Dat werd dus janna. Zij wilde het gelukkig meteen doen, heel erg fijn, thnx!!!
ya! Ik ga niet elke week lessen, maar eens per maand moet ik kunnen trekken. Bovendien ben ik zelf ook heel druk, dus dat komt me lekker uit. Als ik eens wat vaker hulp nodig heb, of ik zit vast, kan ik zo vaker les nemen, net wat ik zelf wil.... Erg handig dus en ik ben er erg blij mee, want nu gaat het goedkomen, ik voel het aan mijn water!!!
Maar goed, vandaag eerste keer. Jurga had de afgelopen weken al heel goed voor me gesjouwd, ik hoopte dus al dat ze het nog een keer zou doen. Had er een zwaar hoofd in haha, vaak gaat het met zoiets net mis. Maar ze was er helemaal, mijn meisje. Ik dus al wat losgestapt en toen kwam janna er al aan. Eerst effe wat bijgeluld haha en toen maar begonnen. We hebben vooral veel overgangen gereden. Jurga moet veel en veel meer reactie op mijn been gaan geven, maar ja dat wist ik zelf ook al wel. *grinnik* Dus daar hebben we aan gewerkt, voorla de overgangen draf-stap moeten veel beter worden met mijn dribbelpasjes favoriet Jurga. Dus dat is iets waar ik heel hard aan ga werken. Jurga liep eigenlijk de hele les heel netjes nageeflijk, vooral hoog nageeflijk, normaal rijd ik haar te diep. En nu kreeg ik haar wel omhoog in haar hals. Ik had het weleens willen zien, volgens mij liep ze mooi zo. JANNA????
Ik vind Jurga haar voorhand heel mooi, de midden -en achterhand zijn minder helaas *mijn mening*. Vooral als ze nageeflijk loopt
. Maar goed, ze liep naar mijn gevoel best lekker, ze ging ook wat meer reactie geven op mijn been en de overgangen gingen al een stukje beter omdat ik het al iets doorkreeg. Maar ja, toen kwam roffel de roffel de galop. Dat is dus iets wat absoluut grote ramp is bij mij en Jurga. Dat is het grote punt waar ik van baal. Ze sjeest altijd de hele bak door en het is echt geen porum. Helemaal scheef!!!! Ik schaam me altijd rot!!! Maar nu heeft janna me geholpen en Jurga die liep!!!!!
heel erg stoer, zo heeft ze nog nooit gelopen. Ik kreeg haar met janna's hulp recht, omhoog gesprongen en RUSTIG in galop!!! Echt super voelde dat, maar zij EN IK vonden het zo moeilijk!!! Maar ik was echt heel tevreden over het gevoel dat ik kreeg, wereld van verschil. Ze galoppeerde zo super!!!!
En dat met haar dikke buik!!!!
Nog tien weken ongeveer!!!! Ik mag weleens namen gaan verzinnen haha. Voor een zwarte weet ik het al, maar goed... }> Zal wel geen zwarte worden. 
Maar okee, ik was erg tevreden na afloop van mijn les en ik kan weer ff iets verder nu. Woensdag heb ik mijn laatste wedstrijd in de B. Hopen dat ik mijn laatste winstpunt kan halen. Ik wil gewoon graag een goed gevoel overhouden aan mijn laatste keer B, vandaar dat ik nog een keer start van de week, was het eerst niet van plan. Sorrie Merilyn!!!

Janna erg bedankt voor de les, je hoort wel wanneer ik weer wil....
Ik ga nu ff verder dromen over hoe goed het ging... ben nog steeds in een roesje...
Ik ga iig weer ff goed oefenen.... in mei L1!!!! 
WEDSTRIJDVERSLAG: Vandaag dus mijn laatste wedstrijd in de B-dressuur gestart. En mijn missie is volbracht: ik heb nu vijftien winstpunten!!! Ik heb heerlijk gereden... (vorige keer was voor mijn gevoel geen goede laatste keer B, vandaar dat ik vandaag ook nog heb gestart...) , erg gelachen, de jury omgetoverd met mijn oogverblindende grijns en Jurres nog ff flink platgeknuffeld.
Ik mocht gelukkig op mijn stageadres een uur eerder weg
, maar het was nog haasten. Snel wat gegeten, mijn vader achter de compu vandaan gesleurd nadat ik had omgekleed en toen snel op de manege het startgeld betalen en naar Jurga. ik had gister al gewassen en gevlochten (voelde me een rasechte dierenbeul met dat koude water...) en ze stond er nog redelijk goed bij. Ik dus snel opgezadeld en erop gestegen. Natuurlijk meende merrie weer te moeten kloten onderweg en kon ik er weer af springen (zwarte veeg op mijn broek, as always...) om haar verder naar de Nieuwe Heuvel te sleuren... }> Ik had jammer genoeg erg weinig tijd om los te rijden. Op zich liep ze lekker, ze was alleen veel te fanatiek. En ze ziet er zo mooi uit.... Mooi weer kort in het haar en een glans!!!! En d'r dikke buik hihi.
LIEEEFFF. Nou ja, toen eerste proef starten. Ging voor mij gevoel wel redelijk, kon beter, maar ik had er zelf een goed gevoel over. Hing er wat mij betreft om of het een winsptpunt zou zijn, strenge jury namelijk. Toen tweede proef. Ik was in een rubriek met twee deelnemers, dus kon tussendoor niet meer effe verder loswerken.
Toen weer de bak in. En jawel hoor, merrie had weer kuren. Ze was zo dwars als een *** en ging lekker lopen staken haha. Ik lag echt ondertussen in een stuip van het lachen, met een big smile op mijn gezicht. De jury moest spontaan lachen omdat ik steeds zo dubbel lag.
Echt lachen was dat. Echt met de middendraf....ze voelde mijn been en wammmes, kont ertegenin, oren in d'r nek e.d. Echt mijn schat haha. Galop ging heel onbenullig, ik kon er nog wel wat aan corrigeren steeds, maar het was zo lachwekkend hoe ik voelde wat ze van plan was, dat ik er niet meer veel van kon bakken.
Die muts is af en toe echt zo dom. Ik ging echt de bak weer uit met het gevoel van 'oei oei oei, wat zullen dit voor een punten worden????' maar omdat ik toch lol had, was ik deze keer niet kwaad op haar.
Snel Jurga op stal gezet en weer terug voor de punten. Bleek dus voor de eerste proef 149 te zijn en voor de tweede 'Jurga-toont-u-nu-haar-stakerskwaliteiten' proef 157 en dus een winstpunt!!!! Daar valt je mond toch ook van open zeg!!!!
Maar ach, ik ben er allang blij mee. Trots op mijn SuperJurga natuurlijk!!!
Nu dan op naar de L1, mag weleens heel hard gaan oefenen.
Op stal weer heb ik haar uitgevlochten en hebben we nog wat uitgemest. Yippee, het idee dat dat hele spul nu van ons is...het dringt nog niet echt door, komt nog wel...
*droom*Mijn moeder ging Jurga's veulen wakker maken haha, heb zo gelachen. Wij willen erg graag het veulen zien bewegen, maar zien het niet en voelen ook niks. Dus ging mijn moeder echt JOEHOE en BOE!!! tegen de buik lopen schreeuwen haha en aan de buik schudden. Ze heeft echt heel lang met haar handen lopen voelen onder de deken, maar niks gevoeld. Moet nu toch allang kunnen zou ik zeggen, nog een week of tien...
En ik maar lachen om Jurga...die stond er echt heel nors bij te kijken alsof ze zeggen wou: ik ga toch ook niet zo raar staan doen onder jouw trui????
Mensen, het zou VERBODEN moeten worden.
Maar goed, mijn dag is weer geslaagd. Op naar de L1, maar eerst: SuperVeulen eruit!!!!

wat een idioot zeg hihi en dan scoor je ook nog altijd punten waarvan je mond openzakt, had ik vroeger ook weleens) en nu op naar de L!