Quentin's 3e (voorlopig laatste) behandeling van Steffi!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Quentin's 3e (voorlopig laatste) behandeling van Steffi!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 12:07

Vandaag kwam Steffi van der Laarse weer bij Quentin, zij is mijn heldin omdat na jarenlang tobben en sukkelen met Quentin zn achterhand die niet goed meekwam, afgekeurd op ataxie(onterecht blijkt nu) en nog meer ellende, zij de eerste en enige is geweest die wist wat Q nou precies had (jarenlang een scheef bekken door oa vallen&vastliggen waardoor vanalles scheef is gaan staan en Q is gaan verkrampen van de pijn, met als gevolg dat achter niet goed meekwam)

Bij de 1e behandeling was ze erg voorzichtig, ze kon hem helpen&verbeteren, maar Q was er vrij slecht aan toe, had ook duidelijk veel pijn, dus in hoeverre ze hem goed kon krijgen durfde ze niet te zeggen, voorlopig niet in de ba rijden en alleen maar buiten rechtuit stappen&galloperen

Behandeling 2, Steffi was superverbaasd en enthousiast over zn mega vooruitgang, was veel positiever over de toekomst en ik mocht er alles weer mee doen!

tussendoor zijn we inmiddels 1x niet-officieel gestart in het L1 op het benefietconcours wat een gedeelde 1e plaats opleverde, dat geeft wel aan hoe goed het gaat met Q, eind vorigjaar kon hij niet eens zuiver in een bak lopen, kreeg in de bochten zn achterhand niet mee....en nu gaat het super!

Vandaag dus behandeling 3, hij krijgt veel meer praatjes, wilde niet rustig stilstaan, hij wil sowieso alleen maar aan het werk de laatste tijd Haha! Steffi vond hem ook prima, zn rug was echt onvoorstelbaar veel verbeterd, en het was sowieso een wereld van verschil als ze terugdacht aan hoe hij er aan toe was toen ze hem voor het eerst zag(hij liep ten echt om te huilen zo slecht en stijf....)

Ze vroeg ook nog(net als bij Jurga volgens mij Knipoog ) of ik er toch echt niemand anders bij had gehad Haha! en ik moet hem lekker aan het werk zetten, het dressuren steeds een stapje moeilijker maken, we mogen ok weer wat gaan springen en vooral veel buitenrijden
NOu heb ik Q altijd maar 3x per week in de bak gereden, ook toen we Z1 reden, dus dat komt helemaal goed Haha!

Ook zei ze: schrijf Amev maar een brief dat jullie weer willen gaan starten, vraag die ontheffing maar aan Haha!

Dat ga ik dus ook doen, Q was afgekeurd op ataxie, hij was dus niet meer geschikt voor de sport, Amev betaalde mij uit, ik kocht Q terug van hun, onder voorwaarden dat ik hem nooit zou verkopen(dan ontvang je immers nog een keer geld voor t paard en je zadelt iemand anders met jouw 'ellende' op en ik mocht hem niet in de sport uitbrengen zonder schriftelijke toestemming van de Amev.....dat laatste gaan we dus regelen zodra ik zeker weet dat hij het ook echt aankan!

Zelf zit ik nu met rugpijn waardoor ik niet echt fanatiek kan rijden, maar zodra we weer aan de slag kunnen bel ik mn instructeur dat ik weer af en toe kom lessen, en dantrainen we rustig aan weer richting Z-niveau, Q geeft zelf prima aan wat hij wel/niet kan en dan zien we wel....lukt het niet, jammer dan, hij is iig zo ontzettend veel verbeterd dat ik nog jaren plezier van hem kan hebben, en belangrijker, hij heeft er zelf ook weer plezier in!!en ik heb ook nog een bijna 2 jarige, die later ook de sport in gaat Lachen
Lukt het wel, dan hoop ik dus weer te gaan starten in het Z1 met toestemming van de Amev (dan ligt mn dressuurhoedje dus niet te vergaan in de kast maar komt ie weer terug in gebruik Knipoog )

kortom: ik ben heeeeeel blij Hyper!

stalleke

Re: Quentin's 3e (voorlopig laatste) behandeling van Steffi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:12

Wow rens dat is echt super zeg!!
Dit had niemand verwacht denk ik!!
Ik hoop voor je dat het nog lang goed blijft gaan en dat je weer lekker kan gaan starten!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:15

Geweldig Renske.

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:17

Super! Ja Ik heb volgens mij nog nooit gereageerd in je topics, maar wel allemaal gevolgd.

Het is toch elke keer raar om je eigen naam terug te lezen Haha!

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:20

Gaaf zeg !

Goh had je dat ooit gedacht voordat Steffi kwam ? Knipoog

Vrijdag komt ze weer bij Chinouc. Ik ben benieuwd Nagelbijten / Gniffelen

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:31

super zeg.
maandag komt ze bij mij langs ben heel benieuwd Bloos

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:43

dat is goed nieuws zeg!
Heb de topics steed sgevolgd en op benefiet concours jullie samen bezig gezien. Zag er echt goed uit toen!!
Echt helemaal TOP dat je weer aan de slag kan!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:50

Nou dit had je nog niet durven hopen na al je verhalen hier op bokt, maar ik ben ontzettend blij voor je en ook voor Steffie, ze heeft het toch maar weer voor elkaar. Hopelijk gaat de AMEV meewerken, maar dat zal een zware dobber worden. Maar ik ben echt ontzettend blij voor je, dit heb je wel verdiend dat fijne gevoel met Quentin, na alle ellende!! Je merkt gelijk dat Quentin ook lekkerder in zijn vel zit. Toppie meis... Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 12:59

tnx voor alle reacties Lachen

Ik had dit inderdaad niet durven hopen, had al min of meer afscheid van Q genomen nadat ie was afgekeurd, hij was zo slecht, kon alleen in t bos redelijk goed lopen maar zou hard achteruit gaan was in utrecht gezegd...

en als je hem nu ziet, een heel ander paard Haha!

of Amev mee gaat werken weet ik niet, hoop van wel en desnoods laat ik hem 'her-keuren' want hij is afgekeurd op zware ataxie, en dat heeft ie niet, is ook geen enkele aanleiding als je hem ziet om nog aan ataxie te denken Haha!
maarja eerst maar eens zien dat we weer lekker volop aan het rijden zijn, wedstrijden zijn niet het belangrijkste, t belangrijkste voor mij is dat Q weer lekker in zn vel zit en goed loopt en dat doet hij nu *LOL*

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:04

Wat heerlijk dat je paardje nu zo super gaat! Idd hopen dat Amev ook zijn goedkeuring geeft om te starten op wedstrijden!
Veel plezier met Quentin, en voor je zelf natuurlijk beterschap met je rug!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:05

Wat fijn voor jou en Quentin!!
Ik heb ook al je topis gevolgd, en had niet verwacht dat het zo snel zo zou verbeteren! Ik hoop voor je dat de Amev meewerkt, maar het belangrijkste is dat jullie nu weer lekker samen kunnen gaan rijden!

Ik wacht op foto's! Wij allemaal denk ik. Lachen

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:08

Steffi is bij mijn paard ook geweest (25 jan) en het heeft nu al een stuk geholpen. Hij is een stuk braver/liever naar andere paarden toe, en vooral met rijden merk ik verschil!! Voorwaartser, losser, vrolijker en beter aan het been!
Omdat mijn paard zoveel pijn had is ook een 2e behandeling noodzakelijk, 17 maart komt Steffi weer terug, ben erg benieuwd!

Valt me echt op dat ik op Bokt alleen maar positieve verhalen lees over Steffi!!
Echt super dat Q veel beter is gaan lopen door haar!!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:11

Renske20 schreef:
of Amev mee gaat werken weet ik niet, hoop van wel en desnoods laat ik hem 'her-keuren' want hij is afgekeurd op zware ataxie, en dat heeft ie niet, is ook geen enkele aanleiding als je hem ziet om nog aan ataxie te denken Haha!
maarja eerst maar eens zien dat we weer lekker volop aan het rijden zijn, wedstrijden zijn niet het belangrijkste, t belangrijkste voor mij is dat Q weer lekker in zn vel zit en goed loopt en dat doet hij nu *LOL*

Probeer anders bij andere verzekering je paard in verzekering te krijgen. Dat heeft klant van Antoine ook voor elkaar gekregen. Staat op zijn site www.hoefkatrol.com rechtsbovenaan staat verhalen van Dierenartsen, als je dat opent en naar beneden scrolt zie je verhaal van haflinger. Moet je eens lezen.
succes ermee.

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:49

Gefeliciteerd, ik moest lachen toen ik het las. Omdat ik in een ander topic een keer vroeg, wat nou als je paard door een wonder geneest? Mag je dan wel starten?

Toen antwoorde jij: ja dat vroeg ik ook. En vertelde je hoe het zat. En het wonder geschiedde> Ik hoop voor je dat het zo goed blijft gaan.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:29

Wat een heerlijk positief verhaal, ik hoop voor je dat de Amev een beetje mee wil werken. Veel succes en plezier met het opbouwen enne, kan die Steffi ook niet even naar jouw rug kijken Haha!

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:52

Wat een geweldig nieuws.
Ik heb geloof ik ook nog nooit gereageerd op je verhaal over Q maar natuurlijk wel meegeleefd.
Wat een ongelooflijk succesverhaal zeg. Wie had dat ooit kunnen en durven denken ? Ik vind het echt heel geweldig voor jou en nog meer voor Q en ik hoop dat je straks weer lekker wedstrijden met hem kan gaan rijden.
Heel veel succes en plezier toegewenst.

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:14

Fantastisch nieuws allemaal!

Fijn dat Quentin zo goed is opgeknapt!
Heel veel succes en plezier met het opnieuw starten Haha!

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:42

Hoi,
Fijn voor je dat het nu zo goed gaat.
Ik hoor zoveel goede berichten over steffie, dat mijn interesse is gewekt.
Mag ik vragen wat de kosten zijn en heeft zij een website?
Groetjes pharlap.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:54

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:55

Wat goed zeg! Steffi is ook mijn heldin Haha!

Hopen dat je toestemming krijgt van de amev. Heb er niet veel verstand van maar er moet toch wat te regelen zijn?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:18

*JOEPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE* Haha!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:35

in één woord geweldig Ja

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 21:55

Lekker zeg!
Moet ook zeggen dat ik erg tevreden over haar ben. Mijn paard heeft nu 1 behandeling gehad, en er gaat er nog 1 volgen. Wow hij liep zalig met rijden daarna Clown
Hopelijk kom je spoedig weer in het Z te rijden!

Succes dr mee Lachen

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:08

Ik ben heel blij voor jullie beide!

Dat jullie nog lang samen mogen werken!

Op welk niveau dan ook!

Nu ben jij aan de beurt Haha!

Beterschap Ach gut

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:12

Super zeg!
En het was idd net als bij Jurga Ja
Is het gedrag van jouw paard ook weer veel blijer geworden?