zichzelf aan de teugel loopt maar zodra jij hem dat vraagt... Hij mag dingen niet zelf gaan doen, alleen als jij het van hem wilt...[/quote]

hij is niet bepaald jong hoor.
hij word deze maand alweer 10 jaar.
hij is echt jaren geleden een keer bereden geweest maar daarna nooit meer.
ik moest dus helemaal opnieuw beginnen.
hij kende toen helemaal niets meer.

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 17:18

@ marloes {jongleurtje} ja ik kom wel weer een keertje buurten hoor!:D Haha!
mag je wel weer op imposantje !! haha Vork hij is inderdaad niet zo makkelijk het lijkt bij mij soms wel vanzelf te gaan maarja Tong uitsteken kunnen wel een keertje een buitenritje doen ofzo kunnen we oeffenen voor ermelo Tong uitsteken Bloos

allemaal dankje wel voor je reactie! soms heeft imposant ook wel eens een goede dag hoor met rijden!dan doet ie het bijna helemaal van zelf dan gebruik ik me slof bijna niet !
hij is vroeger al heel erg vroeg met S&T hoofdstel gereden en die werkt best wel scherp in en hij is gewoon niet anders gewent dan dat er gewoon met veel "geweld" aan zijn hoofd word "getrokken" . ik wil met deze ook geen dressuur rijden! vind er echt geen bal aan !! ik wil lekker SPRINGEN op hem! hij kan het en vind het ook heel erg leuk! dus dat gaan we dan doen !
ik wil wel 1 winstpuntje in de b halen met hem en dan wil ik pas gaan springen!
ik wil ook een paard die gewoon uit zich zelf naar beneden gaat! maarja! Ach gut
ik rijd er nml nog 1 een schimmel (is nu drachtig) en die gaat ook al zo makkelijk aan de teugel!die schimmel is hoef bevangen geweest en die heeft nu van die hele stijve voorbeentjes! maar aan de teugel kan ze als de beste! ze is ook erg lang fok merrie geweest en heeft "vroeger" z2 gelopen en ook nog eens leuk gesprongen iets van m of z ofzo! maar ik dwaal weer af met me verhaal!
imposant is echt een raar paard eigenlijk een "normaal" paard maak je los door veel voltes en lekker laag en rond te laten lopen en ook nog voor waarts maar die van mij word los door de piaffe en de passage te doen! als ik die 2 dingetjes gedaan heb dan is ie pas echt helemaal los! (ik doe het natuurlijk niet als ik er gelijk op zit!) Knipoog om alle mis verstanden ook gelijk de wereld uit te helpen! Knipoog Haha!

imposant vind het ook steeds leuker om bereden te worden! toen ik hem net had heb ik het eerste half jaar niet normaal gedraafd omdat hij geleerd was dat als er een "vreemd" iemand op ging dat ie dan passage en/of piaffe moest doen! want iedereen moest natuurlijk van zijn oude baas effe "voelen". hij doet de passage en de piaffe alleen nog maar op commando! ik kan nu gewoon iemand erop zetten en diegene kan dan gewoon wegdraven! imposant lijkt wat dat betreft toch echt op zijn pappa! (Zuidhorn)

nu is me verhaaltje wel weer lang genoeg! groetjes van Denise en hoefjes van Imposant en Giovanna <"me"schimmel>